Model: 86C2F CL
Rok produkcji: 1993
Silnik: 1043ccm benzyna monowtrysk AAU (seria)
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Moc: 45KM/33kW
Zawieszenie: seria
Hamulce: seria
Koła: Stalowe 13" z kołpakami
Nadwozie: Kombi
Kolor: Satinsilber metalic (LB7Z)
Wnętrze: Kierownica + Licznik GT
Audio: BLAUPUNKT LUBECK + JBL pod szybą
Na chwilę obecną auto posiadam dwa dni. Auto sprowadzone z Niemiec w 2005 roku. W kraju jestem jego trzecim właścicielem i mam nadzieję, że ostatnim

Po pierwsze wyposażenie:
X4C: kraj sprzedaży auta Włochy
1AF: Wspomaganie chamowania (Chyba :?: )
3S2: czarne relingi dachowe
C0A: stalowe koła 4 1/2J x 13 offset 35
H0C: opony 155/70 R 13 T
4KC: wszystkie boczne szyby przyciemniane (delikatnie, ale widać)
4GF: Przednia szyba z paskiem przyciemnianym (chyba kiedyś taka była)
3NC: tylna kanapa dzielone oparcie i siedzisko
Q1A: standardowe przednie fotele
J1P: akumulator 220 A (44 Ah)
8J1: sygnalizacja hamulca ręcznego/niskiego poziomu płynu hamulcowego (bez napisu)
8BB: halogenowe reflektory dla ruchu lewostronnego
U0B: licznik z zegarkiem i prędkościomierzem (km/h) - aktualnie licznik z obrotomierzem i cyfrowym zegarkiem
8RA: bez głośników - aktualnie głośniki w podszybiu
3D1: konsola środkowa
8TC: tylne światło przeciwmgielne dla ruchu prawostronnego
1TB: odpowietrznik zbiornika paliwa linia z zaworem grawitacyjnym i wąż odpowietrzający PVC
Po numerze VIN doszedłem, że auto wyprodukowane w Niemczech. Z wyposażenia dodatkowego to auto ma zamontowany centralny zamek oraz otwieranie klapy bagażnika, ale jest to tak niechlujnie zrobione, że wymaga weryfikacji.
Z oględzin to tak:
1. Do wypchnięcia wgniot na prawym tylnym błotniku (trochę się udało)
2. Do wymiany amortyzatory z tyłu (strasznie tłuką na dziurach) (zrobione).
3. Do wyregulowania zapłon (słychać jak grają zawory przy przyspieszaniu)
4. Do zregenerowania lewarek skrzyni biegów i do wymiany simmering wybieraka, bo strasznie lata lewarek od skrzyni i na piątym biegu słychać jak zębatka piłuje (wyciek oleju). (zrobione z regeneracją lewarka).
5. Do wymiany termostat bo silnik nagrzewa się do 70 stopni C (zrobione).
6. Do zakonserwowania i zabezpieczenia rura wlewowa baku paliwa. Jeszcze nie jest przegnita, ale trzeba tego unikać.
7. Do wymiany tylna półka (jakoś nie przemawiają do mnie głośniki w półce) zregenerowana
8. Radio plus głośniki w seryjnych miejscach (BLAUPUNKT LUBECK + JBL pod szybą).
9. Zabezpieczenie i ewentualna naprawa podłogi i progów.
10. Pozbycie się wykwitów i nieprofesjonalnych zaprawek.
11. Wymiana prawego przegubu, bo na skręconych maksymalnie kołach strasznie chroboli.
12. Wymiana bolców w zawiasach drzwi.
13. Porządne zrobienie centralnego zamka, bo to co jest teraz to sztuka.
Trochę do zrobienia jest, ale nie wszystko na raz. Z miesiąca na miesiąc będę się starał coś w aucie zrobić. Na razie muszę ją przerejestrować i ubezpieczyć. Generalnie chcę auto utrzymać w wersji seryjnej.
Ktoś w tym aucie przerobił grill. Wygląda mi na dostawkę z Seata Ibiza. Na razie zostawiam to tak jak jest. Potem pomyślę. No i na koniec tego obszernego postu kilka szybko zrobionych fotek.




12-04-2012
Trochę się pomęczyłem przy tym nieszczęsnym wgniocie. Zdjąłem tylną lampę i trochę udało się wypchnąć.

25-04-2012
Przyszło trochę prezentów i zabrałem się za remont tylnego zawieszenia:



Oczywiście nie obyło się bez problemów. Ale największym okazało się, że poprzedni właściciel woził coś w tym aucie i w tym celu zamontował nieoryginalne sprężyny, które są za wysokie.
30-04-2012
Dzisiaj przyszedł licznik z obrotomierzem a wcześniej trafiła się kierownica GT. Sprzedawca pisał, że spalona jest lampka od długich świateł. Przełożyłem ze starego i wszystko działa jak należy. Poniżej fotki tuż po wykonaniu montażu.


06-05-2012
Pogoda paskudna a ja trochę się nudziłem. Przeglądając różne stronki dotyczące 86c2F natrafiłem na niemiecką z ładnym opisem jak zregenerować emblematy. Tym samy sposobem zrobiłem również klamki. Poniżej efekt:







07-05-2012
Zabrałem się za sprawdzenie dolotu zimnego powietrza, bo dziwnie to działało. Okazało się, że nie wszytko rozumiałem. Tutaj wszystko jest szczegółowo wyjaśnione:
Dolot świeżego powietrza
10-05-2012
Przyszedł pocztą zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów. Trochę pracy i udało się wymienić. Teraz biegi wchodzą znacznie precyzyjniej.
22-05-2012
Skończyłem regenerację tylnej półki. I zaraz po tym pojawiły się do kupienia za 30 PLN w dobrym stanie. No cóż. Narobiłem się, ale jestem zadowolony z efektu. Wszystko opisane w tym wątku:
Regeneracja tylnej półki