witam
trochę szukałem na forum ale nie znalazłem nic podobnego.
kupiłem żonie polówkę i jedyny mankament to zegary. nie działa prędkościomierz i obrotomierz oraz licznik kilometrów, wskaźnik od temperatury i paliwa działa, kontrolki działają. po odpaleniu bardzo delikatnie drży wskazówka obrotomierza, po zgaszeniu zapłonu wskazówka od obrotka drży jeszcze z 10 sekund potem opada.
człowiek od którego kupiliśmy auto dorzucił inne zegary, co prawda "tuningowe" z tarczami z papieru ze smokami i niebieskim podświetleniem ale pomyślałem że wymienię tarcze i z dwóch zegarów zrobię jedne działające ale jest problem. "tuningowe" zegary działają tz. wszystkie wskazówki i kontrolki ale po przekroczeniu ok 2000obr/min zaczyna mrugać kontrolka od ciśnienia oleju, nie ważne czy na postoju czy podczas jazdy.
nie za bardzo wiem jaką mamy wersję ale jest tam silnik 1,3 w benzynie z 1995roku
prosił bym o pomoc co mogę zrobić żeby usunąć usterkę, ewentualnie jakich zegarów mam szukać bo nie chcę wykupywać wszystkiego jak leci.
jeśli nie udzieliłem jakiś istotnych informacji to piszcie, jak będę potrafił to na pewno napiszę
z góry dziękuję za pomoc
Wersje silnika sprawdzisz w bagażniku pod wykładziną powinienieś mieć nakleję z informacjami o aucie. Tam masz trzyliterowy skrót oznaczający znak auta. Wstaw zdjęcia tych zegarów, może były wcześniej wyminiane na inne...
Panowie mam jeszcze jedno pytanie dotyczące zegarów.
dziś podłączyłem vaga i odczytałem błędy, jeden błąd który cały czas się pojawia to czujnik halla - brak sygnału.
jak wiadomo hall jest nieodłącznym i ważnym czujnikiem związanym z rozrządem oraz cewką zapłonową i poprawnością iskry na świecach. i tak sobie myślę czy jest możliwość że jak hall zdechł to błędnie pracuje cewka przez co obrotomierz nie działa?
druga sprawa która wyszła dziś to właśnie ten czujnik halla - niby silnik powinien gorzej pracować albo wcale, często silnik zdycha po nagrzaniu się, nie wkręca się na obroty albo jest mułowaty a u mnie wszystko działa poprawnie a na vagu cały czas BRAK SYGNAŁU z tego czujnika. czy to możliwe? jak ugryźć ten temat?
Czujnik Halla zawsze wyskakuje jak sprawdzasz na włączonym zapłonie ale nie uruchomionym silniku, jest to błąd chwilowy i po odpaleniu znika z pamięci.
Modyfikacje zawieszeń, podwozi oraz nadwozi, diagnostyka komputerowa Diagun X431, elektromechanika, naprawy blacharskie i lakiernicze kujawsko-pomorskie Toruń 781-803-432
[quote="_Bartek_"]Czujnik Halla zawsze wyskakuje jak sprawdzasz na włączonym zapłonie ale nie uruchomionym silniku, jest to błąd chwilowy i po odpaleniu znika z pamięci.[/quote]
Ciekawe. Wiele razy sprawdzałem zarówno swój, jak i inne Polo 6n1/6n2 i nigdy nie miałem teg obłędu. Więc chyba nie zawsze.
czaja w mojej 6n i kilku od klientów zasze na nieodpalonym wyskakiwał błąd i nie ważne czy podpinalem pod laptopa pod vaga czy pod diaguna x431, w cordobie niby to samo ale juz nic nie wyskakiwało.
W mojej 6n już w 2008 pokazywało błąd Halla a do dziś silnik chodzi i robi niemałe dystanse.
Modyfikacje zawieszeń, podwozi oraz nadwozi, diagnostyka komputerowa Diagun X431, elektromechanika, naprawy blacharskie i lakiernicze kujawsko-pomorskie Toruń 781-803-432
a więc na odpalonym silniku nie ma błędu halla - czyli tak jak pisaliście
mam jeszcze jedno pytanie co do zegarów
sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są OK. prędkościomierz jest martwy ale ocknął się licznik km i normalnie zlicza przebieg. czyli wynika z tego że impulsator w skrzyni żyje. wykręciłem zegary i sprawdziłem oznaczenia i okazało się, że są trochę inne niż w etce
są 6n0 919 860 bez żadnej literki na końcu a według etki powinno być 6n0 919 860 x bo takie powinny być przy oznaczeniu auta ADX
czy to może być przyczyną dziwnego zachowania? bo dostałem info od jednego z ludzi z forum że oznaczenia nie mają większego znaczenia, ważne żeby tylko zgadzało się czy jest benzyna czy diesle oraz czy prędkościomierz jest wyskalowany do 200 lub 220.
proszę o odpowiedz bo szykuję się do zakupu konkretnego licznika.
Wymien licznik. U Siebie mialem takie same cyrki z zegarami, jak byly mrozy to czasami dzialal poprawnie. Poprawialem pola lutownicze w nim z nadzieja ze trafie na zimny lut, wymienilem kondensatory. Szukalem po forach internetowych, nawet znalezlem osobny temat na elektrodzie, ale koles opisywal ten problem w seacie cordobie, problem nie zostal rozwiazany, nikt nie umial pomoc. Nie ma sie co stresowac jest to nie naprawialne.
Wiec wymienilem licznik i trafil mi sie nawet z kontrolka rezerwy :-D. Tylko mam jeden mankament po takiej wymianie, swieci mi sie kontrolka recznego, poziom plynu, reczny jest ok. Bo na starym liczniku nie swieci.
A licznik, wazne zeby byl z benzyniaka, mial taki sam zakres obrotow silnika, no i predkosc maksymalna.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673