Regeneracja i modyfikacja silnika 1.6 aee.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ko zack
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1059
Rejestracja: 04 sie 2009, 16:14

Regeneracja i modyfikacja silnika 1.6 aee.

Post autor: ko zack »

czesc chłopaki i dziewczyny. moje pytanko. z uprzejmosci obywatela thundrera posiadam silnik 1,6 aee. do wymiany sa szklanki popychaczy i rozrzad.

Ja ze swojej strony chcialbym:
-zplanowac głowice pod i dac ori uszczelke co zmiejszyło by komore spalania i zwiekszyła sprezenie mieszanki co za tym idzie mocniejszy wybuch i dalej wiecej koni. sa to moje przemyslenia ale moze sie myle wiec prosze o sprostowanie jezeli cos nie tak mysle.

-wieksze wtryski i przepustnica i kolektor ssacy, czy jest sens i czy da to jakis efekt ?

-dolot tym razem dedykowany ze stozkiem przy przepustnicy cos na wzór:
Obrazek

-wydech na kolektorze 4-2-1 i 2 tłumikami przelotowymi. nie wykluczam kupna jakiegos wydechy bastucka czy supersporta z kwasa.

-nowy program ?
-odchudzenie zamachu
-skrzynia od 1,4 ale chyba ma takie same przełozenia co 1,6
-miska od 1,4 bo jest płytsza


pytanie czy bedzie odczuwalny efekt ? czy macie jeszcze jakies pomysły ? zróbmy małe kompendium.

z góry dzieki za pomoc.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="ko zack"]-skrzynia od 1,4 ale chyba ma takie same przełozenia co 1,6[/quote]
Jeżeli już masz cos zamiar robic że skrzynią, to szukaj od 1.6 16V, ewentualnie od 1.4 16V, bo na zwykłej od 1.4 V-max będzie ograniczony. Z początku będzie się zbierał fajnie, ale potem już obroty będą się kończyć. Piszę z doświadczeń silnika 1.4 AEX i skrzyni od 1.0 DKG.
Zresztą tu masz rozpiske skrzyń jakie były przy jakich silnikach i jakie mają obroty przy 100km/h na 5 biegu:
Obrazek

W pozostałych kwestiach nie pomogę. powodzenia, bo widać że mocno inwestujesz w autko.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote="ko zack"]
-miska od 1,4 bo jest płytsza
[/quote]
Piszesz o misce olejowej? Jest taka sama :)
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

niech borek się wypowie bo on ma chyba takiego zmodzonego
ze swojej strony powiem że silnik może od twojego obecnego i lepszy jednak ten silnik nie jest aż tak podatny na modyfikacje więc...ja bym założył puki co.. zrobił rozrząd wymienił popychacze i zrobił uszczelkę pod głowicą przy okazji powymieniał płyny oleje i jeździł
wydech tak, dolot też ale więcej modów bym nie robił poprostu szkoda kasy a przyrost będzie mały
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Wydech w formie 4-2-1 chyba niewiele da jak u Borka do w 1.6 jest już oryginalnie coś na kształt 4-2-1
Awatar użytkownika
ko zack
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1059
Rejestracja: 04 sie 2009, 16:14

Post autor: ko zack »

no ja pisze o tym wydechu 4-2-1 ori co juz byl przy tym silniku.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Co do skrzyni, ja bym na Twoim miejscu zostawił od 1.4 jesli jest krótsza, auto będzie lepiej rwało z pierwszych biegów, a v-max chyba mało istotny przy takim setupie glebowo-kołowym.
Dolot możesz zrobić taki jak mój, sprawdzona sprawa, ręcze za pozytywny efekt ;)
Wydech możesz spróbować rozluźnić jak lubisz głośno, ale czy coś to da w kwestii mocy to nie wiem. Kolektor zostaw ori, on jest na tyle dobrze pomyslany że pchanie się w jakieś 4-2-1 praktycznie nic nie da. Ja za jakiś czas na spróbunek wstawiam wydech od 1.4TDI więc doniose co i jak ;).
[quote="ko zack"]-wieksze wtryski i przepustnica i kolektor ssacy, czy jest sens i czy da to jakis efekt ?[/quote]
nie ma z czego zaadoptować tego, nie ma innego silnika który miałby to większe i pasowałoby p&p, jedynie gruba rzeźba.
[quote="ko zack"]-nowy program ?
-odchudzenie zamachu[/quote]
tutaj, podobnie jak z planowaniem czy ostrzejszymi wałkami byłbym ostrozny bo wpakujesz kupe kasy, auto może być faktycznie sporo szybsze, ale jednoczenie mniej przyjazne w normalnej jeździe i trwałość też poleci.
Ja szczerze mówiąc straciłem wene na modzenie AEE bo żeby wykrzesać z tego powiedzmy ze 110-120KM trzeba by władować z 5koła albo i lepiej, a taka moc i tak szału nie robi i po miesiącu będzie za mało ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”