[6n]Wszysko o: Zegary, Licznik - wymiana, rodzaje, wskazówki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No zobaczymy. Dziś kupiłem zegary. Jutro montaż. Ciekawe czy będzie działało :)
A swoją drogą to ile może kosztować "przestawienie" przebiegu w tych nowych zegarach?? Chciałbym aby był taki jak obecnie. Czy to wogóle opłacane?? Różnicy będzie jakieś 6-7 tys.km
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""czaja454""]Różnicy będzie jakieś 6-7 tys.km[/quote]
6-7k to nic, ja bym zostawil tak jak jest, co innego jak roznica wynosiła by powyzej kilkudziesieciu tysiecy
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

czaja454 przyjedź na zlot do Ślesina to Ci za darmo taką usługę wykonam ;).
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Z chęcią bym się wybrał, ale... No zawsze jest jakieś ale. Parę rzeczy trzeba jeszcze w autku zrobić żeby mogło pokazać się w tak szacownym gronie :) Ale kasytrochę brak i w podstawowe rzeczy na razie wkładam.
Ale jak napisał Paffcio, chyba nie warto ruszać tak błachej sprawy. No chyba że okaże się że w rzeczywistości jest duużo większy przebeg.

Właśnie przeglądałem książkę Sam naprawim... i muszę przyznać że kilka śrubek trzeba będzie odkręcić żeby dostać się do zegarów :)
Wymontować poduchę, kierunki/wycieraczki, osłonę kieownicy, kierownicę... Ciekwe czy się wyrobię od 8 do 13??

Dzięki

Dam znać jak poszło. Pewnie zaświecą się wszystkie czerwone lampki :cool2:
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""czaja454""]

Właśnie przeglądałem książkę Sam naprawim... i muszę przyznać że kilka śrubek trzeba będzie odkręcić żeby dostać się do zegarów :)
Wymontować poduchę, kierunki/wycieraczki, osłonę kieownicy, kierownicę... Ciekwe czy się wyrobię od 8 do 13??
:[/quote]

Jest łatwiejszy sposób, który nie wymaga demontażu kiery i manetek . Wiem bo demontowałem i montowałem zegary wielokrotnie
Wystarczy zdemontować ramkę okalającą zegary, ustawić kierownice na najniższą pozycję, wyciągnąć zegary tak żeby mieć dostęp do wtyczki. Po wyjęciu wtyczki możesz zegary wyciągnąć manewrując odpowiednio nimi. W odwrotny sposób montujesz nowe zegary.
Jeżeli nabierzesz wprawy to zajmuje to ok 10 minut (demontaż i montaż)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

I to jest właśnie potęga internetu. Co tysiąc głów to nie jedna :bow:

[quote=""turzol""]Wystarczy zdemontować ramkę okalającą zegary[/quote]
Mówisz o tych czterech śrubach, dwie na górze i dwie na dole:
Obrazek

Czy ciężko będzie dostać się do tych dolnych śrubek?? Bo wygląda jakby były pod kierownicą.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

No tak, pominąłem jeden etap - zanim zdemontujesz ramkę, musisz zdjąć plastikową osłonę stacyjki, wtedy to dostaniesz się do tych bocznych torxów
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

To jeszcze zapytam jak zdjąć osłonę stacyjki? Czy to jakoś mocno skomplikowane??
Awatar użytkownika
ajuztam
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 10 lis 2008, 19:05
Lokalizacja: Bublin

Post autor: ajuztam »

to tylko dwie sruby, te od dolu oslony.
DO NOT TROUBLE TROUBLE, UNTIL TROUBLE TROUBLES YOU.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

I po zawodach. Wszystko wymienione i skręcone. turzol WIELKIE DZIĘKI za opis wymiany. Bez tego jak pisałem wyżej, rozebrałbym pół samochodu :) Wyjęcie zegarów okazało się prościutkie, bez kombinowania. W moim przypadku wyszły przez szczelinę w kierownicy.
Ależ jestem zadowolony, nawet nie wiecie. Wszystko działa jak należy, dosłownie wszystko. Brzęczyk działa, wskaźnik temperatury cieczy, no i kontrolki od ABS i układu hamulcowego :)
A najgorsze w tym wszystkim jest to że licznik był "kombinowany" pod sprzedaż. Ale nie przebieg, tylko kontrolki itp. Ech... wszędzie oszuści.

Jeszcze raz dzięki.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Aoox""]czaja454 przyjedź na zlot do Ślesina to Ci za darmo taką usługę wykonam[/quote]

ja tyz chyba sie pisze na taka aukcje jak mozna ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

witam mam takie pytanko bo juz mi sie znudzily moje zegary
mam takie http://img520.imageshack.us/img520/7176/649763027.jpg
a chce zmienic na takie http://img520.imageshack.us/img520/1165/646680377.jpg
i tu moje pytanie czy duzo bedzie zabawy przy tym ? jakies przerobki grubsze ?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

marcc_Jr
bylo juz wiele razy poruszane na forum, trzeba przerabiać kostke, a dokladniej kable, nie wiem co i jak, ale jest troszke lutowania.
Slyszalem tez ze są jakies przejsciowki, nie wiem czy ktos na forum tego nie robił...
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

[quote=""Paffcio""]bylo juz wiele razy poruszane na forum,[/quote]

milion 500 2 dziewięcet raz było. Jeżeli te 2 zegary są z wersji po lifcie to ciężko będzie. Najlepiej podejdzie z Mk IV.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
t
tajpej

Post autor: tajpej »

trzeba też zmieniać pływak w baku oraz czujnik od oleju bo będzie świecić :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”