ADX nie chce zapalić

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

ADX nie chce zapalić

Post autor: raf7 »

Koledzy w czwartek auto normalnie chodziło i palił bezproblemowo, postał 3 dni i dziś nie chce w ogóle mi zapalić. W sobotę strasznie lało i była burza, myślałem, że może wilgoci gdzieś nabrał. Sprawdziłem kable suche, sprawdziłem świece normalne nie zalane, sprawdziłem też kopułkę i palec wszystko jak należy, czyli suche, jeszcze przetarłem papierem ściernym, napsikałem kontaktronu do kopułki i nic nie pali. Rozrusznik chodzi normalnie ale polo nie chce zapalić. Pompa włącza się przy zapłonie, czyli na pewno sprawna i podaje paliwo, w przepustnicy widać paliwo, sprawdziłem też czy idzie iskra tj. wykręciłem drugą (od lewej) świece i zdjąłem kabel i położyłem na deklu pokrywy zaworów, i poprosiłem brata o zakręcenie rozrusznikiem, nie wiem czy było za słonecznie, ale iskry nie widziałem, pytanie czy dobrze to sprawdzałem, czy powinienem inaczej to zrobić np. z jakąś zapasową świecą a 4 pozostałe wkręcone. Jeśli nie było by iskry to co czy to może być uszkodzenie kopułki? Słyszałem też o padającym czujniku Halla, z tym, że nie wiem gdzie on się znajduję i czy w domowych warunkach będę mógł sprawdzić czy uległ uszkodzeniu. W ogóle czy jest możliwość, żebym mógł coś zdiagnozować i wymienić we własnym zakresie czy pozostało mi odholowanie auta w piątek (wcześniejszego terminu nie ma bo dziś dzwoniłem) do mechanika. :beg:
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

jak ma iskre to nawet w słoneczny dzien ja wyraznie widac :!:
wloz w fajke jakas stara sprawna swiece połoz na pokrywie i niech brat kreci,ewentalnie wykrec pierwsza z brzegu swiece i zobacz czy ma iskre, ale skoro paliwo dostaje to iskry nie ma skoro nie chce zapalic
czujnik halla jest w aparacier zapłonowym
tu masz temat przeczytaj

http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... c70856bdd7
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Goozik""]jak ma iskre to nawet w słoneczny dzien ja wyraznie widac :!:
wloz w fajke jakas stara sprawna swiece połoz na pokrywie i niech brat kreci,ewentalnie wykrec pierwsza z brzegu swiece i zobacz czy ma iskre, ale skoro paliwo dostaje to iskry nie ma skoro nie chce zapalic
czujnik halla jest w aparacier zapłonowym
tu masz temat przeczytaj

viewtopic.php?p=25263[/quote]

To dziś pokombinuje z inną świecą. Mogę dodać, że zarówno kable jak i świece trzyelektrodowe są nowe oryginał firmy NGK wymieniane w zimie. Jeśli nie będę miał iskry na świecy, to co dalej sprawdzać, cewkę, kopułkę, nigdzie nie mogę znaleźć wątków na ten temat.
W linku który mi podałeś jest opisane tylko jak sprawdzić napięcie w czujniku halla na stykach 1 i 3. Z tym sobie poradzę. A jak sprawdzić cewkę, palec, czy kopułkę nie mając drugiego polo pod ręką?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2009, 14:08 przez raf7, łącznie zmieniany 1 raz.
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

włóż świece w przewód idący prosto z cewki jak iskry nie będzie to oczywiste że cewka...mi jak kręcił a nie chciał odpalić to cewka padła 150zł nowa i po sprawie
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""jarek311086""]włóż świece w przewód idący prosto z cewki jak iskry nie będzie to oczywiste że cewka...mi jak kręcił a nie chciał odpalić to cewka padła 150zł nowa i po sprawie
[/quote]

dokładnie :good:
[quote=""raf7""]A jak sprawdzić cewkę, palec, czy kopułkę [/quote]

sprawdz najpierw cewke a potem zobzcz do kopulki i palca ale skoro wymieniałes niedawno
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Goozik""][quote=""jarek311086""]włóż świece w przewód idący prosto z cewki jak iskry nie będzie to oczywiste że cewka...mi jak kręcił a nie chciał odpalić to cewka padła 150zł nowa i po sprawie
[/quote]

dokładnie :good:
[quote=""raf7""]A jak sprawdzić cewkę, palec, czy kopułkę [/quote]

sprawdz najpierw cewke a potem zobzcz do kopulki i palca ale skoro wymieniałes niedawno[/quote]



Dziś zerknąłem pod maskę żeby sprawdzać po kolei jak napisaliście i jedna rzecz mi się rzuciła na oczy, tak oto wygląda cewka,
Obrazek
Obrazek

podejrzewam, że ona była sprawcą tych problemów z uruchomieniem silnika, ale wszystko okaże się jak wymienię na drugą, oczywiście też Beru ZSE001, bo chyba nie warto kupować jakiegoś zamiennika. Miał ktoś taki przypadek, żeby tak rozsadziło cewkę, praktycznie cały plastik na górze odpadł a reszta stopiła się taki bąbel?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

jakies przepiecie ostre poszło :glare:

uszkodzenia cewki zdarzaja sie ale do tego stopia jeszcze nie widzialem ;/
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

no i chyba masz problem z głowy nowa cewka i bedzie ok :victory:
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""jarek311086""]no i chyba masz problem z głowy nowa cewka i bedzie ok :victory:[/quote]

Wymieniłem dziś cewkę na Beru, silnik odpalił z pierwszego razu i chodzi aż miło. Dzięki za pomoc! :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”