[6N] Problem nagle dzisiaj kontrolka oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

ja olej i filtry tez wymienialem w listopadzie i od tej pory przejechałem nim 2500km
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
lebioda10
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:56
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: lebioda10 »

mam ten sam problem dziś rano odpaliłem zaświeciła sie kontrolka oleju auto zgasło, za czwartym razem zapaliło ale strasznie szarpie silnikiem gdy wciskam gaz do końca uzyskuje max 2tyś obrotów. Podłączyłem laptopa i błąd 16490 map sensor ciśnienia czy jakoś tak. Ma ktoś jakieś pomysły co robić dalej ?? z góry dziękuje
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

[quote=""Mateusz123_456""]jak juz wracalem do domu to zaswiecila mi sie kontrolka oleju i ten pisk, pomyslalem jade dalej moze bedzie ok[/quote]

:( błąd, po to jest ta kontrolka żeby nie jechać jak się świeci

[quote=""Borek""]Ile musi ubyć oleju, żeby zapaliła się kontrolka? Ew. jak sprawdzić czy czujnik poziomu oleju wogóle działa?[/quote]

podbijam, sam jestem ciekawy, bo widzę że errory zimą trzymają się silników w Polo
Obrazek
B
Boro
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 10:59

Post autor: Boro »

Jeżeli już raz odma zamarzła, czasami wypchnie nawet bagnet, to powinno się wymienić olej i filtr bo tam już poszła woda.Odma się nie zapcha jeżeli robisz dłuższe trasy i rozgrzejesz silnik. Na małych odcinkach w zimie przy mrozach to masakra dla silnika. Nigdy nie próbuj jeździć przy czerwonej lampce :D przy odmie spokojnie możesz zatrzeć motor.
mówisz VW myślisz Polo
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Bielo
w polo jest chyba tylko jeden czujnik ciśnienia oleju i przyjmując że jest sprawny to zapali kontrolkę gdy ciśnienie oleju w kanaliku jest niewystarczające do rozwarcia styku :scratch:
Teoretycznie więc zapali sie wtedy gdy ojeju jest na tyle mało że smok już go nie zaciąga lub coś zablokuje przepływ(np zatkany filtr)
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

czyli zapali się względnie późno, albo za późno w przypadku gdy jedzie się w trasie i nie da rady momentalnie zgasić samochodu i go zatrzymać :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Może nie aż tak ale tej kontrolki akurat bym nie lekceważył :grin:
W AER był tylko jeden czujnik (o ile dobrze pamiętam) i jednak zdążył mnie ostrzec jak mi się filtr zatkał :grin: :grin:
Wogle to jakaś epidemia w tym roku z tym olejem a to dopiero -10 :crazy:
j
jaro_82
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2009, 11:56

Post autor: jaro_82 »

epidemia dobrze powiedziane....mam polówkę 1.4 6n 99r w tamtym roku zapchana odma wydmuchało uszczelkę pod pokrywą , a w tym wczoraj się zaświeciła kontrolka od oleju ...przejechałem ok 10 km wymieniłem aku na nowy postój moze z 15 min odpaliłem przejechałem ze 2km i sie nie zaświeciła niby ok a dziś rano jak nigdy musiałem długo kręcić żeby odpalił oczywiście po chwili znów sie zaswieciła chodził jak diesel zawory klekotały itp... odstawiłem do mechanika zobaczymy
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

u mnie dzisiaj po 30min (na wolnych obrotach) przestał klekotać i problem znikł... zobaczymy jak będzie jutro.
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
Mateusz123_456
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:54
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Mateusz123_456 »

U mnie problem juz naprawiony, okazalo sie ze mam walniety termostat i dlatego ta cala awaria. Po tym jak zgasl mi silnik przeskoczyl mi tez pasek rozrzadu, na cale szczescie nic sie nie stalo i wszystko wporzadku. Do wymiany poszedl termostat, pasek, napinacz, wymiana oleju i filltrow, naprawa za 550zl i ciesze sie ze to nie bylo nic powazniejszego :)
Awatar użytkownika
Albert
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2011, 11:10

Post autor: Albert »

Też miałem problem 2 dni temu z kontrolką oleju migała mi rano jak zapaliłem auto przejechałem z pól kilometra i zgasł nie chciał zapalić. Ani z przewodów ani z zaciągu. :crazy: Dopiero dziś kupiłem olej + filtr wymieniłem, akumulator podładowałem i pali. :D
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

dlaczego jeździcie jak kontrolka oleju się świeci? to nie jest żółta kontrolka 'check engine' :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
lebioda10
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:56
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: lebioda10 »

Autko 40 minut w ciepłym garażu, odmarzło wszystko miska olejowa na dół (gratulacje dla VW za zrobienie zagłębienia w misce olejowej gdzie zbiera sie woda i różny inny syf którego przy normalnej zmianie oleju nie da sie wyczyścić i za długość smoka który wchodzi do miski jak by był lekko skrócony to po awariach) ale trudno. wyczyszczenie miski nalanie nowej oliwy + filtr. nie wiadomo jak to sie stało ale rozrząd był też przestawiony sam mechanior był zaskoczony. 200 zł po znajomosci i 6n2 wraca do łask. Powodzenia dla zmarzluchów.
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

[quote=""Bielo""]dlaczego jeździcie jak kontrolka oleju się świeci? to nie jest żółta kontrolka 'check engine' :roll:[/quote]

u mnie czerwona i pisk
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
z
ziemniaczek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 07 lis 2010, 19:52

Post autor: ziemniaczek »

Witam

Mam problem z moim VW Polo 2001 1.4 16V dzisiaj poszedłem przepalić mojego Polaka i kurcze powyżej 2 tyś zaczęła migać i piszczeć kontrolka oleju i dodatkowo samochód chodzi jak disel klekocze coś pod maskownicą.Nie wiem co jest grane autko stało 5 dni w garażu. Pomóżcie !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”