[9N3] Wyciek płynu chłodniczego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
radziej
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 maja 2011, 10:23
Lokalizacja: Warszawa

[9N3] Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: radziej »

Siema,
Polo 1.2- 2007 44kW
Wczoraj przy skręcaniu wyciek płynu z prawej strony stojąc przodem do auta (w okolicy amortyzatora) - zdawało mi się że to płyn chłodniczy, ale zbiorniczek jest przecież po lewej stojąc przed autem, tylny spryskiwacz nie działa, więc to prawdopodobnie był płyn do sprysków, dziś rano żona wsiada, odpala a tam czerwona kontrolka od temperatury, wystrachała się i dzwoni do mnie, z problemem...zapytałem czy pod autem jest plama, powiedziała że jest....ale weź zapytaj kobiety...jak zwykle w tym miejscu stoi moje vito które lubi sobie chlapnąć na podjazd...
Jak będe w domu to zdiagnozuje, ale wolał bym najpierw dostać jakieś wskazówki...przecież nie będe z tym pędził do ASO co nie?:)
Awatar użytkownika
mikeradom
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 17 mar 2011, 9:05

Post autor: mikeradom »

Witam,
po pierwsze sprawdź jakiego rodzaju jest to płyn. Z tego co pamiętam płyn chłodniczy ma słodkawy smak i inny zapach, tak najszybciej sprawdzisz organoleptycznie. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, zbiorniczki mają można powiedzieć wadę wrodzoną i przy skrajnych temperaturach potrafią mrugnąć kontrolką (ja tak miewam w moim Polo 1.4 TDI 2005 rok a zbiorniczki są te same) wystarczy że zgasisz auto i zapalisz ponownie i znika albo dolej płynu na poziom MAX. A w kwestii tylnego spryskiwacza to na postoju włącz spryskiwacz tylnej szyby jeżeli będzie ciekło gdzieś w okolicach przedniego lewego koła to najprawdopodobniej rozłączył ci się przewód pod obudową filtru powietrza, wystarczy wykręcić całe "pudło" i pod spodem będziesz miał łączenie przewodu, lubi się w tym miejscu rozpiąć. Daj znać jak już sprawdzisz czy coś pomogłem czy jednak coś z układem chodzenia. Pozdro
r
radziej
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 maja 2011, 10:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: radziej »

Tak jak mi mówiłeś mike ;) płyn jest na maxa :) żadnych ubytków, przeczyściłem sprayem i psiknąłem kontakt sprayem, działa :)
natomiast co do tylnego sprysku to pęknięcie zlokalizowałem w gumowym kołnierzu łączenia klapy autem :P ...powiedzcie mi kto robi plastikowe wężyki w miejscu które musi być elastyczne???? co za głąby...hehe no ale coż kto niemców zrozumie, w każdym bądź razie wyciek z przodu auta to był płyn ściekający z podszybia...a z tyłu wyciekało spod klapy na zderzak :P założyłem wężyk termo kurczliwy o większej średnicy na obie końcówki i bangla :)
dzieki za pomoc :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”