86C2F by Adek1983

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

86C2F by Adek1983

Post autor: adek1983 »

Moje POLO:

Model: 86C2F CL
Rok produkcji: 1993
Silnik: 1043ccm benzyna monowtrysk AAU (seria)
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Moc: 45KM/33kW
Zawieszenie: seria
Hamulce: seria
Koła: Stalowe 13" z kołpakami
Nadwozie: Kombi
Kolor: Satinsilber metalic (LB7Z)
Wnętrze: Kierownica + Licznik GT
Audio: BLAUPUNKT LUBECK + JBL pod szybą

Na chwilę obecną auto posiadam dwa dni. Auto sprowadzone z Niemiec w 2005 roku. W kraju jestem jego trzecim właścicielem i mam nadzieję, że ostatnim :)

Po pierwsze wyposażenie:

X4C: kraj sprzedaży auta Włochy
1AF: Wspomaganie chamowania (Chyba :?: )
3S2: czarne relingi dachowe
C0A: stalowe koła 4 1/2J x 13 offset 35
H0C: opony 155/70 R 13 T
4KC: wszystkie boczne szyby przyciemniane (delikatnie, ale widać)
4GF: Przednia szyba z paskiem przyciemnianym (chyba kiedyś taka była)
3NC: tylna kanapa dzielone oparcie i siedzisko
Q1A: standardowe przednie fotele
J1P: akumulator 220 A (44 Ah)
8J1: sygnalizacja hamulca ręcznego/niskiego poziomu płynu hamulcowego (bez napisu)
8BB: halogenowe reflektory dla ruchu lewostronnego
U0B: licznik z zegarkiem i prędkościomierzem (km/h) - aktualnie licznik z obrotomierzem i cyfrowym zegarkiem
8RA: bez głośników - aktualnie głośniki w podszybiu
3D1: konsola środkowa
8TC: tylne światło przeciwmgielne dla ruchu prawostronnego
1TB: odpowietrznik zbiornika paliwa linia z zaworem grawitacyjnym i wąż odpowietrzający PVC

Po numerze VIN doszedłem, że auto wyprodukowane w Niemczech. Z wyposażenia dodatkowego to auto ma zamontowany centralny zamek oraz otwieranie klapy bagażnika, ale jest to tak niechlujnie zrobione, że wymaga weryfikacji.

Z oględzin to tak:

1. Do wypchnięcia wgniot na prawym tylnym błotniku (trochę się udało)
2. Do wymiany amortyzatory z tyłu (strasznie tłuką na dziurach) (zrobione).
3. Do wyregulowania zapłon (słychać jak grają zawory przy przyspieszaniu)
4. Do zregenerowania lewarek skrzyni biegów i do wymiany simmering wybieraka, bo strasznie lata lewarek od skrzyni i na piątym biegu słychać jak zębatka piłuje (wyciek oleju). (zrobione z regeneracją lewarka).
5. Do wymiany termostat bo silnik nagrzewa się do 70 stopni C (zrobione).
6. Do zakonserwowania i zabezpieczenia rura wlewowa baku paliwa. Jeszcze nie jest przegnita, ale trzeba tego unikać.
7. Do wymiany tylna półka (jakoś nie przemawiają do mnie głośniki w półce) zregenerowana
8. Radio plus głośniki w seryjnych miejscach (BLAUPUNKT LUBECK + JBL pod szybą).
9. Zabezpieczenie i ewentualna naprawa podłogi i progów.
10. Pozbycie się wykwitów i nieprofesjonalnych zaprawek.
11. Wymiana prawego przegubu, bo na skręconych maksymalnie kołach strasznie chroboli.
12. Wymiana bolców w zawiasach drzwi.
13. Porządne zrobienie centralnego zamka, bo to co jest teraz to sztuka.

Trochę do zrobienia jest, ale nie wszystko na raz. Z miesiąca na miesiąc będę się starał coś w aucie zrobić. Na razie muszę ją przerejestrować i ubezpieczyć. Generalnie chcę auto utrzymać w wersji seryjnej.

Ktoś w tym aucie przerobił grill. Wygląda mi na dostawkę z Seata Ibiza. Na razie zostawiam to tak jak jest. Potem pomyślę. No i na koniec tego obszernego postu kilka szybko zrobionych fotek.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
12-04-2012

Trochę się pomęczyłem przy tym nieszczęsnym wgniocie. Zdjąłem tylną lampę i trochę udało się wypchnąć.

Obrazek

25-04-2012

Przyszło trochę prezentów i zabrałem się za remont tylnego zawieszenia:

Obrazek Obrazek Obrazek

Oczywiście nie obyło się bez problemów. Ale największym okazało się, że poprzedni właściciel woził coś w tym aucie i w tym celu zamontował nieoryginalne sprężyny, które są za wysokie.

30-04-2012

Dzisiaj przyszedł licznik z obrotomierzem a wcześniej trafiła się kierownica GT. Sprzedawca pisał, że spalona jest lampka od długich świateł. Przełożyłem ze starego i wszystko działa jak należy. Poniżej fotki tuż po wykonaniu montażu.

Obrazek Obrazek

06-05-2012

Pogoda paskudna a ja trochę się nudziłem. Przeglądając różne stronki dotyczące 86c2F natrafiłem na niemiecką z ładnym opisem jak zregenerować emblematy. Tym samy sposobem zrobiłem również klamki. Poniżej efekt:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

07-05-2012

Zabrałem się za sprawdzenie dolotu zimnego powietrza, bo dziwnie to działało. Okazało się, że nie wszytko rozumiałem. Tutaj wszystko jest szczegółowo wyjaśnione:

Dolot świeżego powietrza

10-05-2012

Przyszedł pocztą zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów. Trochę pracy i udało się wymienić. Teraz biegi wchodzą znacznie precyzyjniej.

22-05-2012

Skończyłem regenerację tylnej półki. I zaraz po tym pojawiły się do kupienia za 30 PLN w dobrym stanie. No cóż. Narobiłem się, ale jestem zadowolony z efektu. Wszystko opisane w tym wątku:

Regeneracja tylnej półki
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 14:27 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
B
BrAyAn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:54
Lokalizacja: Ligota

Post autor: BrAyAn »

ładnie utrzymany :)
co do stuków sprawdź sobie simerblok na tylnej belce u mnie on daje koncert :)
Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Z tymi stukami z tyłu byłem tego samego dnia u mechanika. Belka jest w dobrym stanie, ale amortyzator z prawej strony jest mokry, więc na początek amorki do wymiany. Będą wstawione nowe. Namierzyłem już w Mirocinie Górnym szrot. Stoją tam trzy polówki. W tym jedna kombi. Jutro jedziemy z żoną obejrzeć i wydrzeć co się da za małą kasę.

Okazało się, że w tym szrocie to po pierwsze z tych polówek nie wiele już zostało. Po drugie za małą kasę to można kupić piwo :(. Aktualnie autko jest już przerejestrowane na FZI, wykupione OC a z prezentów to na razie kupiłem termostat. W wolnej chwili wymienię go. Termostat kupiłem taki jaki poleca tutaj większość z Was - WAHLER. Mam za to pytanie. Jakiej marki amortyzatory. Nie chcę kupić najtańszych, a na najdroższe po prostu szkoda mi kasy. Szukam coś po środku. Ktoś może coś doradzić?

08-04-2012

Do auta zakupiłem kilka prezentów. Po pierwsze parapety pod półkę, bo te które zastałem są połamane. Jeden zakupiłem na szrocie za 25PLN, a drugi na allegro za 32 z przesyłką. Kolejny gadżet, to kierownica od GT wylicytowana za 22,50PLN plus przesyłka. Ta kierownica po prostu lepiej wygląda od oryginalnej. Na przyszły weekend będą montowane.

12-04-2012

Wczoraj przyszedł drugi parapet, ale okazało się, że jest od coupe. Dodatkowo wyszło, że był tak marnie zapakowany, że dotarł połamany. Teraz przynajmniej wiem czym się różni parapet coupe od pseudokombi :) Ale jest jeden sukces. Udało się względnie wyprostować ten wgniot na tylnym błotniku z prawej strony.

Obrazek

14-04-2012

Podczas mycia i odkurzania auta okazało się, że mam brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Więc pojechałem do marketu, kupiłem żarówki oraz dobrałem śrubki ocynkowane, którymi przykręca się klosze żarówek podświetlenia tablicy oraz tą listwę. Miałem problem z wykręceniem tych starych, bo były już tak zardzewiałe, że kruszyły się w rękach. Na szczęście otwory w których siedziały nie są przegnite. Podłączyłem również radio, ale natknąłem się na problem. Otóż do radia doprowadzony jest sygnał zapłonu ze stacyjki (przewód brązowo-czerwony), ale w stacyjce nie jest wyprowadzony pin do kostki. Czy to normalne, jeśli tak, to czy mogę podpiąć się pod sygnał X (czarno żółty)?

21-04-2012

Dzisiaj wymieniłem termostat i płyn chłodniczy. Przy okazji oglądania auta w kanale, okazało się, że olej wycieka przez simering wybieraka, więc już wiem dlaczego na 5 biegu słychać jak by pod podłogą była włączona suszarka. Dodatkowo zauważyłem, że silnik ma problem z odmą. Pod korkiem jest taki "majonez", a wąż od odmy zachowuje się jak plastelina, więc będę go musiał jak najszybciej wymienić. Kolejna rzecz, która mnie niepokoi to nie otwierający się zawór zwrotny przy filtrze powietrza, nawet jak silnik jest rozgrzany, to zawór się nie otwiera i powietrze zaciąga z kolektora wylotowego.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 14:28 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dziś zakupiłem kilka nowych fantów. Brakuje jeszcze oleju do skrzyni biegów. Niestety w tym miesiącu fundusze na auto się skończyły, kolejne naprawy w maju, chyba, że wpadnie jakiś bonus :).

Silentblock tylnej belki FebiBilstein 12.50 zł/szt.

Obrazek

Komplet osłona i odbój amortyzatora Delphi 65.00zł/kpl.

Obrazek

Amortyzator AL-KO 75.00zł/szt.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 14:30 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

całkiem fajnie się prezenci,mało u nas w tym kolorze, wiadomo małą łyżeczką a tez szafuje. :grin:
jak by co jestem zainteresowany przodem czyli brewką z tym grillem :-)bo jak w ori to w ori ,zaraz reszta mnie skrytykuje bo tak się przyzwyczaili że brewa out :crazy:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Co do brewki i grilla, ja jestem na tak. Ale moja żona upodobała sobie brewkę więc trzeba czekać :) Zmiana brewki będzie może przy malowaniu nadwozia, bo wstępnie jest zgoda na doinwestowania autka i doprowadzenie go do stanu bdb. W końcu autko ma z nami być do końca swoich dni :D

28-04-2012

Dzisiaj była zmiana amortyzatorów z tyłu. Z jednym, poszło gładko, ale w drugim zapiekła się dolna śruba i trzeba było ciąć. Ręcznie małym brzeszczotem i po 30 minutach wszystko wyszło.

30-04-2012

Dzisiaj po zakupie śrub w Impromexie zabrałem się za wymianę silent-bloków. Z wyciągnięciem nie było problemów, ale z włożeniem były i to spore. Na szczęście wystarczyło pilnikiem wybrać korozję z miejsca gdzie wchodzi silent-blok i posmarować. Weszły gładko, delikatnie dobiłem przez drewnianą przekładkę i założyłem. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
Dzisiaj również przyszedł licznik z obrotomierzem. Od razu go zamontowałem, wcześniej przekładając ze starego lampkę od świateł długich. Dodatkowo zalepiłem silikonem otwór w bagażniku, bo chyba przez niego dostawała mi się woda. Mała przejażdżka i wszystko działa jak należy.
Pochwalę się od razu kierownicą od GT.

Obrazek Obrazek

02-05-2012

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni biegów oraz simering wybieraka. Cała robota okazała się prosta i przyjemna. Piłowanie w skrzyni biegów ucichło, ale nie zanikło w 100%. Są więc dwie opcje. Albo będę z tym jeździł do końca świata, albo coś się stanie. Tak informacyjnie olej jaki zalałem to Shell 75W90 zakupiony w hurtowni GutMarkt na ulicy Naftowej w Zielonej Górze, cena to 39PLN/litr.

06-05-2012

Z racji tego, że pogoda paskudna, postanowiłem zrobić coś pożytecznego w domu. Oczywiście pożytecznego dla naszej Poli. Kilka dni temu przeglądałem stronę vwpolo-info.de. Jak dla mnie skarbnica informacji o POLO. Jest tam ładnie pokazane jak zregenerować wyblakłe srebrne emblematy. Poniżej kilka fotek prezentujących pracę i efekt końcowy:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

10-05-2012

Dzisiaj przyszedł pocztą zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów. Trochę pracy i udało się wymienić. Teraz biegi wchodzą znacznie precyzyjniej. Zestaw firmy FebiBilstein zakupiony na znanym portalu aukcyjnym za 48 z przesyłką.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 14:31 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dwa tygodnie temu żona wracając z pracy zadzwoniła do mnie, że auto nagle zaczęło głośno chodzić. Wstępna diagnoza... koniec tłumika końcowego. Tak zbierałem kasę, zbierałem i w końcu zebrałem. Wczoraj nastąpiła wymiana tłumika końcowego i środkowego. Środkowy jest jeszcze w znośnym stanie. Gdyby ktoś reflektował, to oddam za darmo.
b
bizonik71
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 kwie 2012, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: bizonik71 »

Ile dałeś za tłumiki?
Bo ja jak wymieniałem w swoim to 100 za końcowy i 130 za środkowy
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja zamawiałem w firmie EternalCar. Za komplet - środkowy + końcowy + obejmy i wieszaki + 2 pasty + przesyłka kurierska - zapłaciłem 251 PLN. Myślę, że to rozsądna cena. Na zestaw dostałem 2 lata gwarancji.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Wczoraj przyszły kołpaki. Długo ich szukałem, ale się doczekałem. Założyłem od razu, ale w najbliższych dniach będę je musiał doczyścić, bo mają masę kropek od lepiku. Zamieszczam również zdjęcie fifki po wymianie wydechu.

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 14:32 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Auto sprzedane, temat do przeniesienia do innego działu.
Zablokowany

Wróć do „Auta sprzedane/ kasacja”