[9N] Mrugający check

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

[9N] Mrugający check

Post autor: Kicek25 »

Witam,

Dziś po odpaleniu auta silnik zaczął się dziwnie zachowywać, szarpało nim na wszystkie strony , nawet rura wydechowa drgała od tego. Kontrolka check zaczęła mrugać jakiś czas, potem zaświeciła na stałe a gdy dodałem gazu do pewnych obrotów to znów mrugała , silnik przy dodawaniu gazu jak by się dławił , po spuszczeniu gazu znów wrócił do drgań i kontrolka przestała mrugać świecąc stale.
Po dojściu do temp 90st nic się nie zmieniło niestety :( Wczoraj jeszcze auto normalnie jeździło bez żadnych objawów. Dziś 1 odpalenie i taki zonk ...

Wie ktoś co może być powodem tego stanu??Czy mogę zajechać do mechanika w takim dziwnym stanie samochodu?? Niechcę więcej nabroić a jakieś 8km by się zdało przejechać na diagnozę
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 15:58 przez Kicek25, łącznie zmieniany 1 raz.
g
gracz1982
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:10

Post autor: gracz1982 »

witam
mialem taki sam problem
trzeba zdjąc pokrywę silnika i wyjąć kielichy ktore zaklada sie od góry na świece zaplonowe. musisz je wytrzeć do sucha od wewnątrz. najlepiej wykręcić też siwece i również wytrzec do sucha.
Auto szarpie i sie "dusi" z uwagi na to iż nie pali na wszystkie cylindry. powodem moze byc tak jak wspoamniałem wilgoć.
ja tak mialem i po wytarciu pomogło.
zobacz czy swiece nie sa zalane olejem - mi si to stalo wczoraj i chyba musze oddac auto do naprawy / w komorach gdzie znajdują sie swiece pływa olej .
jeśli po sprawdzeniu u Ciebie też zoabczysz olej to daj znać
pozdro!
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Kolega wyżej dobrze pisze, z tym, że najprawdopodobniej padła Ci cewka zapłonowa. Poszukaj na forum, w tym dziale jest wystarczająco dużo informacji. Wymiana bardzo łatwa i przyjemna. Koszt nowej cewki w ok. ASO 160-170zł. Wymieniałem ją u siebie jakiś miesiąc temu max, więc jestem na czasie.

Co do tego czy możesz z tym jeździć... Zależy jaki masz silnik: 1.2 czy 1.4? Ja mam 1.4. Z tą usterką byłem zmuszony jechać 10km. Auto przełącza się w tryb awaryjny więc raczej nie powinno się nic stać i nic się nie stało. Co do silnika 1.2 ja bym uważał. Słyszałem o przypadkach, że przy padniętej cewce potrafił przeskoczyć rozrząd przy rozruchu.

Pozdrawiam
K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

Post autor: Kicek25 »

Witam ponownie,

Dziś zakupiłem świece i wymieniłem na nówki, Po odkręceniu było czyściutko żadnego oleju i itp . Niestety objaw nie ustał, zaraz po odpaleniu nadal silnik pracuję dziwnie, kontrolka check świeci stale a po dodaniu gazu silnik w miarę kręci a kontrolka znów mruga.

Została tylko cewka zapłonowa jak piszecie, jutro wkręcimy nową okaże się czy macie racje ^^ ehhh a myślałem że 130zł zostanie w kieszeni
Awatar użytkownika
kafar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 372
Rejestracja: 20 lip 2011, 21:05
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: kafar »

Ja w moim 1,4 16v miałem jakieś dwa tygodnie podobny objaw kontrolki check auto stało kilka dni i po odpaleniu kontrolka paliła się cały czas następnego dnia polo nie chciało zapalić.Vw zapalił z popychu został podłączony pod vaga błąd skasowany akumulator naładowany i na razie odpukać spokój auto śmiga aż miło.
Grupa Mazowiecka- "Młoda Gwardia"
kafar
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Polo/131762
Obrazek
"błogosławieni c
K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

Post autor: Kicek25 »

No i po sprawie, cewka wymieniona i autko chodzi jak trzeba :) ciekawe kiedy padnie kolejna ....

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Kicek25""]No i po sprawie, cewka wymieniona i autko chodzi jak trzeba :) ciekawe kiedy padnie kolejna ....

Dzięki za pomoc i pozdrawiam[/quote]

ja mam 125 000 km przebiegu i mam wymienione już wszystkie 4... dwie wymienił poprzedni właściciel - nie wiem kiedy dokładnie.
Tzn wiem, że dwa razy auto było kiedyś w ASO na wymianie cewki - ale to zaraz na początku - przy 26 000 i przy 35 000km. Nie wiem czy po tym było jeszcze raz wymieniane. Jedynie jak sam wymieniałem , to widziałem, ze dwie są nowsze, a dwie starsze. Tę którą wymieniałem była tą starszą, bo ta którą kupiłem na wymianę, wyglądała tak samo jak te dwie w silniku. Poza tym ETKA podawała tylko mi numer tej co kupiłem, czyli ta co padła to jakiś starszy model, wycofany z produkcji. Mam nadzieję, że VW poprawił te cewki i dlatego kupiłem cewkę o innym numerze. Oby były trwalsze, bo wymiany co jakiś czas nie są ciekawe.

Te dwie co wymieniałem, popsuły się w przeciągu jednego roku. Pierwsza przy 117 000km, druga przy 124 000. Mam teraz nadzieje, że z cewkami będzie spokój...

pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”