[quote="darusss"]Witam
Podepnę się do tematu i chciałbym się dowiedzieć co to za przewód i do czego służy
http://pokazywarka.pl/4ix9wh/. Polo 1.0 1997 rok silnik nie wiem. Przewód odchodzi z przepustnicy lub z okolic i znajduje się po prawej stronie od niej. Od jakiegoś czasu miewam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym i po odłączeniu tego przewodu powoduje uregulowanie obrotów, jednak ten przewód po coś jednak jest i nie jest to za bardzo dobre rozwiązanie problemu.[/quote]
Witaj.
Ten wężyk co pokazujesz idzie od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego. Gdy wężyk podpięty (tak jak ma być) ciśnienie na listwie wtryskiwaczy ok 2,5 bara. Gdy go odepniesz regulator zamyka powrót paliwa spowrotem do zbiornika a na listwie masz ok 3 barów. Wężyk oczywiście ma być podpięty inaczej możesz uszkodzić regulator. Koszt nowego ponad 300zł w ASO. Regulator ciśnienia może być już na wykończeniu i gdy wężyk jest podłączony nie trzyma odpowiedniego ciśnienia na listwie, może być to przyczyną tego problemu. Jeśli tak się dzieje objawem jest trudne uruchomienie silnika po długim postoju (np. po nocy).
Możesz podjechać do jakiegoś warsztatu i poprosić o pomiar ciśnienia paliwa chyba że masz manometr i wiesz jak to zmierzyć. Jeśli regulator ok to sprawdź wydajność pompki paliwa ew. wymień filtr paliwa.