Witam kolegów.
Mam taki problem że polo gaśnie na na wolnych obrotach. Problem występuje tak do 50 st C. Potem jak już się nagrzeje jest ok tylko czasem obroty skoczą do 1100 i tak się utrzymują. Zauważyłem też że jak zgaszę światła to obroty prawie zawsze wzrastają do 1100.
Silnik to 3f po po swapie z AAU i remoncie (zawory+panewki+pierścienie+ wszystkie uszczelki). Wymienione świece, kable WN, kopułka i palec. Wszystko porządne zamienniki. Podciśnienia sprawdzone. Zapłon wyregulowany zgodnie z zaleceniami dla digifanta.
Podpiąłem laptopa z VWTool i przejechałem się kilka km obserwując wartości z data blocks (#2). I zauważyłem, że sygnał z TPS wariuje. Jak auto się już nagrzeje to ma podwyższone obroty (tak do 1050-1100). Sygnał z TPS pokazuje w tym czasie wartość 95. Czasami wartość ta spada do 10 i wtedy obroty spadają do normalnych. Także mam wrażenie że te obroty wariują przez ten czujnik TPS. Tak jakby wskazywał na przepustnicę w pełni otwartą. I teraz pytanie: czy tej przepustnicy nie trzeba czasem adaptować. W AAU nie było takiej potrzeby ale czy w 3F się adaptuje po czyszczeniu przepustnicy? Nowy czujnik jest poza dyskusją z racji na brak zamienników i wysoka cenę oryginału. A może ktoś ma możliwość podpięcia VWToola i sprawdzenia czy jemu też tak pokazuje ten TPS? Bo może w ogóle to co innego.
Proszę o pomoc.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
Przepustnicy w 3f nie adaptujesz po przejechaniu paru kilometrów sama się ustawia po resecie kompa, proponuje rozebrać TPS i przeczyścić ścierzki i delikatnie dogiąć szczotki, można też go sprawdzić miernikiem na pinach czy nie ma w jakimś miejscu przerwy.
próbowałem to rozebrać i miałem pewne problemy. Ułamałem 2 zaczepy. Wolę to zostawić w spokoju bo zostanę bez auta a jest mi raczej potrzebne. Moze ktoś ma jednak możłiwość podpięcia VWtoola. byłbym wdzięczny
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
ten tps się ładnie otwiera większym płaskim śrubokrętem, wybijasz te dwie metalowe tulejki podważasz i masz, czujnik jest rozbieralny zajeło by mi to 10 sekund bez uszkodzenia on tylko tak wygląda szczelnie , z tym podłączeniem kabla będzie problem zapewne, tak jak mówiłem wcześniej miernikiem go przeleć jeszcze i sprawdz jak leci rezystancja.
Wróciłem z majówki dopiero.
W ten weekend postaram się sprawdzić rezystancje. Tam się też chyba sprawdza napięcie czy jest około 5V. Jak się czegoś dowiem to odpiszę.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
viewtopic.php?f=166&t=41366 tu masz pomiary do tps'a i przepływki, bo było walczone ze wszystkim co jest w aucie w instalacji :crazy: okazało się że coś z układem lambdy albo samą lambdą ale to dojdę za niedługo.
Dobra odkopuje temat bo reaktywowałem projekt Polo. Zdaje sobie sprawę ile czasu minęło ale musicie mi wybaczyć ze względu na brak czasu.
Jutro podepnę nowego TPS. Ciekaw jestem czy to pomoże. Stary na pewno był uwalony.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
Podmiana TPS nie pomogła. Jednak podmiana przepustnicy rozwiązała problem. Na oko wyglądało że jest OK a tu proszę. Teraz lepiej odpala i jeździ.
Dzięki za pomoc.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)