[86c2F] Problem z zimnym powietrzem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote="Czołg GT"]Miał być stan oryginalny :grin: bo juz dawno było proponowane :)[/quote]

No widocznie nie wszyscy czytają od początku do końca.

[quote="lukas2305"]to niech przygotuje 2 stówy, jedzie do aso, czeka 2 tygodnie i ma oryginała :rotfl:[/quote]

Nie koniecznie. Wystarczy dorwać obudowę filtra powietrza (20-30PLN) od Golfa II, innej polówki lub innego złomka i będzie działać. Na początek muszę wydłubać ten termoregulator i sprawdzić czy działa.

Swoją drogą znalazłem coś takiego w sieci:

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=33971&hl=%F0%E5%E3%F3%EB%FF%F2%EE%F0%20%20%E7%E0%F1%EB%EE%ED%EA%E0&st=100
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=95012

Szukając dalej po sieci znalazłem na rosyjskiej stronie opis jak to sprawdzić, czy działa. Trzeba wydobyć ten termostat z obudowy filtra. Dziurę po nim zakleić taśmą. Wężyki zostawić podłączone tak jak jest oryginalnie. Następnie odpalić auto i przystąpić do podgrzewania termostatu suszarką do włosów i sprawdzać co się dzieje w komorze regulacyjnej.

Na wszelki wypadek podam numery części, bo występuje ten element pod dwoma numerami:

036129828
049129630A


Pierwszy stosowany w VW, a drugi w AUDI.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dzisiaj chyba wydedukowałem jak to działa. Poniżej zdjęcie z rosyjskiego forum VW i opis jak ja to rozumiem. Pozwoliłem sobie nie wklejać miniaturki, aby ułatwić czytanie i oglądanie obrazka jednocześnie.

Obrazek

1. Stan początkowy:

Klapka w przepustnicy otwarta na zimne powietrze.
Górny bimetal wyprostowany.
Dolny bimetal wyprostowany.

2. Uruchomienie silnika

W komorze termostatu powstaje podciśnienie, które wyciąga powietrze z lewej strony i powoduje przestawienie przepustnicy na gorące powietrze.

3. Częściowe rozgrzanie silnika

Przy częściowym rozgrzaniu silnika górny bimetal się zakrzywia powodując wpuszczenie powietrza do komory termostatu. Przez co nie jest wytwarzane podciśnienie sterujące klapką w przepustnicy. (To zielone to gumowa uszczelka)

4. Pełne rozgrzanie silnika

Dolny bimetal się zakrzywia powodując otwarcie przepływu powietrza. Ale nie wytwarza się tam już podciśnienie, bo jest wyrównywane górnym wlotem spod kulki. Przez co klapka się otwiera i wpuszcza zimne powietrze.

Jeśli powietrze będzie za zimne, to dochodzi do wyprostowania dolnego bimetalu lub górnego w przypadku mocniejszego ochłodzenia powietrza i następuje wytworzenie podciśnienia, zamknięcie klapki, a w konsekwencji wpuszczenie ciepłego powietrza.

Cały cykl zamyka się w punktach 1->2->3->4->2->3->4->2->3->4...
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, 19:21 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Gratuluje wytrwałości, :thumbsup: szczerze mówiąc dodać jeszcze prosty opis sprawdzenia układu i by był piękny service manual ze zrozumieniem do przeniesienia na inny dział. Tylko jeszcze nie wiadomo na ile się to przyda bo większość ludzi kupiła auta już z uszkodzonym i odłączonym układem a nie powoduje problemów w pracy silnika wiec wola nie ruszać często nie warto :grin: Wielki + :victory:
<Zawsze rosyjskie strony były dobre tylko trzeba kumać ich znaczki :crazy: >

W moim przypadku zależy mi tylko na dostarczeniu silnikowi jak najzimniejszego powietrza bez zbędnych zawirowań do uzyskania lepszych osiągów ma tak dużo u nas :amen:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

W pierwszej kolejności postanowiłem sprawdzić, czy jest wogóle podciśnienie i czy działa klapka w komorze regulacyjnej. Więc podłączyłem na krótka tak jak na poniższym zdjęciu:

Obrazek

Okazało się, że klapka pracuje i jest podciśnienie.

Kolejnym etapem było wymontowanie termoregulatora z obudowy filtra powietrza i włożenie go do zamrażarki na 10-15 minut. Następnie po wyciągnięciu z zamrażarki podłączenie wszystkiego poza obudową filtra powietrza i sprawdzenie czy działa. Można też spróbować wdmuchnąć powietrze przez otwór w którym jest kuleczka. Jak nie da się, to znaczy, że górny bimetal działa. Tak samo można sprawdzić dolny bimetal.

Ostatnim etapem było złożenie wszystkiego w całość i odpalenie auta. Ja poczekałem do późnego popołudnia (auto stało w cieniu). Odpaliłem i klapka się podniosła, czyli silnik dostaje powietrze z kolektora wylotowego. Następnie odczekałem ok 7-8 minut i czuć było, że ta elastyczna rura już jest gorąca i , że nagrzewa się pokrywa obudowy filtra powietrza. Wtedy szybko zajrzałem do komory regulacyjnej i ku mojemu zdziwieniu klapka była już w połowie drogi na "dół", czyli silnik przełączał się na zimne powietrze. Jednym słowem wygląda na to, że u mnie wszystko działa! :yahoo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”