[6n2] Kontrolka Check Engine + szarpanie + niska temperatura

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Jastrzi

[6n2] Kontrolka Check Engine + szarpanie + niska temperatura

Post autor: Jastrzi »

Cześć,

O szarpaniu i kontrolce check engine sporo już przeczytałem na tym forum ale, że check engine zniknął mniej więcej w momencie zalania paliwa z tej samej stacji co zwykle to byłem wręcz w 100% przekonany, że to wina paliwa.

Wszystko zaczęło się od pojedynczych sporadycznych szarpnięć po czym pewnego razu silnik szarpnął dwa razy pod rząd i zapalił się Check.
Od tamtej pory poszukiwałem nieustannie problemu padło jak wspominałem, na paliwo.
VAG wskazywał na czujnik G28.
Niestety wczoraj problem powrócił a paliwo tam gdzie ostatnio więc odpada.
Check osobiście wiąże jeszcze ze wskazaniami temp. silnika.
Od kilku dni obserwuje dziwne wskazania, raz jest OK trzyma 90*C po czym po postoju krótszym/dłuższym już z temp. bywa różnie.
Tak samo z Check, jak temp. zaczyna szaleć to i silnik dziwnie się zachowuje.
Wczoraj jadąc do pracy zgasł tak na około 1s. po czym włączył się tryb awaryjny i nie można było przekroczyć 3 tys. obr/min.
Problemy zaczęły się jak zrobiło się chłodniej.

Dzisiaj rano odpalam i check zniknął, ale w drodze do pracy poczułem raz jak szarpnął.

Głupieje już powoli bo nie wiem za co się teraz zabrać :(

Czy myślicie, że uwalony czujnik paliwa może źle wpływać na działanie reszty komponentów jak np. czujnik G28?
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote="Jastrzi"]Czy myślicie, że uwalony czujnik paliwa może źle wpływać na działanie reszty komponentów jak np. czujnik G28?[/quote]

Co to jest czujnik paliwa ?

Jesli zauwazasz problem zwiazany przy niskej temperaturze i ze wskaznik szaleje to wymien czujnik na nowy i po problemie bo on moze powodowac takie rzeczy gdy jest cieply silnik a czujnik podaje niska temperature to nic innego jak zalewa fure. Jak to bedzie sie dzialo odepnij ten czujnik i zobacz czy auto bedzie jechac normalnie.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

[quote="TOFIK_6n2"][quote="Jastrzi"]Czy myślicie, że uwalony czujnik paliwa może źle wpływać na działanie reszty komponentów jak np. czujnik G28?[/quote]

Co to jest czujnik paliwa ?[/quote]Ajj, myślałem o jednym a napisałem drugie.
Oczywiście chodzi o czujnik temp. układu chłodzenia.

A jak wypnę ten czujnik to czy silnik w ogóle nie zgłupieje?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

nie zgłupieje, wtredy włącza sie w tryb awaryjny, bedzie dostawał delikatnie wieksza dawke paliwa i wiecej palił
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Oczywiście mówimy o czujniku temp. układu chłodzenia, tak?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

tak
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Odłączę dzisiaj i dam znać czy coś się będzie działo.
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Odłączyłem dzisiaj rano czujnik temp.
Odpaliłem samochód, żadne błąd się nie pojawił poza tym, że wskazówka od temp. "leży".
Raz było jakieś małe przerwanie w pracy silnika.
Dojechałem do pracy bez problemów.

Wracając do domu, zaraz po odpaleniu silnika Check został i tak przez cała drogę.
Silnik pracował stabilnie.

Niestety nie wiem czego ten błąd teraz dotyczy, ale sprawdzę jutro po południu, o ile błąd nadal zostanie w pamięci - chroniczny brak czasu ostatnie :(

Czy VAG zwraca błędy związane z czujnikiem temp?
Jeśli tak i takowy jutro się pojawi a silnik będzie dalej sprawnie pracował (o ile znowu nie pojawi się jakaś czkawka) to chyba można go obstawić?


P.S. Wydaje mi się, że wnętrze wtyczki czujnika temp. było wilgotne, ale głowy sobie nie dam odciąć.
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Kolejny update.
Sprawdziłem wczoraj co go boli skoro check jest zapalony.
Czujnik wałka rozrządu + czujnik temp.

Usunąłem ten z wałkiem i zobaczymy jak będzie teraz działał.


P.S. Zawsze rano musiałem dodawać trochę więcej gazu ze względu na to, że samochód miał tendencję do gaśnięcia - po odłączeniu czujnika temp. zachowuję się lepiej porankami.
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Kolejny update.
Po skasowaniu check, pojawił się ponownie. Sprawdziłem - tylko czujnik temp. - wywaliłem.

Ponownie wydaje mi się, że to przez czujnik temp. bo odłączony pokazuje -40, podłączony pokazał 74 a zaraz po tym jak zapaliłem silnik wskoczył na 64 więc zaryzykuje i go wymienię.
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Hej,

No więc wymieniłem czujnik na oryginał, ale mam problem znowu z jego wskazaniami.
O ile wcześniejszy miał czasami dziwne wskazania tak nowy zawsze pokazuje w okolicach 70*C zamiast 90.
Tak jakby miał skalę przesuniętą.
Przed założeniem z ciekawości badałem go omomierzem w temp. pokojowej, ale wskazania były takie same wszędzie.
Chciałem go wymienić na nowy, ale icegoranet poprosił mnie aby zapytał Was jak można zbadać czy nowy czujnik jest uwalony?
Macie może jakieś pomysły? Ktoś może ma jakieś parametry tych czujników?
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Ma ktoś może pomysł jak sprawdzić ten czujnik temp?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”