[6n] - Podwyższone obroty silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

[6n] - Podwyższone obroty silnika

Post autor: Archeo »

Witam!

Czy u was występuje zjawisko polegające na podwyższonych obrotach jałowych podczas jazdy na luzie ?
Przykład.

Jadę 100km/h i wrzucam na luz obroty spadają do ok 1200 a nie do ~850. Dopiero w momencie zatrzymania auta stabilizują sie na ~850.

Przykład 2

Stoję na górce silnik pracuje na luzie (~850) puszczam hamulec, auto zaczyna sie toczyć i w tym momencie obroty lekko rosną do około 1000 - 1100

Nigdy nie zwracałem na to uwagę ale mam wrażenie ze kiedyś tak nie było i zawsze wracały do normalnych a nie do podwyższonych.
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Pierwsza rzecz - jak na benzynie, to nie wrzucaj na luz tylko zostawiaj na biegu - tzw hamowanie silnikiem jest lepszym sposobem na oszczędzanie paliwa :) Podejrzewam, że czyszczenia wymaga przepustnica. I jeszcze jedno pytanie - czy w oby przypadkach temperatura silnika była odpowiednia (czyt silnik rozgrzany czy zimny)?
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Dzieje się to niezależnie czy PB czy LPG , nie zależy również od temperatury silnika. Przepustnica czyszczona i zaadaptowana.
Masz tak samo ? czy tak nie powinno być ? bo co niektórzy mi mówią że to normalne zachowanie ECU.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

[quote=""Archeo""]Witam!

Czy u was występuje zjawisko polegające na podwyższonych obrotach jałowych podczas jazdy na luzie ?[/quote]

Tak, u mnie występuje, ale nie na 1200 tylko spadają na 1000, dopiero po zwolnieniu do prawie 0 lub kompletnym zatrzymaniu jest 850, przepustnica wyczyszczona i po adaptacji.
D
Darek1968
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 01 gru 2011, 22:39
Lokalizacja: SW

Post autor: Darek1968 »

Witam, mam silnik AER czyli 1.0 u mnie ta sama sytuacja przeleciałem całe forum i nie znalazłem rozwiązania. Jadąc ma luzie obroty około 1500-1600 dopiero po całkowitym zatrzumaniu obroty spadają ale po jakiś 3-4 sekundach. Robiłem też tak, iż rozpędzałem samochód i czekałem czy spadną, nic to nie dawało dopiero przy około 5 km/h spadały. Nie wiem co robić. Z zainteresowaniem będę oczekiwał na rozwiązanie. Wnerwia.mnie że po dojechaniu do świateł ma przez tą chwilę takie obroty jeszcze przyczepię sobie "L" na dach i będzie super bynajmniej przechodnie nie będą patrzyli jak na głupka.
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Ja zauważyłem jedno. Wystarczy ciągnąć klemy z aku złączyć je razem na kilka sekund aby skasować adaptacje ECU i jak ręką odjął. Mimo tego po jakimś czasie problem powraca. Związku z tym że posiadam LPG pomyślałem ze to jego wina ale w drugiej próbie jeździłem tylko na benzynie i również obroty po pewnym czasie zaczęły się podnosić wiec to na pewno nie wina gazu - nawet dla świętego spokoju przeprowadziłem ponowną jego regulacje. Możliwe ze występuje jakaś nieszczelność w dolocie.. nie wiem... jakieś pomysły mile widziane.
Obrazek
D
Darek1968
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 01 gru 2011, 22:39
Lokalizacja: SW

Post autor: Darek1968 »

Witam. I co Archeo brak rozwiązania problemu.
k
kamilsitek1983
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2010, 17:56

Post autor: kamilsitek1983 »

witam,posiadam polo 1.3 jednopunkt,i od pewnego czasu obroty na postoju ma 2000tys.Spalanie jest w normie.Gdzie szukac usterki?
S
Sloth
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sloth »

Pokazuje wyższe obroty czy też faktycznie je ma (słychać)?
Jeśli tylko pokazuje to coś z obrotomierzem ;)
Obrazek
J
Jacek5514
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2011, 23:13

Post autor: Jacek5514 »

Przyczyna może być elektronicznie sterowana przepustnica, pierwszym objawem ze zaczyna powoli padać jest, jak jedziemy z górki na biegu to auto zaczyna sobie samo dodawać 'gazu' wyczuwalne uciekanie pedału.
a
arturgol
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 2014, 16:39

Post autor: arturgol »

Na samym początku przepraszam za odgrzanie starego kotleta - nie chcę jednak zakładać kolejnego tematu...
Od kilku dni posiadam Polo 6n 1.0 AER, podłączyłem sobie go pod komputer i wyszły mi błędy 533 i 525.
Autko chodziło dobrze, może troszkę przymulało po dodaniu gazu (minimalnie). Nudziło mi się więc wyczyściłem przepustnicę(a mogłem zostawić...), niestety nie mogę jej zaadaptować, robiłem to na milion sposobów, przeczytałem prawie cały internet.
Sytuacja jest taka, że adaptacja zaczynała się przeskoczyły dwa napisy IDLE , Part. Throthle i wyskakuje error.
Jak mówiłem kombinowałem na milion sposobów nie szło...

Po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu coś się dzieje w przepustnicy i w bloku 98 pokazuje że adaptacja jest ok (bez wymuszania jej Vagiem).

Wszystko by było cacy gdyby nie to, że dzieje się tak samo jak u kolegi, tzn. podczas jazdy na luzie obroty wskakują na około 1400 jak się zatrzymam mam około 800.
Czy koledzy poradzili sobie z tym problemem?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”