Lampka sygnalizacyjna zapala się po włączeniu zapłonu i sprawdza przez kilka sekund system.
Jeżeli nie gaśnie i dod.słyszymy 3-krotny dźwięk ostrzegawczy, to należy nie uruchamiać silnika i sprawdzić stan oleju.
Lampka miga na czerwono -> za niskie ciśnienie oleju
Jeśli w czasie jazdy, przy obrotach powyżej 1500/min kontrolka miga, to należy niezwłocznie się zatrzymać i sprawdzić poziom oleju. Gdy jest w normie, to nie można uruchamiać silnika i należy wezwać fachową pomoc.
Lampa świeci się na żółto -> poziom oleju za niski
Należy sprawdzić poziom oleju po najbliższym tankowaniu i w razie potrzeby uzupełnić.
!Otwarcie pokrywy silnika dezaktywuje system. Swoje działanie wznawia po przejechaniu ok.100m
Lampka miga na żółto -> czujnik poziomu oleju silnikowego
Jeśli wystąpiła usterka w czujniku kontrolującym stan oleju w silniku, to kontrolka miga wielokrotnie i słyszalny jest dźwięk ostrzegawczy.
W czasie od wykrycia usterki do wizyty w warsztacie, należy regularnie sprawdzać poziom oleju, najlepiej przy tankowaniu pojazdu.
fragment pochodzi ze strony: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844
rat4 mam zrozumieć że jak 100 km przejade to system sam wyłaczy kontrolke?
U mnie wczoraj zapaliłą się i rzeczywiście stan ponizej poziomu, dolałem i nie gaśnie kontrolka. Jak wykasować ten błąd?
no własnie podniosłem klape i dolałem ale kontrolka niezgasła, znaczy się po przekreceniu koluczyka zapala się dalej pomarańczowa kontrolka.
Ten błąd da sie wykasowac jakoś? Czujnik który za to odpowiada jest w misce olejowej?
Odkopuje troche temat. Mój problem wygląda następująco: Ruszałem dziś ze świateł i wrzucając już 2 bieg nie wrzuciłem go do końca i nastąpił zgrzyt więc szybko sprzęgło dociągnąłem i jade dalej. Po chwili włączył się sygnał ostrzegawczy i na czerwono mrugała kontrolka oleju. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, spojrzałem pod maskę, uruchomiłem i dojechałem do domu ~7km. Poziomu oleju jeszcze nie sprawdzałem. Ktoś miał coś takiego?
Witajcie! też miałem problem z czujnikiem oleju, 8 miesięcy po wymianie oleju zapalił się i po dolaniu nie gasł przez ponad tydzień. Mechanik powiedział mi, że w miejscu gdzie znajduje się czujnik zbiera się trochę brudu i trzeba czasami odczekać jak się odklei i będzie git. Natomiast w przypadku gdy świeci się on nadal stawiał bym że po prostu szlag go trafił. Pozdrawiam
Pan Bóg stworzył VW, bo wiedział co to prawdziwe piękno