uszkodzona tylna wycieraczka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bartek_tychy
Swój
Swój
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2009, 18:35
Lokalizacja: Tychy

uszkodzona tylna wycieraczka

Post autor: bartek_tychy »

Witam

koledzy mam problem z którym już sie borykam dłuższy okres czasu, a wiec mam uszkodzoną tylną wycieraczkę.
Przeglądałem już inne tematy sprawdziłem czy nie jest uszkodzona instalacja, wymieniłem przekaźnik i dalej nic.

problem jest następujący:
jeśli uruchomię tylną wycieraczke, to wycieraczka żyje własnym życiem i zatrzymuje się w różnych pozycjach na szybie, kiedy przytrzymam dłużej spryskiwacz to wycieraczka normalnie przemiata całą szybe 4 razy bez żadnego zatrzymywania się, a kiedy znów przełącza się na przemiatanie okresowe, znowu się zaczyna, przemiata 1/4 szyby i stop i tak w kółko.

Prosze o pomoc
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

proponuje WD40, a jak nie to miernik i sprawdz przewody, a jak nie wymien silniczek

a jak wd40 pomoze to i tak pomysl o nowym
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Pęknięty przewód w gumie łączącą tylną klape z budą,sprubuj naciągać przewody po kolei w tej gumie któryś jest pęknięty w izolacji.
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Zaśniedziały styki w wycieraczce, a właściwie w przekładni. Możesz rozebrać wszystko tzn. zdjąć wycieraczkę, odkręcić silniczek, rozebrać przekładnię (jest zanitowana i żeby ją złożyć konieczne będzie ścięcie nitów, nawiercenie otworów, nagwintowanie i skręcenie na śrubki. U mnie skorodował jeden z 2 styków znajdujących się w mechanizmie przekładniowym - powód: wyciek płynu ze spryskiwacza, luźny wężyk o którym pisali poprzednicy. Po naprawie pochodziło jeszcze pół roku i się rozsypało. Na szrocie kupiłem używane za 100 zł i działa bez zastrzeżeń. Gdzieś niedawno widziałem manuala jak rozebrać i naprawić. Jak znajdę to podeślę linka.

EDIT

oto link: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3123.0
jednakże w seacie mechanizm jest rozkręcany - stąd demontaż prostszy. Jak widać na szóstym zdjęciu w środku jest zębatka. Od drugiej strony są na niej takie blaszki które zwierają się z dwiema innym umieszczonymi w korpusie przekładni (na zdjęciu niewidoczne, bo są pod zębatką); u mnie skorodowała jedna z nich. Wprawdzie dolutowałem inną, ale efekt nie był długoterminowy, jak napisałem wcześniej. Tylko nie odkręcaj silniczka - nie ma takiej potrzeby. Sugerowana wymiana na sprawny podzespół.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”