[86c2f] filtr paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

[86c2f] filtr paliwa

Post autor: MATIS »

Witam
Jakie polecacie filtry paliwa
Jak wychodzi to cenowo
i jak wyglada montaz
pozdraVWiam
Awatar użytkownika
młodykierowca18
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 30 paź 2009, 23:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: młodykierowca18 »

Ja kupilem filtr filtrona za 30zł. Aktualnie mam jakas taka duza puszke tam. I nie wiem jak sie do tego zabrac bo ten filtr jest chyba na jakies obejmie.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Ta on jest w obejmie, u mnie sruba byla zardzewiala i musialem rozwiercac :/ Niestety albo z kanalu to sie wymienia albo trzeba auto uniesc, filtr znajduje sie kolo prawego nadkola z tylu auta. Koszt tj. pisze kolega wyzej ok 30zl z tej marki tez ja mam
Obrazek
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

ale jak auto dzwigne na lewarku to tez da sie wymienic??
jak sa mocowane wezyki ktore dochodza do filtra?
Awatar użytkownika
młodykierowca18
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 30 paź 2009, 23:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: młodykierowca18 »

Na skrecane obejmy. Bedziesz mial jako takie dojscie.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Uwazaj zeby filtr zalozyć w odpowiednim kierunku i zeby nie zapowietrzyć sobie węzyków.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tak jak dzwigniesz na lewarku to dasz rade, ale na lezaco pod autem. Pamietaj podloz cos pod auto, a nie na samym lewarku, mi oryginal strzeli :)
Obrazek
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Na filtrze jest chyba jakas strzalka?
a jak niedopuscic do zapowietrzenia i czym zabezpieczyc wezyki zeby nie cieklo??
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tak na filtrze jest strzalka ktora wskazuje kierunek przeplywu (w strone przodu auta ) , to nie dizel ze jak sie zapowietrzy to bedzie lipa, elektryczna pompka zaraz nadmucha :) Z wezykow malo co Ci wycieknie, ale jak cos to ja bym tam najpredzej jakas srubke wepchnal
Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Przed sciagnieciem filtra mozesz jakies zaciski zalozyc na węże.

Jesli to nie diesel, to mniejsze zmartwienie o zapowietrzony układ.
Po prostu po wymianie filtra nie odpalaj jeszcze samochodu tylko parokrotnie przekrecic kluczyk w kierunku zaplonu i go cofnij. Elektryczna pompka powinna sobie napełnic filtr.
W dieselach trzeba przed wsadzeniem filtra napełnić go paliwem. Zalewasz filtr olejem napedowym, czekasz az dobrze wsiagnie i jeszcze raz dolewasz oleju.
Sa uklady ktore same sie odpowietrze, ale najczesciej wystepuje jakas pompka w formie gumowej gruszki.
Nie wiem jak to w Polo jest, bo nie mialem nigdy styczności z wymiana filtra paliwa w Polo na rope.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamillos
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 11 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamillos »

Nie chce zakładać nowego tematu tak więc dla potomnych pytam w tym samym temacie. :grin: Jak to jest z dieslami? Mowicie o filtrze paliwa z tyłu kolo prawego kola, a w dieslach nie jest czasem przy prawym kole ale z pod maska? I jak sie do tego zabrac zeby nie zapowietrzyć układu? Narazie zrozumiałem, że trzeba do samego filtra nalać ropy? I pytanie poboczne, czy z okazji wymiany filtra warto wymienić o ile to możliwe przewody paliwowe? PozdraVWiam! :hello:
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Kamillos

Tak dokładnie w ropniaku filterek jest z przodu. Przewodów nie wymieniaj no chyba że są bardzo zniszczone, sparciałe albo jakieś takie be :grin:
Jak już Ralph napisał filterek trzeba zalać ropą i zamontować. Jak masz gumową gruszkę to pomachaj troszkę ( powinna być koło filtra na przewodzie paliwowym ).
Potem odpalaj. Jak odpali to masz szczęście bo te nasze disle są upierdliwe :scratch:
Jak nie, to potraktuj go "starterkiem" lub odrdzewiaczem Castrolaw filtr powietrza ( takim jak WD40[- czy WD tak zadziała to nie wiem]) mi tak kumpel odpalił maszyne i pociągła rope z filterka już sama.
Powodzenia
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
Kamillos
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 11 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamillos »

rdylus
Wielkie dzieki :grin: tylko wytłumacz mi jeszcze co to jest "starterek" i gdzie dokladnie go uzyc, co to ma dac? Pzdr! :hello:
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Zapewne chodzi o "samostart" czyli preparat wspomagający odpalenie samochodu. Podobno trzeba wiedzieć jak to używać zeby nie zrobić kuku silnikowi.
Ale ja tam sie nie wypowiadam, bo nigdy nie mialem styczności z tymi preparatami.
Na pewno na Orlenie dostaniesz samostart, a od biedy i gdy masz na staniu, to i Plaka do nabłyszczania kokpitu możesz użyć - info z jakiegos forum mercedesa.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
C
Chupacabra
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:04
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: Chupacabra »

Jak dla mnie PLAK jest ok...
Najlepiej jak jedna osoba kręci, a druga w tym samym czasie psika do przewodu między filtrem powietrza a kolektorem ssącym :)
"Nigdy nie wstrzymuj swoich bąków w sobie. One przemieszczają się po kręgosłupie aż do mózgu i tak tworzą się nasze gówniane pomysły..." Droopy

Škoda 120L 1989
VW Polo 86C2F 1992 1,4D
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”