Wielki problem z odpaleniem VW Polo + kody błędów i zrzuty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
a_urbi
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 lut 2011, 13:24

Wielki problem z odpaleniem VW Polo + kody błędów i zrzuty

Post autor: a_urbi »

Witam wszystkich, mam ogromny problem posiadam VW Polo z 1999r 1,4 benzyne. Wszystko było ok aż do czasu kiedy samochód był zapalony i nagle zgasł i od tego momentu już nie może zapalić. Rozrusznik kręci, świece zostały wymienione, pompa paliwo podaje jest iskra a mimo to nie chce zapalić. Podłączyłem pod komputer i za każdym razem jak chce go odpalić pojawia się błąd 533 ponadto raz widziałem błąd 1087 oraz 1039/64. Poniżej podaje zrzuty ekranu z Vaga może znawcy coś z tego rozszyfrują. Czytałem na forum, że powodem może być zepsuty czunik temp. płynu chłodzącego ale nie mogłem tego odszukać w w Vagu widziałem tylko, że czujnik temp silnika i powietrza jest ok bo wskazywały ujemne temperatury. Pomocy co może być przyczyną i jak ją usunąć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

01039 - to właśnie błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego G2. Może to powodować trudności w odpaleniu na zimnym silniku.
00533 - regulacja obrotów biegu jałowego i tutaj powodem tego błędu może być wiele:
- lewe powietrze między przepływomierzem a silnikiem,
- usterka wtrysków,
- wadliwy regulator ciśnienia,
- walnięta przepustnica,
- brudny filtr powietrza.
Wymieniłbym czujnik i zobaczył co dalej.
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""sabled""]
- lewe powietrze między przepływomierzem a silnikiem,[/quote]

w tych silnikach jest przepływomierz ?
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""wojtasllb""][quote=""sabled""]
- lewe powietrze między przepływomierzem a silnikiem,[/quote]

w tych silnikach jest przepływomierz ?[/quote]
Wg. Ross-Tech'a tak:

Kod: Zaznacz cały

Air Leak between Mass Air Flow (MAF) Sensor and Engine
Obrazek
f
fisher
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 04 paź 2010, 19:51

Post autor: fisher »

Wczoraj moja polówka zastrajkowała tak samo. Identyczne objawy jak u Ciebie. Mechanik stwierdził przesunięcie paska rozrządu. Powiedział także, że nie wiadomo czy sama wymiana coś da.

edit.
okazało się że wymiana rozrządu przyniosła zamierzony efekt. Trochę kosztowało ale samochód smiga znowu :D
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

z tego co się orientuje to funkcje przepływomierza pełni przepustnica, jeśli jest tu przepustnica w pełni sterowana komputerem(bez linki) to w niej trzeba szukać przyczyny
a
a_urbi
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 lut 2011, 13:24

Post autor: a_urbi »

Oj widzę, że może być nieciekawie. Może ktoś mi dać link do zdjęcia gdzie znajduje się czujnik temp. płynu chłodzącego. Chce go odpiąć i zobaczyć czy to coś zmieni, jeżeli nie to wymontuje i przeczyszczę przepustnicę.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

tutaj czujnik cieczy chłodzącej według ETKA : http://www.box.net/shared/ihlt4sxzgt
po pobraniu dobra jakość tego screen'u.
a
a_urbi
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 lut 2011, 13:24

Post autor: a_urbi »

Jak to jest z tym schematem nr 7 jest zaznaczony dwa razy.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

a_urbi czujnik G2 niema wpływu na pracę silnika i podaje on temp. tylko na zegar, a G62 podaje sygnał do ECU. Wspominałeś o błędzie 1087, z opisu kodów wynika,że „Nie przeprowadzono procedury nastaw podstawowych"
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”