[86c] Wysokie obroty na ssaniu przy zimnym silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

[86c] Wysokie obroty na ssaniu przy zimnym silniku

Post autor: patrycju5z »

Witam,
Co może być przyczyną wysokich obrotów na automatycznym ssaniu przy włączeniu na zimnym silniku?
Byłem u jednego mechanika, i stwierdził, że nie ma się co tym przejmować i nie warto naprawiać. Jednak nie sądzę, aby to było właściwe wyjście....

Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Przypomnij przy jaki silniku i jeśli mniej więcej się orientujesz jak wysokie są obroty powyżej 2K :?:jak się zagrzeje jest ok
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Silnik 1043mm 45koni gaznik.

Jak silnik sie rozgrzeje to chodzi normalnie. Nie mam obrotomierza, ale wyczuwam ze silnik na zimnym zapalaniu chodzi na wyzszych obrotach.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

tak szczerze to jeszcze nie wiem dokładnie :grin: i nie będe strzelał, jak nie jest to drastyczne przyspieszenie to na prawdę może nie warto się przejmować dowiem się więcej nie bawem bo rozpracowuje ten silnik na gaźniku ale w trabancie tyle że u mnie nie trzyma wolnych obrotów.
dowiedz sie jak najwięcej o elementach odpowiedzialnych za ssanie. I proponuje przyjrzeć się podciśnieniom.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

no wlasnie dziwnie to w moim aucie jest to wszystko rozwiazane. bo spod obudowy filtra powietrza patelni idzie gumowy przewod ktory podłączony jest do takiedo duzego czarnego plastikowego wylotu powietrza (nie wiem jak to nazwac - z pewnoscia wiesz o co chodzi). Jutro zrobie zdjecia dokladnie o co mi chodzi. Ale chodzi o to ze ta gumowa rurka jest zablokowana. To chyba patent poprzedniego wlasciciela, ale od 2 lata tego nie zauwazylem i nie bylo wczesniej z tym problemow ;]

Generalnie jest to drobnostka, ale troche wkurza dlatego bede metoda dedukcji dochodzil do tego co to moze byc problemem ;]
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Od razu po odpaleniu masz takie duże obroty??
U mnie to się dzieje jak wcisnę sprzęgło (raz czy dwa) przed przekręceniem stacyjki. Podobno jest to normalne. Znajomy w warburgu miał tak i mi podpowiedział,że tak to działa.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

[quote="fred"]Od razu po odpaleniu masz takie duże obroty??
U mnie to się dzieje jak wcisnę sprzęgło (raz czy dwa) przed przekręceniem stacyjki. Podobno jest to normalne. Znajomy w warburgu miał tak i mi podpowiedział,że tak to działa.[/quote]

Faktycznie coś może być na rzeczy, gdyż zawsze naciskam na sprzęgło podczas odpalania silnika ;] Czyli co sie dokladnie dzieje jesli wcisniete jest sprzeglo podczas odpalania?


Tak jak pisalem wczensniej u mnie w aucie sa dziwne rozwiazania. Jezdze juz tak od kupna i zaden mechanik nie zainteresowalb sie takim stanem. Zauwazylem ze cienki przwod przy patelni jest zablokowany. Nie znam sie, ale chyba tak nie powinno byc. Jak uwazacie?
Obrazek
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Masz rozwiazanie jak u większości :) ten biały wężyk powinien być podłączony do komory regulacji ciepłego powietrza przed filtrem a ten regulator powinien być połączony rurą z kolektorem wydechowym, w zasadzie fabryki się nie poprawia :crazy: ale to nie robi raczej w twoim przypadku, ale można spróbować wystarczy załatwić wąż do kolektora.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

ok CzołgGT, ale czemu biały wężyk jest zablokowany na końcu? Wszyscy mają tak zablokoany? to troche bez senu... aby robić wężyl i potem go zablokować.. I jeszcze wejście dużej rury od kolektora rowniez jest zablokowane... :) to normalne? to w takim razie po co z kolektora idzie wyjscie rura, skoro jest potem blokowane? :)
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Po prostu ktoś kiedyś odłączył i zaślepił wloty, proste myślenie i zaślepię żeby nie łapało fałszywego powietrza, no moje u ciebie to nie będzie przyczyna tego co mówisz, u mnie dolot jest innej budowy i komory regulacyjnej też nie mam a podciśnienie zaślepione, przy stożku jest to kłopotliwe. :)
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Czyli mozliwe ze te dziwne rozwiazania nie sa przyczyna tego problemu. ok.
Zauwazylem, ze od pojawienia sie tego problemu mam wieksze spalanie, co jest dosc logiczne bo wieksze obroty. Dodatkowo z rury wydechowej wydobywa sie wieksza ilosc spalin. Z tego co czytalem na róznych forach to przyczyną miedzy innymi moze byc uszkodzona sonda lambda.
Muszę odwiedzić jeszcze innego mechanika...
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 11:07 przez patrycju5z, łącznie zmieniany 1 raz.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

ja bym się skoncentrował bardziej na ssaniu i tam gdzieś szukał, poprostu podaje więcej paliwa niż normalnie.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Z pewnością masz rację.. coś będę musiał odwiedzin dobrego mechanika, bo sam sobie z tym nie dam rady :/
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

a jak tam ssanie wyglada wiesz cos, bo z gaźnikami to tylko stycznosc miałem w trabancie 1.1 na gaznioku webera na automatycznym ssaniu bimetal regulował cos wiem ale twoja sprawa. :)
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

A pasek od alternatora sprawdzałeś, bo dzisiaj też się spotkałem z takim czymś miał luz i się ślizgał
delikatnie ciezko było zaóważyć jak się po czasie rozgrzał pasek załapał i było normalnie :crazy: Wydaje się śmieszne ale możliwe w polo :grin:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”