Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Witam. Panowie powoli zaczynam sie przymierzać do wstawienia mocniejszej jednostki do mojego polo, mam 1.4 AEX, i moje pytanie brzmi, jaki silnik ładować ? 1.4 16V (101KM), 1.6 8V(75KM), czy 1.6 GTI.Chodzi o to żeby auto lepiej sie zbierało,ale bez przesady z funduszami. hmm zalezy mi na tym żeby wszystko bylo ok, licze sie z tym,ze hamulce do wymiany, ale jakie koszta wchodzą w gre ? Myślałem rownież nad kupieniem Anglika na części i wtedy wszystko przerzucić. Z gory dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2011, 13:09 przez mari88, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Przy 1.6 8v najmniejsze koszta swapu Cie wyjda.1.416v i 1.616V ceny moga byc podobne.Do tego musowo hamulce chociaz na przod.Zobacz post el nino.On wymienial kompleksowo na 1.416V.Ogolnie wbrew pozor droga zabawa.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Drogo, drogo. W moich okolicach podobno jest na handel 6N2 GTI po dachu z bardzo zdrowym motorkiem i małym przebiegiem. Znam tylko cenę, a więcej szczegółów ma kolega. Miałbyś od razu hamulce, wydech, wnętrze :D No i można trochę cześci opchnąć (ksenon itp).
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Przy swapach na 1.4 16v i gti bardziej obawiałbym się ogarnięcia elektroniki (GTI - dwie sondy lambda, z tego co gdzieś czytałem inna wiącha, nie wiem czy gaz nie jest "by wire") niż hampli bo to każdy mechanik zrobi a koszty też nie zabijają (zwrotnice po ok. 40 zł za sztukę, jarzma (40 za komplet) zaciski też coś koło 100 do tego tarcze i klocki).
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Najlepiej kupić całego dawce i wszystko przerzucić, chciałbym zeby koszta nie były zbyt duze, przekładke hamulcy, silnika itp zrobie sam, do podłączenia elektroniki biore kolesia który to ogarnia.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""Skfarek""](zwrotnice po ok. 40 zł za sztukę, jarzma (40 za komplet) zaciski też coś koło 100 do tego tarcze i klocki).[/quote]
Skad masz takie ceny?Ja placilem komplet na swapa z 1.416v 300zl,a to tylko przod.Belka z gti to wydatek minimum 250zl.
Mari88,jesli swapowac to tylko z dawcy,czyli miec auto po wypadku i wtedy zabawa.
Podsumujmy 4000-5000zl(powypadkowe gti),2000zl robocizna i 2000czesci(nowy rozrzad,oleje,filtry,plyny i hamulce).
Reszta czesci niepotrzebnych gratow z gti wezmiesz 2000-3000zl i po swapowych ze swojego 2000zl.
Jesli robisz wszystko samemu to placisz tylko za czesci + ewentualne koszty robocizny(najdrozszy elektryk).
To tylko czysta teoria,a jak w praktyce roznie to wychodzi.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

jak chcesz mam silnik 1,6 16V z 6n2gti 120tys km komplet na swap dosłownie wszystko co potrzebujesz 2tys zl
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Orientuje sie ktoś jak wygląda przekładka GTI z 6N2 do 6N ?? chodzi mi o instalacje, czy da rade przerzucić wszystko łącznie z wiążką i kompem żeby to chodziło ??
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

mari88
Pogadaj z ThundeRem, turzolem, oni takie rzeczy ogarniali u siebie :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""przem_polo""]Skad masz takie ceny?Ja placilem komplet na swapa z 1.416v 300zl,a to tylko przod.[/quote]

ja też piszę o przodzie samym, pisałem około bo kupowałem parę lat temu i praktycznie wszystko osobno.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

[quote=""mari88""]Orientuje sie ktoś jak wygląda przekładka GTI z 6N2 do 6N ?? chodzi mi o instalacje, czy da rade przerzucić wszystko łącznie z wiążką i kompem żeby to chodziło ??[/quote]

przekładasz wszystko z 6N2 do 6N łącznie z wiązką z kabiny, deską rozdzielczą, całym wnętrzem.

ogółem SWAP na 1,6 16V wcale nie wchodzi taniej niż na 1,8 20vT tyle że nie ma rzeźby z wiązką i podłużnicami. I dostań zdrowe AJV :beee: :beee: :beee:


[quote=""JuStIcE""]Pogadaj z ThundeRem, turzolem, oni takie rzeczy ogarniali u siebie :)[/quote]

mój AJV wczoraj pierwszy raz zagadał po rozebraniu, powymienianiu tego co trzeba było i poskładaniu
m
macieklag
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 20 lip 2011, 13:20

Post autor: macieklag »

Witam interesuje mnie zmiana silnika polo tzn z 1.0 AEV na 1.6 AEA. Mam zamiar kupić silnik, skrzynie oraz komputer, tylko zagłębiając się w temat wyczytałem że silnik 1.6 AEA w odróżnieniu od 1.0 ma w instalacji elektrycznej czujnik spalania stukowego. Mam pytanie do osób posiadających owy czujnik w swoich autach jak wyglądają jego przewody od czujnika do komputera czy jest to gdzieś rozdzielane tzn jakaś złączka czy raczej przewody biegną bezpośrednio do ECU? W necie oraz serwisówkach jest dość mało materiałów na ten temat. Poza tą małą różnicą SWAP raczej polega na przełożeniu wszystkiego plug&play, pozdrawiam
t
ttbb55
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 22 cze 2011, 3:25

Post autor: ttbb55 »

Witam posiadam vw polo 6n 1997r silnik 1.0 AER niestety stało się tak że padł :( chciałbym nie pchać się w większe koszta remontu tylko od razu zrobić swap na 1.4 ... Teraz moje pytanie jest takie chciałbym wrzucić sam słupek natomiast zostałby mój osprzęt (ssący, wydechowy, skrzynia) czy podjedzie takie coś ?? z góry dziękuje pozdrawiam
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

odkopie trochę temat...

mój AEE jest już dość styrany i myślałem żeby go wymienić na inny silnik(znaczy sie sam słupek z głową).
I sie zastanawiam czy osprzęt z AEE pasuje do AEA?? bo Skfarek pisałeś ze mocniejszy jest, a widziałem ze ma minimalnie większą kompresje. wiec może by kucyków też ciutek przybyło.

pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz
c
cantanis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:55

Post autor: cantanis »

a możecie mi powiedzieć jak to jest z silnikiem AKV czym się on rozni od AEA i AEE
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”