[9n] Pytanie do użytkowników Polo 9n

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maaaly
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:42

[9n] Pytanie do użytkowników Polo 9n

Post autor: maaaly »

Witam. Przymierzam się do kupna Polo 1.9 Tdi z przebiegiem 120 tys km. Dzisiaj oglądałem takowy model i mam następujące pytania:
Czy lewarek skrzyni biegów chodzi z lekkim oporem ale jednak precyzyjnie, czy też ten egzemplarz tak tylko miał?
Czy plastiki we wnętrzu, w okolicach radia mają prawo trzeszczeć na wybojach po 120k km przebiegu czy może licznik był kręcony i przebieg jest większy?
Jak wygląda sprawa spasowania błotników: przedniego i tylnego? Czy standardowo posiadają one niewielkie przerwy czy może ten egzemplarz miał jakieś przygody?
Czy przy takim silniku i przebiegu jest możliwe, że przednie amortyzatory są już zużyte i skrzypią na wybojach?
Silnik nawet pod dużym obciążeniem nie dymi, pracuje równo, nie widać aby chlapał olejem, komora silnika jest czysta.

Ogólnie auto wygląda na zadbane, zastanowiły mnie jedynie ślady spawów przy przednich mocowaniach amortyzatorów pod pokrywą silnika, czy takie ściegi posiadają wszystkie modele?
Auto na pewno miało jakąś przeszłość wypadkową, jak mocno było stuknięte i czy jest proste będę sprawdzał w sobotę, wcześniej chciałbym się jednak zorientować czy ten egzemplarz nie jest mocno zajechany.

Prosiłbym w miarę możliwości o wypowiedzi użytkowników tej generacji Polo

Pozdrawiam
W
WOJTAS®
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41

Post autor: WOJTAS® »

siemano, sam niedawno nabyłem "Polówkę", rocznik 2003 ale z silnikiem 1.4 i przebiegiem 100 tys. Mam pewność co do przeszłości tego samochodu bo kupiłem od znajomej i na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć że:
1. u mnie z lewarkiem skrzyni biegów jest podobnie, chodzi precyzyjnie i nie lata na boki tzn. nie ma duzego luzu kiedy samochód nie jest na biegu
2. co do plastików to u mnie nic nie trzeszczy poza drganiem boczków drzwi przy głośniejszej muzyce wiec wiadomo ocb (brakuje dobrych głośników basowych z tyłu)
3. błotniki powinny raczej pasować równo, u mnie był robiony tył i błotnik z jednej strony pasuje, z drugiej jest jakby za wąski a także lekka szpara przy nadkolu się pojawiła (między nadkolem a blachą zaraz za drzwiami)
4. wydaje mi się że amortyzatory mogą być już zużyte, zależy jak i po jakich drogach ktoś jeździł
5. nie dymi - ok, pracuje rowno - ok, nie chlapie - ok, ale jeżeli jest zbyt czysty to po co ktoś czyścił silnik ? ogólnie mowi sie ze silnika sie nie czysci, ma to świadczyc o nie kombinowaniu przy nim i ukrywaniu wad
6. co do spawow to naprawde nie wiem
!!!To są tylko moge opinie na podstawie porównań do mojego Polo, mechanikiem nie jestem i daleki mi raczej do tego wiec popytaj jeszcze osoby ktore naprawde sie znajda dobrze na tym!!!
m
maaaly
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:42

Post autor: maaaly »

WOJTAS® dzięki za odpowiedź, każda opinia jest na wagę złota gdyż puki co jest to pierwsze polo 9n które oglądam.
Auto we wtorek będzie miało laserowo badane podwozie, blacharz poogląda blachy itd.
Z mojej strony chciałem się znaleźć potwierdzenie lub zaprzeczenie tego co sam wywnioskowałem ze stanu. Co do amortyzatorów to już doczytałem, że przy tym silniku szybciej się zużywają.
W
WOJTAS®
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41

Post autor: WOJTAS® »

nie ma sprawy, pamietaj tez zeby sprawdzic kiedy byl robiony rozrzad i co bylo w nim robione
M
MaTi
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2009, 15:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MaTi »

Uszanowanie

Samemu sprawilem sobie takie auto jakies 4 miesiace temu, na wstepie powiem ze warto :grin:

Niunia duzo nie pije a frajda z jazdy jest

Wiec tak, przebieg mam podobny, co do lewarka chodzi precyzyjnie, czy opornie? To pewnie zalezy od nawykow z poprzedniego auta

Trzeszczenie owszem ale na maksa sporadyczne, u mnie to jest chyba problem z polka pod radiem, po przylozeniu reki trzeszczenie ustaje

Spasowanie blotnikow - moim zdaniem tip top

Silnik swoja wage ma, mozliwe ze to amortyzatory ale moze tez byc ze tuleje wahaczy

Ja tez dodam ze mechanikiem nie jestem! Mialem problem z zawieszeniem i okazalo sie ze u mnie tuleje byly do wymiany
m
maaaly
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:42

Post autor: maaaly »

Chodzi precyzyjnie, oporu jako takiego nie ma, może rzeczywiście to przyzwyczajenie..
No to trzeszczenie na wybojach mnie dość zmartwiło, chodzi konkretnie o tą półkę z radiem. Zastanawiam się tylko, bo radio było wymieniane, może czegoś nie podokręcano...
MaTi a powiedz mi, chipowałeś coś go? Bo jak go sobie sprawie to będzie to pewnie pierwszą rzeczą za którą się zabiorę, zaraz po doprowadzeniu do należytego stanu technicznego:)
M
MaTi
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2009, 15:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MaTi »

Jeszcze nie ale tez o tym mysle :)

Z tego co wiem bez najmniejszych problemow mozna go podkrecic o 30 - 40 kucy

Ja jezdze glownie po miescie wiec 100 hp w zupelnosci mi wystarcza

Zastanawiam sie tylko jak skacze spalanie, trzeba poczytac, popytac

Jezeli nieznacznie to tez pewnie niedlugo bede musial to zrobic ;)
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Witaj Maaaly ja swoja polówką śmigam od miesiąca ( przebieg 117tys ) i tak jest że lewarek skrzyni biegów chodzi z lekkim oporem ale TDI chyba tak mają. Ponieważ mam jeszcze Ibizę z 2003r 1.4 100KM bęzyna i skrzynka chodzi baaardzo lekko.
jak Bedzie polówka OK to kupuj bo warto!!!
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
m
maaaly
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:42

Post autor: maaaly »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Posiada ktoś z was może pdf z instrukcją do 9n? Znacie jakieś strony na których konkretnie piszą o modyfikacjach silnika 1.9 tdi?
W
WOJTAS®
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41

Post autor: WOJTAS® »

Volkswagen Polo Seat Ibiza Sam naprawiam samochód po polsku 100,4 MB + 15,5 MB
Książka napraw zawiera opis samochodów:
Volkswagen Polo od XI 2001 roku oraz Seat Ibiza od IV 2002 roku.

Bogato ilustrowany fachowy poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów VW Polo i SEAT Ibiza (SEAT Ibiza sedan jest oferowany pod nazwą Cordoba) wyposażonych w następujące...

silniki benzynowe:

1,2 dm3/40 kW (55 KM)
1,2 dm3/47 kW (64 KM)
1,4 dm3/55 kW (75 KM)
1,4 dm3/74 kW (100 KM) od listopada 2001
1,4 dm3/63 kW (86 KM) od października 2002

oraz silniki wysokoprężne:
1,4 dm3/ 55 kW (75 KM)
1,9 dm3/47 kW (64 KM)
1,9 dm3 /74 kW (100 KM) od listopada 2001
1,9 dm3/96 kW (130 KM) od kwietnia 2002

Linki:
NIEAKTUALNE.part1.rar <-- część 1
NIEAKTUALNE.part2.rar <-- część 2

Instrukcja też jest gdzieś na forum ale w wersji zeskanowanej książki, jak Cie interesuje to poszperaj po forum
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 8:24 przez WOJTAS®, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elisse
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:45
Lokalizacja: 53°07\'N 23°10\'E

Post autor: elisse »

poprawne linki do "Sam naprawiam..." to:

NIEAKTUALNE część 1
NIEAKTUALNE część 2
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 8:24 przez elisse, łącznie zmieniany 1 raz.
Quod me non occiderit, certe confirmabit...

Quicksilver
AK Member
m
maaaly
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:42

Post autor: maaaly »

WOJTAS®
elisse
Dzięki wam bardzo, :)
S
SNOP19
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2009, 16:23

Post autor: SNOP19 »

Witam wszystkich,mam własnie od miesiąca polóweczke 9n 2005r,od samego poczatku również odczułem nieprawidłowosci w lewarku,ciężko jest wyczuc kiedy jest na luzie,ale sie przyzwyczaiłem,autko spisuje sie niezle polecam każdemu :yahoo:
m
maaaly
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:42

Post autor: maaaly »

Ehh, a ja dzisiaj po sprawdzeniu mojego egzemplarza zrezygnowałem. Auto było bite, malowane, nie było jednak źle po sprawdzeniu geometri, lakieru itd.. Jedynym problemem był brak 4 poduszek i napinaczy pasów. Przy cenie 24k zł zakup był nieopłacalny. Poszukiwań 1.9 tdi ciąg dalszy..
I
Ibisz1991
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 28 kwie 2015, 18:14

Post autor: Ibisz1991 »

Witam,
Od 2 dni jestem posiadaczem Polo 9n.
Chciałem więc spytać czy istniałaby możliwość ponownego wrzucenia książki "sam naprawiam", ponieważ powyższe linki już wygasły. Ewentualnie czy ktoś mógłby podesłać mi ją na maila.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”