Moderatorzy: Global Moderator, Moderator
qqlca podepnij pod vaga jeśli nie będzie jakichś anomalii z danych czujnika to raczej nie jego wina, uwalony czujnik może powodować [mulenie] (jeśli jego wskazania są zaniżone np. wskazuje temperaturę 5 stopni i ECU zwiększa mieszankę i czas wtrysku a zbyt bogata mieszanka powoduje mulenie na gorącym silniku i zawyżone spalanie o kilka litrów) albo [szarpanie/problemy z zapaleniem/zapalanie, zduszenie i zgaśnięcie silnika] tylko na zimnym (w przypadku gdy czujnik się zawiesi np. na 90 stopniach czyli wskazania silnika rozgrzanego dawka zubożona i krótsze czasy wtrysków=brak ssania i szarpanie występuje rano na zimnym silniku)może wiecie czy czujnik temperatury może powodować mulenie samochodu, szarpanie podczas przyspieszania?
rat4 podpinałem pod vaga już wiele razy. Odczyty temperatury były ok, na vagu 88 stopni na zegarach 90.podepnij pod vaga jeśli nie będzie jakichś anomalii z danych czujnika to raczej nie jego wina
Świece wymieniałem, od tego zacząłem. Oryginalne NGK takie jak są dedykowane, 3 elektrodowe. Kopułka, palec i przewody też wymienione (kopułka i palec - Bosh, przewody jakiś niemiecki zamiennik, nie chińska podróbka).Stosuj tylko 3 elektrodowe świece jakie podaje fabryka.
witaj rat4rat4 pisze:no i dobrze masz bo na zegarach zawsze 90º pokazuje wcześniej niż tak naprawdę masz w rzeczywistości,że wskazówka jest już na 90º a dolna rura zimna. Dopiero po jakimś czasie rura robi się ciepła, a wskazówka cały czas na 90º.
już przy 60-70º temp silnika wskazówka na desce może być już przy 90º a dopiero po przejechaniu jeszcze kilku km masz dopiero jakieś 85-90º podpięcie pod Vaga prawdę ci powie, ja przy uwalonym czujniku miałem na desce równiuteńko 90º a vag pokazywał że czujnik się zawiesił na 70º także trzeba to brać pod uwagę,
Jest jeszcze coś takiego jak temperatura otwarcia termostatu, dla silników benzynowych i diesla jest ona inna, tak samo jak na strefę klimatyczną też są różne termostaty otwierające wcześniej czy później np. przy 87º lub nawet 90º
a to że masz jedną rurę zimną a drugą gorącą to znaczy że termostat działa dobrze, im później drugi wąż się rozgrzewa tym lepiej bo szybciej się silnik nagrzeje do temperatury roboczej.