Witam, od kilku dni nie mogę odpalić samochodu, rozrusznik kręci a brak iskry, czy powodem może być świecący ABS który nie gaśnie? (kontrolka poduszki powietrznej gaśnie a ABS nie...) Czy to może być powodem braku odpalenia samochodu?
- Cewka zapłonowa została wymieniona, a iskry nadal brak.
- Początkowo zablokowane było (Ciężko było nim kręcić, wręcz w ogóle) tyle prawe koło, ale zostało ono posmarowane, poluzowane i chodzi jak każde inne, a ABS nie gaśnie...
Kontrolka ABS gaśnie po uruchomieniu silnika, więc to nie ma związku. Szukaj przyczyny gdzie indziej. Przewód od cewki włożyłeś dokładnie tak, żeby zaskoczyło w aparacie zapłonowym? Masa do cewki przykręcona?
Na bank czujnik halla. Aby to sprawdzić należy wykręcić 1 świecę i dotknąć do metalowej części silnika następnie włączyć zapłon zdjąć wtyczkę z czujnika halla i środkowym zielonym przewodem dotykać cyklicznie masy. Jeżeli w momencie dotykania pojawi się iskra to do wymiany czujnik halla lub brak jego zasilania co sprawdzamy poprzez kontrolę napięcia na skrajnych pinach wtyczki.
Witam, odgrzewam temat. Polo znajomego umarło , z tego co mechanik powiedział to nie dochodzi prąd do cewki, są jakieś 3 piny, na jednym jest prąd, drugi to masa i na tym trzecim nie ma prądu. Znam temat tylko z rozmowy przez tel, może ktoś coś podpowiedzieć czego to może być przyczyna i jak powinno być z prądem na tych pinach cewki ? To polo 1,6 benzyna.
Jak pisał Kolega Michał88, prawdopodobnie przyczyną jest czujnik położenia wału (czyli czujnik Halla).
Trzeci przewód jest odpowiednio włączany do masy ale komputerem silnika, na podstawie informacji z omawianego czujnika.
Tak więc bez odpowiedniej wiedzy lepiej nie badać trzeciego przewodu bo można uszkodzić komputer (nie musi się, ale może się zdarzyć).
Naturalnie możliwe są też przerwy na przewodach, wilgoć czy inne.