[6n] Zawory/popychacze klepią?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Diablo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[6n] Zawory/popychacze klepią?

Post autor: Diablo »

Problem pojawił się jak zajechałem nad morze ok 700km. Na miejscu auto stało 2 dni po czym miałem jechać i po odpaleniu pojawił się "stukot" zaworów - przynajmniej mi się tak wydaję. Od tamten pory autko jak postoi nawet godzinę czy więcej to po odpaleniu jest stukot. Nie jest on przeraźliwie głośny ale charakterystyczny. Dźwięk ten ustaje po przejechaniu ok 1km
Silnik to 1.4 8v AEX przebieg 130.000tys i od początku zalewany 5W40. Ostatnia wymiana ok 4000tys temu. Dodam że nigdy nie dolewałem oleju bo od wymiany do wymiany nic nie bierze. Co z tym robić?
Pozdro!
Prace trwają :butcher:
viewtopic.php?f=29&t=1579&start=20
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

syntetyk wymienia się bodajże co 2 lata lub 30 000 km , po za tym samo regulatory mogą głośniej pracować na zimnym silniku, nawet do osiągnięcia odpowiedniej temperatury 90 * C silnika .
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Mozesz wymienic szklanki. Koszt jednej to ok 28 pln. Ale ja bym dalej jezdzil. Umnie szklanki jak kupilem polo byly tragiczne. Wymienilem i poprawilo sie ale to nie zmienia faktu ze dalej klepia juz sie przyzwyczailem. Klepia tylko na zimnym.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote="bialy0666"]syntetyk wymienia się bodajże co 2 lata lub 30 000 km , po za tym samo regulatory mogą głośniej pracować na zimnym silniku, nawet do osiągnięcia odpowiedniej temperatury 90 * C silnika .[/quote]

Olej wymienia sie raz do roku lub stosowny przebieg jaki producent nakazuje- zalezy czy system zwykly czy long life.

Klepac to popychacze nawet i maja prze te pierwsze sekundy pracy po dlugim postoju. Niedobrze by było jakby nie klepaly bo to oznacza ze trzymaja olej lub sa zatarte/zasyfione. Klepać takze nie moga przez iles tam minut czy chocby po zgaszeniu auta i odczekaniu 2-3 minut. Popychac moze byc zatarty ale tez moze nie trzymac oliwy w sobie i bedzie robił mega luz czyli zawory beda sie lewo ledwo otwierac lub praktycznie wcale.
Hudropopychacze powinno sie wymieniac jak szwankuja ale jesli nie jest za pozno to czasami pomaga nawet jak sie tylko je rozbierze i wyczysci.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="wesol"][quote="bialy0666"]syntetyk wymienia się bodajże co 2 lata lub 30 000 km , po za tym samo regulatory mogą głośniej pracować na zimnym silniku, nawet do osiągnięcia odpowiedniej temperatury 90 * C silnika .[/quote]

Olej wymienia sie raz do roku lub stosowny przebieg jaki producent nakazuje- zalezy czy system zwykly czy long life.

Klepac to popychacze nawet i maja prze te pierwsze sekundy pracy po dlugim postoju. Niedobrze by było jakby nie klepaly bo to oznacza ze trzymaja olej lub sa zatarte/zasyfione. Klepać takze nie moga przez iles tam minut czy chocby po zgaszeniu auta i odczekaniu 2-3 minut. Popychac moze byc zatarty ale tez moze nie trzymac oliwy w sobie i bedzie robił mega luz czyli zawory beda sie lewo ledwo otwierac lub praktycznie wcale.
Hudropopychacze powinno sie wymieniac jak szwankuja ale jesli nie jest za pozno to czasami pomaga nawet jak sie tylko je rozbierze i wyczysci.[/quote]
kolega Diablo ma syntetyk 5W40,samo regulatory[ hydrauliczne popychacze , szklanki, wiadomo o co chodzi] klepią mocniej jak odpalimy i klepanie lekko ustaje ale mogą jeszcze klepać do osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika czyli do 90* C , i to jest normalne , jeśli mamy wątpliwości co do samo regulatorów to sprawdzamy na ciepłym silniku 90* i na postoju powinien włączyć wentylator , dodajemy gazu aby obroty silnika wynosiły 2500o/min przez 2 min aby olej się rozgrzał i wtedy jeśli popychacze klepią to sprawdzamy luz pomiędzy krzywką wałka rozrządu a samo regulatorem , nie większy jak 0,1mm i tu dwie opcje; każdy samo regulator i wymieniamy padnięte lub wszystkie bez sprawdzania , nie opisze dokładnie jak sprawdza się luz samo regulatorów ponieważ to inna bajka .
ps. kolego wesol zacznij używać polskich znaków np; ż,ę.ź, cz, ł ponieważ twój post po opcji cytuj jest czerwony i źle się czyta, a Hudropopychacze to chyba hydrauliczne popychacze.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Na warsztacie wszyscy mówią hydrosztosy choć bywa też, że popychacze fachowo powinno się mówić hydrauliczne kompensatory luzu. Z drugiej strony nazwa z członem "hydro" sugeruje ze będzie coś związanego z wodą. Jeśli klepią zawory to zapewne będzie na którymś wyczuwalny luz jak np. śrubokrętem będziemy wduszali. Popychacz ma stać nieruchomo.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kolego wesol możesz określić z jaką siłą np; N m, mam naciskać na samo regulator aby dowiedzieć czy są dobre , ponieważ moje jakoś się poddają i wydaje mi się iż muszą się poddać przecież zawór się otwiera i opór sprężyny zaworu został pokonany.i jeszcze jedno jak wyczuć na śrubokręcie luz powyżej 0,1 mm pomiędzy krzywką wałka rozrządu a samo regulatorem ?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

up. czekam na odpowiedz kolego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”