co to jest?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

co to jest?

Post autor: ryuk »

dzisiaj jadac droga CHYBA wypadlo mi cos takiego (albo to przejechalem nie zauwazajac) bo patrzac w lusterko jeszcze sie ruszalo:
http://zapodaj.net/3d961f3953c0.jpg.html
http://zapodaj.net/f57b933f754c.jpg.html
http://zapodaj.net/c013d9e3a327.jpg.html
http://zapodaj.net/84c2df817696.jpg.html
czy wie ktos co to moze byc i jak sprawdzic czy to faktycznie z mojego auta bo nie zauwazylem zmiany w prowadzeniu samochodu

aha zapomnialbym napisac ze w srodku smierdzi jakby spalinami
jeszcze moze dodam ze tydzien temu mialem zakladany gaz
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

to chyba odma, zobacz czy masz taką rurkę gumową podłączoną do obudowy filtra powietrza
r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: ryuk »

tak to jest to :) z mojego cara :D dzieki
a czy da sie jezdzic bez tego przez jakis czas? jaki jest koszt tej gumy?
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Da się tylko śmierdzi w kabinie :grin:
Do AER u gajosa koszt węża odmy to ok.60 zł tylko z dostępnością kiepsko,może do twojego silnika będzie łatwiej
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

po co w ogóle jest ta odma? , do czego to służy? będe wdzięczny jak mi ktoś wytłumaczy , pamiętam jak kupiłem auto to miałem ściągniety ten wąż znaczy przy odmie był założony ale przy obudowie filtra nie .
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

[quote="WhitePolo"]po co w ogóle jest ta odma? , do czego to służy? będe wdzięczny jak mi ktoś wytłumaczy , pamiętam jak kupiłem auto to miałem ściągniety ten wąż znaczy przy odmie był założony ale przy obudowie filtra nie .[/quote]


Odpowietrzenie skrzyni korbowej., czasami wywala wężem olej/bród do filtra powietrza... i dlatego odpinają tego węża, żeby było czysto na filtrze... niektórzy spuszczają wężyk pod samochód i tak jeżdżą, montowane są odstojniki odmy z filtrem... i ogólnie jest to czysty zabieg ekologiczny.
Moje byłe POLO]
Obrazek
d
darusss
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:40

Post autor: darusss »

Witam

Podepnę się do tematu i chciałbym się dowiedzieć co to za przewód i do czego służy http://pokazywarka.pl/4ix9wh/. Polo 1.0 1997 rok silnik nie wiem. Przewód odchodzi z przepustnicy lub z okolic i znajduje się po prawej stronie od niej. Od jakiegoś czasu miewam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym i po odłączeniu tego przewodu powoduje uregulowanie obrotów, jednak ten przewód po coś jednak jest i nie jest to za bardzo dobre rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

[quote="murzyn"]Da się tylko śmierdzi w kabinie :grin:
Do AER u gajosa koszt węża odmy to ok.60 zł tylko z dostępnością kiepsko,może do twojego silnika będzie łatwiej[/quote]
Dokładnie, wąż od odmy. Cena do silnika AFH w ASO ok 60-70zł. Ciężko byle gdzie dostać.
Jazda bez węża skutkuje brudnym silnikiem od oleju wyrzucanym z odmy. Lepiej załóż ten kawałek węża na korpus silnika i skieruj pod auto do czasu wymiany.
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

A może Ci się ten wężyk przytkał i dlatego po jego odłączeniu silnik pracuje równo?
Wydaje mi się, że warto sprawdzić.
d
darusss
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:40

Post autor: darusss »

[quote="Jastrzi"]A może Ci się ten wężyk przytkał i dlatego po jego odłączeniu silnik pracuje równo?
Wydaje mi się, że warto sprawdzić.[/quote]

raczej coś innego, a to mechanik odłączył i poszedł na łatwizne a usterka dalej nie usunięta, a kabel powinien być podłączony
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

Bez odmy można jeździć, ale to nieekologiczne 8-)

Poza tym zasyfi się olejem cały silnik, albo duża jego cześć w pobliżu odmy. Sam jeździłem swoją octavią jak sparciała mi odma (ASO tydzień sprowadzało, a akurat miałem trochę km do zrobienia) i silnik był troszkę... :banghead: zapaćkany.
...pierwsze Polo... nowa przygoda
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="darusss"]Witam

Podepnę się do tematu i chciałbym się dowiedzieć co to za przewód i do czego służy http://pokazywarka.pl/4ix9wh/. Polo 1.0 1997 rok silnik nie wiem. Przewód odchodzi z przepustnicy lub z okolic i znajduje się po prawej stronie od niej. Od jakiegoś czasu miewam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym i po odłączeniu tego przewodu powoduje uregulowanie obrotów, jednak ten przewód po coś jednak jest i nie jest to za bardzo dobre rozwiązanie problemu.[/quote]

Witaj.
Ten wężyk co pokazujesz idzie od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego. Gdy wężyk podpięty (tak jak ma być) ciśnienie na listwie wtryskiwaczy ok 2,5 bara. Gdy go odepniesz regulator zamyka powrót paliwa spowrotem do zbiornika a na listwie masz ok 3 barów. Wężyk oczywiście ma być podpięty inaczej możesz uszkodzić regulator. Koszt nowego ponad 300zł w ASO. Regulator ciśnienia może być już na wykończeniu i gdy wężyk jest podłączony nie trzyma odpowiedniego ciśnienia na listwie, może być to przyczyną tego problemu. Jeśli tak się dzieje objawem jest trudne uruchomienie silnika po długim postoju (np. po nocy).
Możesz podjechać do jakiegoś warsztatu i poprosić o pomiar ciśnienia paliwa chyba że masz manometr i wiesz jak to zmierzyć. Jeśli regulator ok to sprawdź wydajność pompki paliwa ew. wymień filtr paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”