[9N3] Odłączanie turbiny, tryb serwisowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gajoss
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2011, 12:35

[9N3] Odłączanie turbiny, tryb serwisowy

Post autor: gajoss »

Witam!
Od nie dawna jestem posiadaczem polówki z 2006 roku z silnikiem 1,8 gti, 191KM.
Problem polega na tym, że silnik kiedy wystygnie i go odpalę przełącza się w tryb serwisowy i nie działa turbina, muszę go wtedy ponownie uruchomić i jest git.
Czy ktoś wie coś na ten temat bo forum przeszukałem już chyba całe i nic podobnego nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Jak wchodzi w tryb serwisowy to i jakis blad w sterowniku zapisal. Podlacz auto pod kompa i podaj nr bledu z opisem jaki siedzi w aucie. Bedzie mozna wtedy pomyslec, bo teraz to przyczyn moze byc tysiace
[size=12px][/size]
g
gajoss
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2011, 12:35

Post autor: gajoss »

Dzisiaj był u mnie kolega z komputerem i nic nie wykazało. Może komp tego nie wykrywa albo ma słaby program. O ile mnie pamięć nie myli ten program to PCMSCAN
g
gajoss
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2011, 12:35

Post autor: gajoss »

Nie jestem pewien czy on na pewno przechodzi w tryb serwisowy/awaryjny. Fakt jest taki, że silnik zachowuje się tak jak by nie było turbiny. Jak zwykłe wolnossące 1,8.
Czy na prawdę nikt nie ma żadnych przypuszczeń?
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Turbina do czyszczenia i będzie git.
g
gajoss
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2011, 12:35

Post autor: gajoss »

Mam przejechane 80tys. czy to możliwe żeby przy takim przebiegu turbina nadawała się już do czyszczenia?
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Nie ma na to reguły czy masz 80 czy 180 kkm. Zacznij może od sprawdzenia wężyków podciśnienia pare złotych kosztuje a będzie pewność że to nie one - a lubią zaskakiwać.
Awatar użytkownika
maly293
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maly293 »

Ja miałem podobny problem w służbowym oplu corsie d tyle że dieslu problemem była turbo sprężarka niestety poszła do wymiany.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Nie wiem jak w tym przypadku ale w TDI problemem wpadania auta w tryb awaryjny i odłączeniem turbo był notlauf..może u Ciebie zapiekły się kierownice i wystarczy przeczyścić turbo? często tak sie dzieje gdy jeździ sie duzo po miescie i zmienia biegi przy niskich obrotach
g
gajoss
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2011, 12:35

Post autor: gajoss »

Szczelność była sprawdzana przed operacją podniesienia mocy. Ale gość mówił, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być wadliwie działający zawór DV.
Nie długo się do niego wybiore niech mi to ogarnie.
g
gajoss
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2011, 12:35

Post autor: gajoss »

No i niestety nie udało im się ogarnąć tematu :/
Według komputera jest to spadek ciśnienia pomiędzy przepustnicą, a turbiną.
Sama turbina jest sprawna. Wymienili jakiś zaworek na odmie, ejektor (nie wiem czy dobrze napisałem), zawór DV, zaślepili egr, sprawdzali szczelność, nawet wgrali inny zmodyfikowany program i nic nadal to samo. Przez kilka dni jeździłem na seryjnym programie i na seryjnym jest dobrze, nic nie odłącza, a po wgraniu modyfikacji turbina coś wariuje. Ponoć ona się nie odłącza tylko gorzej pracuje ale ja czuje jak by jej wcale nie było. Dopiero jak już pisałem muszę go zgasić i odpalić i wtedy uzyskuje pełną moc.
Po tych wszystkich kombinacjach, które robili teraz turbina pracuje jakoś głośniej może dlatego, że robili coś z rezonatorem?
Awatar użytkownika
miodzio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:50
Lokalizacja: Kraków/Nysa

Post autor: miodzio »

a kto robił Ci ten program?? wygląda na to że z nim jest coś nie tak skoro po wgraniu serii wszystko jest ok. Czy to przypadkiem nie jakiś gotowiec :banghead: Dobry fachowiec od programu najpierw sprawdza stan podzespołów a przede wszystkim turbo podczas normalnej jazdy z podłączonym kompem. Mam mocne wątpliwości skoro ktoś zaślepia EGR i patrzy czy będzie ok :glare: Skoro teraz normalnie pracuję to polecam przedmuchać wszystko :grin: Zalać dobre paliwo i wybrać się gdzieś na drogę gdzie bezpiecznie będzie można przejechać parędziesiąt kilometrów z prędkością przekraczająca 130km/h
Tak jak ktoś wcześniej pisał. Jazda po mieście z niską prędkością obrotową silnika nie za dobrze wpływa na system turbo doładowania w silniku i nie tylko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”