kolego wesol po co przecinać kable jak problem można rozwiązać bez przecinania kabli , przycisków itd .itp. w moim wypadku takie przecinanie kabli i rozruch ciepłego niepalącego silnika skończyło by się wymianą rozrusznika ponieważ uszkodzone szczotki załatwiły by na amen komutator . koszt szczotek wraz z szczotko trzymaczem tylko 40 pln + robocizna , a ile kosztuje nowy rozrusznik lub nowy wirnik rozrusznika .
pisalem wczesniej ze oba rtozruszniki w moich vagach regenerowalem sam osobiscie. Nieco lepiej bylo ale to jeszcz enie to. Poza tym co ma rozrusznik skoro odpinasz kostke od czujnika temp i pali dobrze a na podpiete i na cieplym silniku juz niebardzo. Rozrusnik w obu przypadkach kreci dobrze. Twój przypadek jest niestety inny bo slabo krecil zarowno cieply jak i zimny. Pisalem tez wczesniej ze rozrusznik to silnik elektryczny podwojny bo ma dwa uklady szczotek ustawionych na krzyż.
kolego wesol jakoś w tym temacie nie pisałeś o regenerowaniu rozrusznika , a rozrusznik to silnik elektryczny prądu stałego i ma dwa uzwojenia aby jego moc była większa a gabaryty mniejsze[nie będę pisał wzorów, obliczeń itd...] .rozrusznik właśnie ma i nie odpinaj tej kostki , przecinaj przewodów, itp...., i pokombinuj aby AEF odpalał jak ciepły też , jak rozwiążesz problem to proszę napisz .
a zaczeliscie diagnozowac swoj problemod podstaw czyli cisnienie w układzie paliwowym, kompresja kazdego gara, czujnik, stan swiec zarowych oraz ich łączeń... Nie problem przeciac przewód i wstawic opornik lub włącznik, problem w diagnozie, bo watpie zeby VW zakładał ze zeby silnik działał to tnij i lutuj
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
kolego Lodzio525 w tym sęk .konstruktor , cały zespół VW; rwie włosy z głowy, :banghead: , :scratch: , po cholerę jakiś czujnik można było użyć przycisku sterującego przyciskiem itd..
To samo przerabiamy na forach golfa. Temat znany jest i wystepuje w TDI takze. Nie jest to wina pompy bezposrednio napewno ale molize ze posrednio wplywa. Wiadomo wszystko z biegiem czasu i przebiegu ulega zużyciu. Wtryski, pompa czy parametry silnika jak cisnienie sprezania itp. VW zrobil takie myki wlasnie w silnikach zaopatrzonych w dwumasy jako ochrona tego elementu. W TDI to jest jak wiadomo ochrona programowa w ECM tu w AEF jest to inaczej rozwiazane z powodu braku ECM.
Ja w swoim AEF mialem przeciety ten kabelek i tak zostawilem auto i smiga tak nadal od kilku lat. Aktualnie nie posiadam tego auta bo sprzedalem w TDI na VP tez to wystepowalo dosc czesto a nawet w tych na PD. W aktualnych autach -tez TDI ale na PD nie posiadam tej dolegliwosci.
[quote=""wesol""]uklad elektryczny ktory zawiaduje praca swiec zarowych oraz pompa poprzez elektrozaworek sterujacy podcisnieniem do niej.[/quote]
to jak zimny a jak ciepły silnik ?
a ochrona dwu masy?
tak. Odczytuje temp silnika i na jej podstawie ustala czy ustawic tryb rozruchowy czy normalnej pracy. ochrona dwumasy to poprostu nie podlewanie paliwem zbyt mocno przy rozruchu by nie szarpac nadmiernie zamachem.
tak. jest silowniczek jak dobrze pamietam co steruje katem wtrysku oraz dawka paliwa. Podczas odpalania jest zwiekszana dawka jak i wyprzedzany kąt wtrysku w celu latwiejszego rozruchu.
na cieplym nie jest zwiekszana dawka ( przynajmniej az tak mocno) a kąt wtrysku jest nadal wyprzedzany.
Ochrona dwumasy jest po to zeby jej nie dobijac juz nawet samym zapalaniem. Mniejsza dawka startowa to mniejsza gwałtowność rozruchu wiec i mniejsze szarpanie. W tdi VP jest nawert taki myk ze w automatach tej ochrony programowej nie ma bo nie ma i dwumasy.