[86C2F] Pasek pompy wtryskowej 1.4D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Amynue
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 sty 2010, 9:00
Lokalizacja: Białystok

[86C2F] Pasek pompy wtryskowej 1.4D

Post autor: Amynue »

Zerwał się pasek pompy wtryskowej. Ustawiłem rozrząd i pompe według znaków ale teraz nie wiem które koło musze odkręcić żeby założyć pasek. Rozrządu, pompy czy napinacza? Najlepiej było by napinacza - czy jak to się zwie - (te z rowkami) ale nie mam pojęcia jak to odkręcic...
Awatar użytkownika
Dyziowaty
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 21 sie 2010, 23:21
Lokalizacja: Głogów (dolnoslaskie)

Post autor: Dyziowaty »

Ja u siebie w polo 1.0 naciągałem pasek pompą wody , nie wiem jak tam jest u Ciebie rozwiazanie ale chyba powinno byc tak samo - ale moge sie mylic :)
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Dyziowaty
mylisz się troszkę bo Diesel zamiast aparatu zapłonowego ma taką szajbę jak przy pasku rozrządu i napędza nią pompę wtryskową (przez taki krótki pasek - jak do rozrządu.)

Amynue
Chyba przez to coś z rowkami ale jak to nie mam pojęcia :niewiem:
zapytaj się kolegów Brzeziak GT lub Andrzej_89 on ichyba coś tam grzebali
EDIT:
zrobiłem to za Ciebie bo pewnie nie masz opcji PW - narazie
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 20:20 przez Dyluś, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

musisz poluzować napinacz, 3 śruby, obracasz całość trochę i masz luz. zakładasz pasek i napinasz, dokręcasz i masz zrobione:) śruby są tak troszkę pochowane, jedna z nich na pewno trzyma obudowę tę plastikową osłaniającą pasek. ogólnie jakoś się tam sprytnie chowają.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Jest dokładnie jak mówi Andrzej_89.
Jak ja tam grzebałem to miałem wywalona całą pompę i rozrząd, a jak było składane to wszystko na znaki. A reszta to już minimalne ruchy pompą żeby wszystko pięknie cykało.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

ja jutro albo pojutrze będę się tym bawił, bo mam źle ustawioną pompę o jeden ząbek paska i jbc to będę służył radą.
Awatar użytkownika
Wojt@s
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojt@s »

Jak ustawisz na znaki ( jeśli nie masz blokad ) zrób parę obrotów wałem korbowym i sprawdź ponownie czy się nie rozjechał na znakach.

Tak jak chłopaki mówią trzeba poluzować napinacz, robiłem to z parę dni temu, w książce niemieckiej jest to pięknie pokazane wraz z blokadami które można sobie dotoczyć/dokupić.
A
Amynue
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 sty 2010, 9:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue »

[quote=""Andrzej_89""]musisz poluzować napinacz, 3 śruby, obracasz całość trochę i masz luz. zakładasz pasek i napinasz, dokręcasz i masz zrobione:)[/quote]Już wczoraj znalazłem, założyłem i jeździ. Błąd polegał na tym że śruby spodziewałem się na osi tej rolki i nawet nie pomyślałem że trzeba to odkręcić z całym tym ustrojstwem :fool:
Jak już się wie co i jak, wymiana tego paska to łatwizna, ja miałem troche trudniej bo w tej śrubie z lewej która trzyma również obudowę był tak rozjechany gwint że zamiast imbusa 6 trzeba by użyć 7. Na szczęście nie siedziała zbyt głęboko i po kilku uderzeniach przecinakiem wypadła. Jeszcze tylko obudowę muszę skołować bo tamta została zmasakrowana przez odchodzący pasek :P
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

no to najważniejsze, że się udało :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

poprawię was troszkę chłopcy to nie napinacz tylko wakumpompa a inaczej mówiąc pompa podciśnienia. Dzięki niej mamy wspomagane hamulce
h
haifa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 15 paź 2010, 10:44
Lokalizacja: malopolska

Post autor: haifa »

a moze z pod niej cieknac olej? bo nie moge sie doszukac skad mi zarzuca olejem po silniku,pokrywa zaworow szczelna,simeringi zmieniane jak i uszczelka pod glowica a pasek i rolka vacum mokre , chlapie po obudowie a puzniej po skrzyni,jakby ktos do swojej cennej rady dorzucil jakis rysunek z etki to bede wdzieczny,stawiam z gory :piwo:
h
haifa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 15 paź 2010, 10:44
Lokalizacja: malopolska

Post autor: haifa »

panowie bardzo prosze o rade.
M
Matteo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2012, 19:37
Lokalizacja: EPI

Post autor: Matteo »

Tak może cieknąć z pod pompy vacum.
h
haifa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 15 paź 2010, 10:44
Lokalizacja: malopolska

Post autor: haifa »

jest tam jakis oring,simring ?wyglada to jaby olej wyciekal kolo oski tego kulka z rowkami a nie z pod calej plaszczyzny tej pompy ale czy to mazliwe?
Awatar użytkownika
stonka
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 2012, 16:39
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: stonka »

ostatno robiłem kapitalke silnika i nie mogę dojść jak ustawić pompę wtryskową. ustawiłem znak pompy zgodnie z tym na kole zamachowym i nie działa... o 180stopni tez bez rezultatu, przy rozrzadzie ktoś już wcześniej grzebał i przestawił koło zebate na wałku rozrządu. prawdopodobnie rozrząd jest dobrze ustawiony(pierwszy tłok w górze=zawory zamknięte). ale auta nie moge odpalic... mam nadzieję że nie zatarłem pompy. zalewałem ją ropą przed paleniem.
jak sprawdzić czy pompa jest sprawna??? :beg: pomocy!!!
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”