[quote=""bialy0666""]jakoś nie mogę pojąć dlaczego ciepły diesel nie pali a zimny tak[/quote]
Na zimnym silniku jest inny kat wyprzedzenia i inna dawka paliwa (szczególnie dawka paliwa w tym momencie jest tu istotna)
[quote=""wesol""]nie ma takiej opcji zeby pompa niedomagala ( co to za slowo) gdy jest ciepla. Co ma niby niedomagac
[/quote]
Nie chodzi tu o temperaturę silnika tylko ... pompy. Jeśli pompa jest już wysłużona nie daje takiego ciśnienia gdy ma np. 20C a gdy ma te 90C.
Czemu ??
Przyczyna jest dosyć prosta. Paliwo idące ze zbiornika przechodzi do filtra paliwa który w POLO jest podgrzewany(ciepłym paliwem z pompy - z powrotu dlatego paliwo w polo w zimie raczej nie zamarza) prócz tego węże poprowadzone są obok gorącego silnika gdzie następnie wpada do gorącej pompy. W rezultacie poprzez działanie temperatury paliwo staje się rzadsze co przy niższej już sprawności pompy daje niższe Ciśnienie na wtryskach. A gdy wtryski nie maja odpowiedniego ciśnienia to ... "leją" przez co nie jest rozprowadzone poprawnie paliwo.
W skrócie ->
[quote=""ghul177""]popatrz na forum dużo tematów na ten temat jest głownie chodzi że pompa nie wyrabia paliwo jest za rzadkie i nie może zrobić ciśnienia[/quote]
Dlatego zgadzam się z tym. ->
[quote=""wesol""]kat jest ustawiany mechanicznie. Odrazu mowie ze bardzo szybko mozecie to sprawdzic czy kat ma wplyw na to odpalanie. Ja mowie ze to wina lezy po stronie podgrzewania swiec. Wystarczy odpiac kable zasilajace do swiec tak zeby nie bylo wcale podgrzewania i nawet odpiecie wtyczki od czujnika temp. ni epomoze przy odpaleniu. Caly pic polega wlasnie na tym ze swieczki maja sie podgrzac konkretnie a przy cieplym silniku jest brak podgrzewania.[/quote]
Tylko odpiąłbym i świece i czujnik temperatury przez co ustawiona zostałaby dawka jak na rozruch zimnego silnika. Zapali .. czyli winna prawdopodobnie pompa, nie zapali ... trzeba szukać dalej
i dlatego to co napisał
bialy0666 podziałało ->
[quote=""bialy0666""]
a usuniecie tej usterki jest proste wystarczy dolać trochę oleju silnikowego do on w zbiorniku, trochę pojeździć i po problemie :yahoo: i bez rozbierania, montowania czegokolwiek się obyło

. to mój przypadek i nie twierdzę iż ktoś ma tak samo .[/quote]
Oczywiście jeśli okaże się że jednak winna pompa to można zrobić 4 rzeczy :
* odpiąć kabelek od czujnika idącego na sterownik (będzie grzało świece niezależnie od temp ale przez te ok 3 min będzie jak na "ssaniu")
* dorobić przycisk
* zwiększyć dawkę paliwa (mocniejszy ale kopci i oczywiście częściej jesteśmy na stacji)
* zrobić pompę - trochę to kosztuje ;/