[86c] Kilka pytań odnośnie nowo zakupionej polo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Pan_Szybciutki
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 16 sty 2010, 18:12
Lokalizacja: Olsztyn

[86c] Kilka pytań odnośnie nowo zakupionej polo

Post autor: Pan_Szybciutki »

Witam, 2 dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Polo Fox 86c 1.1 na gaźniczku, z automatycznym ssaniem. :D
Ogólnie autko silnikowo w bardzo dobrym stanie, wstawiłem dla pewności nowy akumulator, bo poprzedni nie radził sobie podczas mrozów. Wiadomo, autko nie jest nowe, są 2 rzeczy które mnie zastanawiają, nie proszę tu o rozwiązanie podane na talerzu, bo wiadomo, że tak się nie da.
Pierwsza sprawa to dosyć głośne stukanie dochodzące z tylnego koła, dźwięk przypomina stukania nie domkniętej klapy, i nasila się nawet przy lekkich dziurach czy nierównościach. Występuje raczej podczas jakby odbijania amortyzatora. Amortyzatory wydają mi się byc nówki, bo tyłeczek stoi wysoko i jest sztywny, tyłu nie znosi, nie rzuca, aczkolwiek dźwięk jest denerwujący. Czy to może być tuleja belki/wachacza?
Druga rzecz to obroty. Sprawa ma się następująco : Gdy silniczek jest zimny, odpalam go ssanie działa jak należy, obroty są wyższe i auto prawidłowo pracuje (obroty nie falują, nie ma ochoty gasnąć). Problem pojawia się gdy silnik załapie temperatury i ssanie się wyłączy. Silnik wtedy ma zdecydowanie za niskie obroty, przez to na swiatłach po kilku sekundach na biegu jałowym potrafi zacząć lekko regularnie falować i co mniej więcej odstęp 3 sekund obroty zaniżają się do tego stopnia że zaczyna mrugać kontrolka ładowania. Pare razy zdażyło mi się, że np. przy redukcji silnik zgasł. Czyli objawy te dzieją się tylko i wyłącznie po wyłączeniu ssania. Myślę że wystarczy podnieść mu lekko obroty. Teraz pytanie w jaki sposób ?

Czy jest mozliwość regulacji gdzieś przy tej dźwigience, którą ciągnie linka gazu ?

Przepustnicy przeczuwam, że lepiej nie ruszać.

Regulacja składu mieszanki, moja hipoteza dot tego sposobu, to zubożenie lub wzbogacenie jednego składniku mieszanki (powietrze lub paliwo).
Teraz pytanie : Który sposób najlepiej zastosować w 1 kolejności ? Jak mniej więcej wyglądają wkręty regulacyjne, wkręcając wkręt regulacji powietrza zwiększę jego ilość, czy zmniejszę?.

Niestety narazie nie jestem w stanie powiedzieć jaki posiadam gaźnik, ale może po modelu i silniku ktoś z Was będzie w stanie określić który jest prawdopodobnie. Informacje na temat gaźnika lub jakieś zdjęcie wrzucę jutro rano.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc .
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 19:09 przez Pan_Szybciutki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

1.Zobacz czy na kołeczku od zamykania klapy bagażnika masz plastik,jak nie to taśma klejąca i koszulka termokurczliwa załatwią sprawe
Na 2 nie znam odpowiedzi
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
Awatar użytkownika
Pan_Szybciutki
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 16 sty 2010, 18:12
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_Szybciutki »

Sam dźwięk przypomina jedynie nie domkniętą klapę, jednak dochodzi definitywnie z okolic tylnego koła od strony pasażera. :scratch:
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

Też tak myślałem i nie było tego plastiku więc sprawdź najpierw to
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
Awatar użytkownika
Pan_Szybciutki
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 16 sty 2010, 18:12
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_Szybciutki »

Witam ponownie, problem ze stukaniem ustąpił samoistnie.
Co do gaśnięcia zaobserwowałem jeszcze jedną objawę, być może bardzo istotną, otóż gdy stoję na wolnych obrotach i są w miarę stabilne gdy zacznę pompowac pedałem hamulca silnik odrazu zaczyna się dusić, ma ochotę zgasnąc, gdy puszcze pedał hamulca obroty wzrastają do normy, choć trochę falują ...
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

Może to wina źle wyregulowanej mieszanki?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, 10:17 przez easyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Franklin
Początkujący
Początkujący
Posty: 162
Rejestracja: 24 wrz 2011, 23:28
Lokalizacja: Bielsko i Biała

Post autor: Franklin »

Pan_Szybciutki spotkałem się kiedyś właśnie z takim przypadkiem że przy wciskaniu hamulca auto świrowało z obrotami tylko to był seat ibiza.Po południu kumpel wpadnie który to ogarniał to dam ci znać jaka tam była przyczyna :) Zadzwoniłem do tego kumpla powiedział że wymienili świecę,przewody i filtr paliwa i się uspokoiło.A z tym hamulcem to jest złudzenie :)
Czerweny Karawan 2eF viewtopic.php?f=28&t=42627
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”