Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Witam.

Moje polo ma przebieg 105118,4 silnik 1.6 GLX jaki olej proponujecie ?
1,6 GLX (6N)
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

na jakim wcześniej jezdziłes lub jezdzisz ?? jak nic ci sie nie dzieje nie bierze oleju to po co zmieniać
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Panowie to jaki mam w końcu ten olej kupić proszę o szybka odpowiedz.
1,6 GLX (6N)
J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Mobil Semisynthetic 10w-40 i gitara gra !!!
1,6 GLX (6N)
Awatar użytkownika
tabo89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 02 kwie 2012, 18:09

Post autor: tabo89 »

Przeczytałem cały temat i tak na prawde nie dowiedziałem się na jaki olej zmienić.

Kupiłem Polo 1,4 TDI z 2004 roku. Poprzedni właściciel nie pamiętał dokładnie jaki był wlewany olej ale wiedział że syntetyk.

Z tematu wywnioskowałem że najlepiej będzie taki o parametrach 5W30. Dobrze wywnioskowałem?

Jeśli chodzi o filtr to MANN czy FILTRON?

P.S. W bagażniku nie mogę znaleźć niestety naklejki...
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja mam Mobila S 3000 5W 30 i jest git
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""tabo89""]Kupiłem Polo 1,4 TDI z 2004 roku.[/quote]
do pompowtrysków bezdyskusyjnie idzie olej z normą VW 505.01
[quote=""tabo89""]Z tematu wywnioskowałem że najlepiej będzie taki o parametrach 5W30. Dobrze wywnioskowałem?[/quote]
te Xw30 sa to oleje teoretycznie energooszczedne o mniejszych oporach wewnetrzych. W praktyce dają cieńszy film olejowy , który łatwiej zerwać. Dlatego zalał bym tu 5w40 , albo 0w40.
Awatar użytkownika
tabo89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 02 kwie 2012, 18:09

Post autor: tabo89 »

Zamówiłem olej i zmieniam jak tylko przyjdzie i teraz pytanie - przeczytałem gdzieś w sieci że stosuje się czasem środki do płukania silnika przed zmianą oleju. Dolewane są do starego silnika po czym po 15 min pracy silnika na biegu jałowym spuszczany jest stary olej i zalewany nowy.

Co możecie na ten temat powiedzieć? Warto? Nie warto? Zaszkodzi czy nie?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

miałem wiele samochodow i nie kombinowałem z takim czyms nigdy a tyle co zostaje po spuszczeniu (z cieplego silnika) to sie wymiesza z nowym czy warto wywalac kase jeszcze na jakies plukanie ? wedlug mnie nie
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

próbowałem płukanki STP kilka razy, zaszkodzić nie zaszkodzi można to spokojnie wykonać.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
tabo89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 02 kwie 2012, 18:09

Post autor: tabo89 »

A spuszczać przy jakiej temperaturze silnika?

W książce piszą, że przy zimnym a Wy mówicie że przy ciepłym (a ja się nie znam więc wole spytać doświadczonych ludzi) :)
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

a jak jedziesz do serwisu to na zimnym ci spuszczaja ??? wiadomo ze nie ,ja zawsze odpalalem na kilka miniut ( 2-3 min ) zeby sie ciut zagrzal i wtedy spuszczalem wtedy robil sie rzadszy i szybciej zciekł, na gorącym nie ma co spuszczac i potem wlewać zimny olej
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
c
cezaryA
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 2009, 18:34

Post autor: cezaryA »

Witam, ktoś już zadał to pytanie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Bezpośrednio pod filtrem olejowym jest na dole taka puszka. Wlasciwie jest to jedna calosc i jest tam taka sama duza sruba plastikowa jak od filtra na gorze. Nie wiem czy ja tez odkrecic ? Czy tam tez znajduje sie stary olej ?
Pozdrawiam
c
cezaryA
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 2009, 18:34

Post autor: cezaryA »

PS. chodzi o diesel 1.9 SDI
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Nie odkręcaj tej śruby bo wyleci płyn chłodniczy. Ta puszka To chłodniczka oleju. Wymień filtr a olej spuść po prostu z miski.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”