[86c2f] Bezpiecznik termiczy - wentylator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TheR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 10 kwie 2009, 10:59
Lokalizacja: R.Śl - Silesia

[86c2f] Bezpiecznik termiczy - wentylator

Post autor: TheR »

Hejka wszystkim :)

Mam pytanie dotyczące bezpiecznika termicznego (wentylator działa mi tylko na 3 biegu).

Gdzie mogę kupić taki bezpiecznik w okolicach Rudy Śląskiej, Bytomia, Chorzowa, Zabrza ?

Bo byłem w 3 elektronicznych ale nie mieli takiego termika :(
[url=http://www.ppkonstruktor.pl/]"Klikniesz ??" <!-- s]
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

nie jest to bezpiecznik, tylko opornik :-p
Kup oporniki o konkretnych wartościach i połącz je (max 5 zł dasz), wartości ci teraz nie jestem w stanie podać, może ktoś wie i poda z głowy.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Crazy, opornik opornikiem ale termik (bezpiecznik termiczny) też jest ;) I to on pada częściej niż same uzwojenie opornika.
Obrazek

Ma to być termik na 170-180 stopni C, o wytrzymałości 10A. Dobry sklep elektroniczny mamy w Bytomiu na ul. Moniuszki 9. "Diax" się nazywa. I nawet maja takie termiki w ofercie http://www.diax.pl/user/index.php5?page=9&iid=6830
W tarnowskich górach też są dwa. "Sommer" na ul. Bondkowskiego 7 i "Centrum Elektroniki" na Rynek 7.
Awatar użytkownika
helmanss93
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 21 cze 2011, 16:46
Lokalizacja: WLKP

Post autor: helmanss93 »

Czy może ktoś mi zaznaczyć kółeczkiem na zdjęciu http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... 90pn3.jpg/, w który miejscu szukać tego bezpiecznika termicznego??? Kolega Lukas2305 dał jak dla mnie (czytaj laika), aż za dokładne zdjęcie; ) Dam radę sam go wymienić bez użycia lutownicy ??? Za niewiedzę, przepraszam ; )
PS. Polo ma silnik 1.0 , o ile to gra rolę
Pozdro
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Obrazek
Jest pod tą osłoną podszybia.
Dasz radę go wymieć sam, ściągasz wtyczkę, 2 kabelki do silniczka, odkręcasz chyba 3 wkręty i masz go na wolności.

helmanss93 lukas2305
tak dla konkretności to pada silniczek dmuchawy, a skutkiem jest swierszczenie, spalenie opornika/termika (niech już wam będzie), spalenie bezpiecznika, wypalenie gniazda bezpiecznika, i nawet mi przekaźnik pewnego razu nagrzał się i przestał działać.
Przerobiłem sobie to, wytoczyli mi goście obudowę pod łożysko i jest malina :) zapomniałem o tej bolączce.
Awatar użytkownika
TheR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 10 kwie 2009, 10:59
Lokalizacja: R.Śl - Silesia

Post autor: TheR »

Witam :)

Mam dodatkowe pytanko - odkręciłęm dzisiaj tą porcelankę z uzwojeniem i coś mi z lewej strony jakby brakuje, wydaje mi się że bezpiecznik któy leci pośrodku powinien gdzieś się połączyć a nigdzie nie łączy :(

Obrazek

Czy może mi pomóc użytkownik który też nie ma tego zielonego izolatora :D

Pozdrówka
[url=http://www.ppkonstruktor.pl/]"Klikniesz ??" <!-- s]
L
Lela
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:17

Post autor: Lela »

Witam,
również mam problem z nawiewem- obecnie wicher we włosach na 3...wymieniłam opornik-nie działa, próba wymiany starego na nowy-stary również nie dał efektów, bo oba był w takim samym stanie, a zamowienie nowego w serwisie vw kosztuje 120zł, poza tym w jakimkolwiek innym sklepie z częściami jest to element niedostępny...co robić?
Pozdrawiam
Lela
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Lela
ja mam zamiast tego bezpiecznika kawałek grubszego drutu (tak od kupna jeździło) żadnych problemów nie było.
TheR zobacz 5 postów wyżej od lukas2305 tam jest fota. I wygląda na to że bezpiecznik już zastąpiony.
R
RedBaron
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:03

Post autor: RedBaron »

Cześć

Też mam problem z nawiewem. Działa mi tylko trzeci stopień nawiewu.
Tymczasowo zwatowałem bezpiecznik termiczny, cienkim drucikiem.

Nawiew zaczął działać na wszystkich poziomach. Ale po kilkunastu minutach od czasu jak wyjechałem z pod domu przestały działać mi kierunkowskazy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są OK. Pomyślałem że sprawdzę czy działają awaryjne. Po ich włączeniu przerywacz kliknął może z 2'a razy i przestał działać.
Dziś kupiłem nowy przerywacz kierunków i awaryjne zaczęły działać a kierunkowskazy dalej nie działają .

1) Co może być przyczyną że kierunki nie działają ?

2) czemu po zwatowaniu bezpiecznika termicznego od dmuchawy po kilku minutach przestały działać kierunki a potem awaryjne, czy to przypadek czy ma to jakiś związek ?
( bo jak kupie potrzebne części te co się spaliły to jaką mam pewność że z tego samego powodu znów mi się nie spalą )

Czy przyczyna może być to że wentylator nawiewu stwarza duże oporu co spowodowało przepalenie isę bezpiecznika termicznego. Potym jak go zwatowałem drutem nie miało się już co przepalić i z tego powodu spalił mi się przekaźnik od kierunkowskazów ..

3) W samochodowym pytałem o bezpiecznik termiczny i sprzedawca powiedział że nie mają takich rzeczy, gdzie go można kupić ?

Proszę o pomoc bo na razie muszę jeździć do pracy bez kierunkowskazów i boje się że zabiorą mi dowód ?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

z tego co pamiętam to dmuchawa jest podłączona pod bezpiecznik wycieraczek, z kierunkami może mieć wspólnego tyle że pod kierownicą są 2 przekaźniki (mniej więcej pod plastikiem osłony kolumny kierowniczej) jeden z nich zaczął mi się grzać w trakcie problemów z dmuchawą, i chyba był coś jak przekaźnik zasilający parę układów (na pewno nie był od migaczy!

2) przyczyną 100% jest wentylator nawiewu, ale czemu bezpiecznika w podszybiu nie wywaliło to nie wiem, może tam ktoś gwoździa ci wsadził czy coś...

3) do kupienia w elektronicznym, ale nie ma sensu, bo ci się spali w sekundę (nawet jak go znitujesz, bo tego się nie lutuje, sama nazwa wskazuje że termiczny, a lutownica to dużo ciepłą)

podsumowanie:
- szukaj przekaźnika o którym wspomniałem, jak będą kierunki bierz się za dmuchawę
- smaruj dmuchawę (totalna rozbiórka, ale łatwo psują się te silniczki i czasami nie idzie już poskładać! są po prostu jednorazówki z prasy) albo od razu szukaj innej sprawnej dmuchawy.
B
Bartek2776
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2016, 18:45

Post autor: Bartek2776 »

Witam. Ogólnie mam problem z kierunkami... Mianowicie wyjechałem z domu i przestały działać w trakcie jazdy. Awaryjne też. Co ciekawe im większe przerwy między włączeniem kierunkowskazów tym więcej razy miga.

Piszę tu bo też mam problem z dmuchawą(działa tylko na 4). Czy ma ona coś faktycznie do tego? Mam w planie wymianę przerywacza bądź przekaznika ale czy to tylko to czy wymienię a problem zaraz wróci..?
Do tego przy pierwszym włączeniu świateł spadają obroty(odkąd padły kierunki). A jak włącze zapłon cały czas coś brzęczy pod filtrem powietrza. Ten dźwięk jest odkąd kupiłem auto, a żaden mechanik nie potrafi powiedzieć co to jest. Może to mieć jakiś związek?
Mechaniczne rzeczy rozumiem :) wymieniałem napinacz na lewarku w trasie widząc go pierwszy raz w życiu na oczy ale elektryki nie ogarniam :)

Chodzi tu o polo 6n1 1.6 12v
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”