VW Polo 93r Drgania karoseri/Kierownicy podczas hamowania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

VW Polo 93r Drgania karoseri/Kierownicy podczas hamowania

Post autor: olek1989 »

Witam na początku napiszę że jestem nowy więc za błędy z góry przepraszam.
Posiadam VW Polo 93r 1,4d jest to moje pierwsze autko kupione od brata, problem pojawił się po czasie przy delikatnym i mocnym hamowaniu (prędkość od 100 do 40km) mocno szarpie kierownicą jak i karoserią. Na dzień dzisiejszy auto dostało nowe części: poduszki pod silnik, przeguby zewnętrzne, amortyzatory, klocki, tarcze, gumy od stabilizatora + gumy na wahaczach, końcówki drążka. Wszystko pomału było wymieniane i sprawdzane nic nie pomogło, dodam że brat wymieniał maglownice na nową. Koła przekładane z tyłu do przodu oraz na odwrót, jak i z golfa2 efekt nie zmienił się. Zauważone było jeszcze różnicę przy kołach!! Po zmianie kół auto znosiło na prawo (oczywiście bicie nie ustało) po powrocie na zimówki jak do dnia dzisiejszego auto leci prosto. Mechanicy ręce rozkładają luzy sprawdzali nigdzie nie ma, przegląd był gościu powiedział przykro mi ale nie mam się do czego doczepić wszystko jest ok. Bardzo proszę o rozsądne doradzenie co może być problemem. Z góry dziękuję i przepraszam jeśli coś jest niejasnego.
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Szarpanie kierownicą podczas hamowania wskazuje na krzywe tarcze hamulcowe, może była rdza na piaście i tarcza jest krzywo do niej dociśnięta. Napisałeś że wymieniałeś tarcze, a sprawdzałeś poprawność działania zacisków hamulcowych? Często zdarza się że zaciski zapiekają się na prowadnicach i po wymianie tarcz i klocków nie cofają się dostatecznie, przez co klocki mimo puszczonego hamulca trą o tarcze i ją nagrzewają. Takie długotrwałe nagrzewanie mogło doprowadzić do skrzywienia tarcz. Sprawdź jak działają zaciski, jak któryś będzie zapieczony to możesz być pewien że masz krzywą tarczę.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Na starych tarczach ten sam efekt był, po wymianie tarcz piasta została oczyszczona szczotką oraz było sprawdzane czy idealnie leży, zaciski idealnie chodzą, a po założeniu klocków jak i tarcz sprawdzałem i dalej było wyczuwalne bicie. Na dzień dzisiejszy nie da się z tym jeździć. Mogę dodać jak dziś byłem na warsztacie podniosłem auto z dwóch stron odpaliłem dwójkę wrzuciłem i sprzęgło puściłem, po dodaniu gazu buda się trzęsła.
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

A kolego moze zbieżnośc cos nie halo i dlatego. Po zmianie drążka ustawiłes zbieżność ??? Jesli nie to moze byc przyczyną
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Zbieżność jest jako ustawiona auto leci prosto tylko coś pewnie siedzi po zmianie kół auto leci na prawo po powrocie do zimówek jest ok i to jest ciekawe. Na dzień dzisiejszy były sprawdzane koła 13" Vw oryginalne 13" Vw Golf 15" odziwo weszły Vw passat B3 (Alusy)
Awatar użytkownika
wladzik44
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Post autor: wladzik44 »

Witam,miałem to samo.
Pierwsze to wyważ dokładnie koła,u mnie była taka właśnie przyczyna.
Na przeglądzie tego nie wykryje.Jeżeli fele są proste,nie ściąga auta.Niech dobrze wyważą koła,u mnie pomogło.
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Wczoraj wymieniłem łożysko w przednim kole z prawej strony, ale przed tym sprawdziłem w obu kołach czy są przeskoki, chrobotanie. W lewym kole nic nie wyczuwalne w prawym przed wymianą było wyczuwalne chrobotanie więc wymiana łożyska. Gdy miałem oddzieloną piastę od półosi, zero chrobotania jak i na przegubie tak i na półosi. Oczywiście dodam że na luzie tylko wyczuwalne. Po zmianie łożyska i klocków, jest znacznie mniejszy efekt. Teraz myślenie przegub wewnętrzny czy w silniku łożysko.
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Bicie ustało po wymianie łożysk lecz nowy problem przełożone zostały koła z zimówek na letnie i auto ściąga na prawą stronę przekładane koła z golfa 2 ten sam problem co może być powodem ??? Po powrocie na zimówki jest ok. Dodam ze ciśnienie jest ok wyważone koła.
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

może twój poprzednik wjechał w krawężnik i masz pokrzywione mocowanie lub stabilizator? i koło ci któreś ucieka do tyłu nie masz efektu tarcia o nadkole podczas hamowania ?? sprawdź też podłużnice czy nie zardzewiały i się z czasem pokrzywiły ;)
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Podłużnica i mocowania pod stabilizator jak i pod wahacze wyglądają no ok. Teraz przy hamowaniu brak drgań, od 50 w górę czuć drgania ale nie zawsze, i ciągle trzęsie budą. Jednak doszły stuki podczas jazdy, w prawym kole oraz wychwyciłem że stabilizator wyciąga gumę do pewnego stopnia z wahacza, oraz przy wpadnięciu w dziurę delikatnie odziera o nad kole. Wywnioskowałem że koło uciekło do tyłu dlaczego??? tego nie wiem:( Po ustawieniu zbieżności na nowo kierownica nie zawsze chce wrócić do swojej pozycji po wykonanym skręcie. Zauważyłem jeszcze stuki na maglownicy przy szybkim ruszaniu czy to normalne ?? i czy może to być powodem tak zwany luz i przenosi się na resztę ?? Na dzień dzisiejszy jestem bezradny gdyby coś pozostawiam nr gg3577598
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Skoro silenblock wyłazi z wahacza to silentblock do wymiany albo cały wahacz .
Łożyska kół jak montowałeś , dokreciłeś je na 200 Nm czy jakieś inne rzeźby ?
Te buty z golfiny miałeś kierunkowe bo jeśli nie to mimo zmieniania z lewej na prawą i odwrotnie ciągle ściągało na tę samą stronę ?
Obrazek
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Ogólnie wymieniłem gumy z łożyskiem pod amortyzatory, wszelkie gumy i wahacz z nowego na nowy :) bo się uszkodził. :) Efekt nie stuka leci prosto nie szarpie budą. Więc z tego co wyszło wszystko jest ok!!! Podejrzewam że była to przyczyna wahacza oraz gum od amortyzatorów bo było dużo luzu. Jednak zastanawia mnie tylni wahacz, klapa otwarta szarpanie na boki buda, powinny być luzy ??? oraz czy wymiana tulei gumowo metalowych sprawi duży problem? Co prawda koszt jednej gumy to podobno 20zł jednak chciałbym zrobić to na aucie bo chciałbym zaoszczędzić na odpinaniu i wymianie wężyków od hamulców.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

mozesz to zrobic na aucie, wezy nie musisz odpinac, najlepiej weglug mnie podniesc auto, odczepic amora, sruba belki, tam gdzie jest wlasnie tuleja, i silowac sie z wyciaganiem. Przed zalozeniem nowej mozna oczyscic od rdzy gniazdo, to guma nowa sama tam wskoczy :)
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Tył zrobiony i jest ok. Jednak znowu przód się odezwał, metaliczny dźwięk, prawa strona stukanie podczas wpadnięcia w dziurę (muldę) i to nie zawsze słychać. Było najeżdżane na krawężnik tym kołem czasem cisza, ale po najechaniu tyłem, w przodzie słychać stukot. Sprawdzałem łączniki od stabilizatora, wkład amortyzatora czy czasem tam luzu nie ma, wahacz (skręcony na opuszczonych kołach nic nie wyczuwalne podczas bujania autem), luzy na łożysku (brak bicia 0 luzu). Jednak zapomniałem dodać po wjechaniu na warsztat podniosłem koło za wahacz, koziołek poszedł pod stabilizator i lewarkiem pod łącznikiem stabilizatora z wahaczem zacząłem podnosić do góry. Efekt początek gładko do góry potem delikatny mały opór i trzask metalicznego dźwięku po czym dalsze unoszenie nic nie wykazywało. Ponowne opuszczenie i podnoszenie zero reakcji. (Po ponownej jeździe i ponowieniu próby tak samo było)

Jeszcze raz ponownie wymienię części które były robione. 2x przegub zewnętrzny, 2x wahacz, 2x gumy od stabilizatora (Mocowanie do karoserii), 1x łożysko prawa strona (koła), 2x amortyzator, 2x gumy z łożyskami pod amortyzatory. Czyli jednym słowem można nazwać wszystko co wiąże się z zawieszeniem.
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Polo w całości ogarnięte stuki ustały. W prawym kole sworzeń gonił mimo to że śruba była mocno dokręcona.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”