witam
mam taki problem z obrotomierzem w polo 1.9 d AEF rok 97
otóż gdy silnik jest zimny obrotomierz wskazuje okolo 400 obrotow gdy silnik pracuje normalnie i czasami podskocza troche czasami nie
dopiero jak sie troche silnik rozgrzeje to normalnie pokazuje. mial ktos moze podobny przypadek i takie pytanie skad ten silnik wogole bierze informacje o wysokosci tych obrotow.
popatrz od góry na alternator i od strony chłodnicy zobaczysz taką wtyczke na 2piny ona jest odpowiedzialna za pokazanie obrotów mi kiedyś sie wypieła i nie pokazywało mi wcale tobie może zaśniedziały styki lub coś nie łączy. był temat na forum o tym
[quote=""krzzbi773polo""]dziekuje koledzy za pomoc winny okazal sie pasek ktory sie slizgal[/quote]
a ja zadam takie dziwne, pewnie banalne pytanie...jak poznać czy pasek na alternatorze się ślizga? na oko wydaje się ok, są jakieś metody na sprawdzenie tego? nie ma żadnych pisków ani nic z tych rzeczy, ale po jego wymianie nasiliły się w mojej poli objawy zużycia alternatora, tj brak ładowania, migająca kontrolka oleju, nie działający obrotomierz, dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy :niewiem:
wiem wiem, że to nie musi być wina paska, ale chcę sprawdzić już każdą ewentualność, no a najprościej zacząć od sprawdzenia czy nie ślizga się pasek
A tak na marginesie to podany link mi nie odpala
sorki coś źle skopiowałem adres linka , teraz odpali , zazwyczaj jak pasek się ślizga to piszczy ale cuda się zdarzają .nawet zaśniedziałe styki spowodują podobny problem.
[quote=""bialy0666""]sorki coś źle skopiowałem adres linka , teraz odpali , zazwyczaj jak pasek się ślizga to piszczy ale cuda się zdarzają .nawet zaśniedziałe styki spowodują podobny problem.[/quote]
Styki raczej to nie są, bo zdjąłem wtyk, przedmuchałem, psiknąłem wd40 i wciąż jest to samo. Obrotomierz stoi na 0 (jednocześnie świeci kontrolka oleju) po odpaleniu, a po przygazowaniu wszystko wraca do normy i tak już zostaje do końca jazdy. Przewody nie są uszkodzone, bo przy podpięciu niebieskiego kabelka do masy kontrolka aku działa, zatem i zegary są ok. Pasek nie piszczy zatem niby też powinien być ok. Będę musiał wymontować alternator i zajrzeć do środka co tam nie gra, bo innej opcji raczej nie ma