Dodam, że wszelkie szpary, które powstaną po przynitowaniu łatek trzeba bardzo dokładnie uszczelnić przy pomocy tego
to samo z wklejeniem korków które są całe. Nic się potem do tego nie klei bo po kilku godzinach jest już zupełnie twarde (jak guma), nie śmierdzi i baaardzo mocno klei dwa elementy. Dopiero później ta masa na pędzel którą wstawił WhitePolo jako ostateczne wykończenie większego obszaru
Podlacze sie pod ten temat. Chce ogarnac podloge w Polo sam bo juz i tak duzo kasy wladowalem ostatnio. Ciagle cos jak nie konczaca sie opowiesc. Poczytalem tematy odnosnie konserwacji ale od tego wszystkiego mam wiekszy balagan w myslach niz mialem.
Moglby ktos na prosty chlopski rozum podpowiedz co i jak po kolei zrobic. Napisze jak ja myslalem to zrobic. Dodam ze wiem jedynie jak wyglada podloga od spodu.
1. Rozebrac wnetrze auta tak zeby zostala podloga.
1. 2 otwory tech. u mnie wymagaja wyciecia i wspawania blachy tak 10x10cm, reszta od spodu wyglada dobrze. Tu pytanie czy spawac czy bawic sie nitownica(reczna?) na to jeszcze mata szklana i zywica epoksydowa.
2. Dobrze umyc podloge od spodu tylko pytanie czym, jakiego srodka uzyc?
3. Pomalowac wewnatrz podlage farba antykorozyjna.
4. Nastepnie konserwacja wewnatrzna i zewnetrzna Boll-em.
5. Na koniec wewnatrz mata bitumiczna(widzialem na allegro samoprzylepna tylko nie wiem jak to ma sie do powierzchni pokrytej Bollem).
Jesli cos zle napisalem prosze poprawcie mnie i podpowiedzcie jak powinno to wygladac. To sa moje poczatki i raczkuje dopiero w kazdym temacie zwiazanym z autem.
Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
---------------------------------------------------------------- Ślesin 2012, 2013, 2014 II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
[quote=""kostek23""]
2. Dobrze umyc podloge od spodu tylko pytanie czym, jakiego srodka uzyc?
[/quote]
No ja będę w tym tygodniu robił i podłogę od zewnątrz mył benzyną ekstrakcyjną w wewnątrz się zastanawiam czy to zrobić. Może jak ktoś zrobi to niech wrzuci zdjęcia jak to wygląda po pomalowaniu.
A co do malowania i Boll-em w wewnątrz i potem matę samoprzylepną wydaję mi się że nie za bardzo dobre rozwiązanie. Może lepiej pomalować podlage farba antykorozyjna i na to matę, to moja sugestia ale są lepsi eksperci od mnie i ci powiedzą ja to amatorsko robię więc takiej wiedzy nie mam.
pierwsze - auto na podnośnik , koła zdjęte, nadkola , zderzaki, wydech
dokładne mycie piana aktywną pod ciśnieniem, spłukanie wodą
odtłuszczanie - benzyna ekstrakcyjna
zdarcie wszelkich ognisk korozji najlepiej do gołej brachy
podkład reaktywny (APP,BOLL)
czekamy aż przeschnie
na to 2puszki Tectyl ML
czekamy aż przeschnie
na to 2puszki Tectyl Body
wydech można zrobić cynk+aluminium BOLL-a w sprayu
od góry Tectyl 190.
pamiętajcie o drzwiach - może być Novol do profili zamkniętych
Tectyl ML służy do zabezpieczania profili zamknietych, jest tłusty i lepiący,wypiera wodę, powstrzymuje rozpoczęty już proces korozji, doskonale chroni szwy, spawy, połączenia zawijane, krawędzie otworów, miejsca trudno dostępne, w których gromadzi się wilgoć i sól.
Stosuje się go jako podkład pod Tectyl Bodysafe
TECTYL Bodysafe
Preparat antykorozyjny opracowany specjalnie do zabezpieczania podwozi samochodów.
Doskonały do ochrony zbiorników i przewodów paliwowych, hamulcowych przewodów bezpieczeństwa i hydraulicznych przewodów hamulcowych. Jest skuteczną barierą przeciw szkodliwemu działaniu korozji, soli i wody, zabezpiecza przed otarciami, uderzeniami piasku i kamieni. Tworzy elastyczną odporna na ścieranie i starzenie powłokę ochronną. Działa wygłuszająco. Gwarantuje długotrwała ochronę antykorozyjną.
Dzieki Krzysiek. Jedyny moj problem to brak podnosnika. Mialem zamiar sam sie tym zajac ale troche oslablem z braku mozliwosci dzialania.
O taki konkretny opis chodzilo, jeszcze raz dzieki.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
---------------------------------------------------------------- Ślesin 2012, 2013, 2014 II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
w przypadku braku podnośnika poleciłbym zrobić najazd lub użyć kanału.
no i pistolet = kompresor. ja podliczając koszta wolałem dać komuś do zrobienia bo sam kompresor to około 300zł + materiał 300-350zł.
taka przykładowa wycena potrzebnych materiałów :
- włóknina ścierna 3-4szt - 12zł-15zł
- nasadka szczotka metalowa - 8zł
- benzyna ekstrakcyjna - 5zł
- podkład antykorozyjny (1 litr podkładu + 1 litr utwardzacza w cenie 75 zł za komplet (2 litry)
lub w sprayu BOLL - 18zł za 500ml (potrzebne 4puszki)
cynk+aluminium na wydech 1puszka 500ml - 25zł
- Tectyl ML 1L kosztuje 31zł (potrzebne 3L)
- Tectyl Bodysafe 1L kosztuje 31zł (potrzebne 2L)
- Tectyl 190 1L kosztuje 39zł (potrzebne 2L)
Znajomy stwierdzil zeby wspawac blache w te miejsca, umyc cale nadwozie i jedynie bollem zakonserwowac. Nie wiem jak wewnatrz wyglada, zakladam ze wody tam sie nie malo dostalo wiec ruda bedzie, wydaje mi sie ze oczyscic szczotka druciana , nastepnie benzyna ekstrakcyjna i jak tu w temacie kolega Pawel zrobil:
uszczelnic bollem od wewnatrz, plus mata bitumiczna samoprzylepna(tylko nie wiem jaki to da efekt).
Nie wiem co to za srodek Tectyl ktory polecasz od wewnatrz i na zewnatrz. Musze znalezc chwile i poczytac o tym.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
---------------------------------------------------------------- Ślesin 2012, 2013, 2014 II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
weź to cortaninem potraktuj,albo brunoxem w płynie, jak zostanie dziura to bym wspawał kawał blachy, albo weź szpachle i tak jakiś otwór zostaw.
Tectyl to środek Valvoline w razie co, możesz też poczytać o Noxudolu.
Boll to rozwiązanie nisko budżetowe, środek do zabezpieczania profili zamkniętych AP z sondą w puszcze i jedziesz - koszt niewielki bo puszka po jakieś 18zł wyjdzie a z sondą wszędzie wpsikniesz ten preparat, może być też Novol i droższe
Też mam zamiar zrobić konserwację auta. Mechanik mi powiedział, że robi to środkami firmy MaxMeyer albo Berner. Wiecie coś na temat tych specyfików czy lepiej szukać bardziej tradycyjnych typu Boll, Tectyl?