obroty 1,9 D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

obroty 1,9 D

Post autor: krzzbi773polo »

witam
mam taki problem z obrotomierzem w polo 1.9 d AEF rok 97
otóż gdy silnik jest zimny obrotomierz wskazuje okolo 400 obrotow gdy silnik pracuje normalnie i czasami podskocza troche czasami nie
dopiero jak sie troche silnik rozgrzeje to normalnie pokazuje. mial ktos moze podobny przypadek i takie pytanie skad ten silnik wogole bierze informacje o wysokosci tych obrotow.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Do sprawdzenia szczotki na alternatorze oraz wolne kolo tzw sprzegielko alternatora. Mi pomogla wymiana szczotek alternatora wraz z regulatorem
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

popatrz od góry na alternator i od strony chłodnicy zobaczysz taką wtyczke na 2piny ona jest odpowiedzialna za pokazanie obrotów mi kiedyś sie wypieła i nie pokazywało mi wcale tobie może zaśniedziały styki lub coś nie łączy. był temat na forum o tym
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

U mnie był taki sam problem, powodem był z slizgający się pasek alternatora
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

dziekuje koledzy za pomoc winny okazal sie pasek ktory sie slizgal
k
kwiat_osz
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 19 paź 2011, 5:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kwiat_osz »

[quote=""krzzbi773polo""]dziekuje koledzy za pomoc winny okazal sie pasek ktory sie slizgal[/quote]

a ja zadam takie dziwne, pewnie banalne pytanie...jak poznać czy pasek na alternatorze się ślizga? na oko wydaje się ok, są jakieś metody na sprawdzenie tego? nie ma żadnych pisków ani nic z tych rzeczy, ale po jego wymianie nasiliły się w mojej poli objawy zużycia alternatora, tj brak ładowania, migająca kontrolka oleju, nie działający obrotomierz, dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy :niewiem:
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

niekoniecznie to wina paska, poczytaj viewtopic.php?f=176&t=37682
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 13:13 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kwiat_osz
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 19 paź 2011, 5:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kwiat_osz »

[quote=""bialy0666""]niekoniecznie to wina paska, poczytaj [url=ttp://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=176&t=37682]ttp://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopi ... 76&t=37682[/url][/quote]

wiem wiem, że to nie musi być wina paska, ale chcę sprawdzić już każdą ewentualność, no a najprościej zacząć od sprawdzenia czy nie ślizga się pasek ;)
A tak na marginesie to podany link mi nie odpala
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

sorki coś źle skopiowałem adres linka , teraz odpali , zazwyczaj jak pasek się ślizga to piszczy ale cuda się zdarzają .nawet zaśniedziałe styki spowodują podobny problem.
k
kwiat_osz
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 19 paź 2011, 5:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kwiat_osz »

[quote=""bialy0666""]sorki coś źle skopiowałem adres linka , teraz odpali , zazwyczaj jak pasek się ślizga to piszczy ale cuda się zdarzają .nawet zaśniedziałe styki spowodują podobny problem.[/quote]

Styki raczej to nie są, bo zdjąłem wtyk, przedmuchałem, psiknąłem wd40 i wciąż jest to samo. Obrotomierz stoi na 0 (jednocześnie świeci kontrolka oleju) po odpaleniu, a po przygazowaniu wszystko wraca do normy i tak już zostaje do końca jazdy. Przewody nie są uszkodzone, bo przy podpięciu niebieskiego kabelka do masy kontrolka aku działa, zatem i zegary są ok. Pasek nie piszczy zatem niby też powinien być ok. Będę musiał wymontować alternator i zajrzeć do środka co tam nie gra, bo innej opcji raczej nie ma
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”