[ALL] renowacja BBS RS 772

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

[ALL] renowacja BBS RS 772

Post autor: Bartek-osw »

Witam :)
Jako że zamówiłem felgi BBS RS 772 i już do mnie jadą chciałem zadać parę pytań.(głównie do osób które odnawiały już te felgi)
Były dość tanie więc ranty nadają się do kompletnej renowacji, wszędzie odchodzi klar z tego co widziałem na zdjęciu.
Aby doprowadzić go do porządku trzeba rozkręcać felgę, czy można go ogarnąć bez rozkręcania? Można sobie poradzić z rozkręceniem i skręceniem jej samemu?
Rant chciał bym wypolerować a rotory... no właśnie, jeśli będę rozkręcał felgi to rotory raczej przemaluje, jaki kolor pasuje do granatowego polo (Indigoblau Perl)?
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

zagadaj na pw do wojtasllb
a tu masz troche zdjec: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=96&t=272819 czesc z nich nie hula juz bo sie okres hostingu skonczyl ale mozna cos podpatrzeć, ewentualnie w google rs772 lub rs764 lub bbs jahre
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Odnawiałem dokładnie te same felgi i mogę podpowiedzieć co-nie-co ale jest to raczej standardowy proces jak przy większości felg. Przede wszystkim felgi rozkręcić, nie wyobrażam sobie, żeby robić cokolwiek na skręconych. Potrzebny będzie Ci do tego klucz Spline M8. Dostępny w lepszych sklepach narzędziowych. Na odłażący klar będziesz potrzebował: zmywacz do lakieru (Scansol jest podobno dobry, u mnie we wsi nie było ale kupiłem coś marki Dragon, po podgrzaniu opalarką dawało radę) i szpachelki plastikowe lub nawet jakaś zwykłą kartę z punktów BP, Shell itp. Rotory możesz zmatowić i polakierować lub dać do piaskowania i malowania proszkowego, to zależy od zasobności portfela - u mnie chcieli za to chore pieniądze, więc zrobiłem sam. Ranty musisz potraktować papierem ściernym na mokro, moje ranty nie były strasznie zeżarte, więc zacząłem od gradacji 400, następnie 600, 800, 1200, 1500, 2000 i 2500, na sam koniec polerowanie filcem na wiertarce pastą Autosol Metal Polish i to tyle w temacie. Śrubki również wypolerowałem tą samą pastą.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

(nie wiem co się stało z moim postem ale nie wyświetla się już 3 godziny wiec pisze jeszcze raz)

Dzięki :)
A czy w tych felgach rotor jest też przyklejony na jakiejś masie? odkręcenie rotora chyba w dwu cześciowych felgach nie wpływa na szczelnosć? i potem trzeba skręcać go na silikon szklarski? trzeba przykręcać najlepiej z jakąś pastą do gwintów ile mamy sił czy lepiej użyć klucza dynamometrycznego i jest ustalona jakas konkretna siła?
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""Bartek-osw""](nie wiem co się stało z moim postem ale nie wyświetla się już 3 godziny wiec pisze jeszcze raz)[/quote]
Do momentu nie uzyskania 10 postów Twoje wypowiedzi musi zaakceptować moderator. Więcej informacji na ten temat:
viewtopic.php?f=35&t=15451
Obrazek
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Nie, felg nie trzeba niczym uszczelniać. Wykręca się sam rotor ze środka i tak na prawdę, to nawet nie trzeba by zdejmować opon z bębna ale bez opon jest wygodniej.
Tak to wygląda w trzech ważniejszych etapach, czyli przed, podczas i po :)
Obrazek Obrazek Obrazek

Ja skręcałem bez użycia past i klucza dynamometrycznego. Kręć z wyczuciem i będzie ok, tylko przed skręcaniem wszystko ma być czyste.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

Dzieki wielkie! :grin:
To już chyba wiem wszystko, teraz pozostaje tylko czekać na koniec sesji, przesyłkę i można zaczynać :butcher:
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

Pomocy!! Wczoraj chciałem rozkręcić felgi, na 2 odkręcane sruby w dwóch mi sie ukręciły łebki... . Zalałem śruby jeszcze WD40 + jeszcze dzisiaj zrobie to innym preparatem, ale już sam nie wiem co z tym dalej robić... .Można z czegoś dopasowac takie śruby?
Jeśli ktoś ma na sprzedaż śruby pasujące do tych felg to w dziale "Kupię" zakładam odpowiedni temat, i tam prosze o informacje.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Bartek-osw
napewno uzywasz odpowiedniego klucza do rozkrecenia tego ? u mnie sruby od nowosci bankowo nie byly odkrecane, bo felgi w oryginale i ukrecila sie tylko jedna i to z mojej glupoty ;)

mam nadzieje ze zwyklym torxem tego nie robisz
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

Tzn, rozkręcam to jakąś porządną grzechotką z oryginalną gwiazdką VW idelanie pasującą do śrub, chyba takim czymś da rade?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Bartek-osw
jesli idealnie Ci pasuje i ma tyle samo "wypustków" co wneki w srubach to powinno byc ok
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

Dobra to pozalewam je jeszcze troche, bo znalazłem jakiś lepszy preparat niż WD40 i spróbuje jeszcze jedną srube, jak też się ukręci to już nie wiem co robić :niewiem:

A rs771 albo rs764 chyba powinny być takie same? bo ktoś na allegro sprzedaje bęben i rotor wiec może śrubki tez mieć.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Bartek-osw
takie same są
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

No dwie felgi już rozkręcone, dwie jeszcze czekają;) Dalej czekam na odpowiedź w moim temacie w dziale "Kupię", no na pewno ma ktoś pare takich śrubek na przedaż :D
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Bartek-osw
rozkreciles 2 felgi i ile srub uwaliłeś ? rozwiercałeś pozniej otwory czy jak ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pytania dotyczące stylingu”