Możliwość jak najbardziej jest, bo komputer (sterownik silnika) musi te informacje dostawać. Problem tylko w tym na które piny złącza sterownika te sygnały są podawane. Spalanie jest proporcjonalne do czasu otwarcia wtrysku, natomiast chodzi mi o pomoc w odnalezieniu sygnału o prędkości aktualnej (czujnik VSS ?)
[quote=""pino""]Możliwość jak najbardziej jest,[/quote]
nie ma. Odczytać możesz prędkość obrotową silnika, temperaturę cieczy chłodzącej, kąt otwarcia przepustnicy, współczynnik AFR, czas wtrysku i napięcie w instalacji. Jedynie co z tych danych możesz wydobyć (oczywiście poprzez operacje matematyczne w mikrokontrolerze) to chwilowe spalanie l/h. Ale co to wtedy za "komputer pokładowy"...
Nie ma informacji o prędkości bo po co? Jeśli ogarniasz elektronike i programowanie uKontrolerów to napisz na PW; podsune pomysly jakby to można zgrać.
Ale przykładowo MFA w golfie mk1 i mk2 wyliczało spalanie z wartości podciśnienia, obrotów, prędkości.
Co prawda liczenie to było Pi razy drzwi razy kąt wzniosu pagórka za okrem ale zawsze. Temp oleju, zewnętrzna szła z odpowiednich czujników.