Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Post autor: Skfarek »

Jako że od czasu do czasu pojawiają się pytania dotyczące swapów silnika w 6N mam propozycję założenia tematu w którym można by zadawać dotyczące tego zagadnienia - po pierwsze jakie silniki włażą? ile jest przy tym roboty? jakie części są potrzebne? ile mniej więcej swap kosztował? I tu zachęta dla osób, które już tego dokonały aby podzieliły się swoją wiedzą/doświadczeniami. Jeżeli moderatorzy uważają temat za zbędny lub pomysł za nietrafiony proszę o jego usunięcie.

No to zaczynamy:
Z tego co czytałem w miarę łatwe swapy to te na silniki, które występowały w 6n a więc wszelkiej maści 1.4, 1.6 i 1.9 diesle (konwersja z benzyny na diesla to już wyższa szkoła jazdy). Podobno silniki z Polo to tzw. small blocki natomiast te np, z Golfa są juz wyższe i są problemy ze zmieszczeniem ich pod maskę?
Więcej lub dużo pracy to przełożenie silnika z innego modelu jak 1.3 PY z G40, 2.8 VR6, albo 1.8 KR z Golfa II.

Moje pytanie dotyczy tego ostatniego tzn. 1.8 KR czy ktoś już w Polsce tego dokonywał i czego to wymaga (czy wiązki, skrzynii, łap, półosi - od czego je przypasować), czy trzeba modyfikowac podłużnice ?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
marko-polo
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:00

Post autor: marko-polo »

Cześć wrzuciłem temat czy ktoś wymieniał silnik VW polo 1, 0 na 1,4 czy są z tym problemy,ktoś mnie wysyła do innego działu nie wiem o co tu chodzi.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Nie powinno być problemów potrzebny by był silnik komputer i ewentualnie skrzynia
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

Witam

Przymierzam się do swapa i mam pytanie czy do VW polo 6N zmieścił by się silnik 1,8 Turbo ?? Oczywiście chodzi mi tak aby wspomaganie zostało. Zastanawiałem się tez nad 1,6 16v, co o tym sadzicie ?? Ja chyba bardziej bym wolał 1,8 bo jak już robić to porządnie. Albo macie jakiejś inne propozycje ?? posiadam VW polo 6N z 1995 r, i mam tam silnik 1,3 wiec przydał by się mocniejszy.

Pozdrawiam
Paw150
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Zajrzyj do działu Projekty Klubowe. Tam kolega Cyprys włożył 1.8T do Polo, więc ze wszelkimi pytaniami możesz uderzać do niego. Jeśli chodzi o 1.6 16V to silnik, który był montowany w Polo GTI i będzie pasował na 100% - kwestia znalezienia silnika ze wszystkimi potrzebnymi elementami do swapa :grin:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

A co muszę mieć do swapa ?? wiem ze silnik i najlepiej ze skrzynia ?? A czy osprzęt tez muszę mieć ?? I czy coś jeszcze ??
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""paw150""]A co muszę mieć do swapa ?? wiem ze silnik i najlepiej ze skrzynia ?? A czy osprzęt tez muszę mieć ?? I czy coś jeszcze ??[/quote]

Osprzęt to zrozumiałe, skrzynia, półośki, do tego wiązki, sterownik silnika, licznik, pompa paliwa, immo, poduszki silnika (jeżeli wkładasz 16V)
Mussowo - większe hamulce, pompa hamulcowa, serwo, zawieszenie
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

Aha no rozumiem :-)
A co wybrać 1,6 16v czy 1,8 Turbo ??
Czy polecacie jakiś inny fajny silniczek ??
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

A jak już się bawić w takie coś to co lepsze 1,8 Turbo czy 1,6 16v ?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Koszta tych dwuch przeszczepow prawie identyczne. Z ta roznica ze 1.8T ma wiekszy potencjal ale przy przekladce trzeba liczyc sie z regeneracja turbiny. Trudniej bedzie Ci znalezc 1.6 16V. Latwiej znajdziesz 1.8T wychodzil on w paru modelach. Ale tez bedzie drozszy w zakupie. Popytaj gosci z Gliwic moze oni beda cos mieli takowego. Z uwagi na dosc wysoki moment polecalbym zalozenie skrzyni z 1.8T ale tym samym trzeba by bylo dopasowac jakies pol osie. W ostatecznoscie pewnie je dorobic.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

g
gosik
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:48
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gosik »

czy jest jakis duzy problem aby zmienic silnik 1.0 aer na 1.4?
co jest potrzebne do takiej zamiany?
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

napewno pełna motorownia (wiązki , ECU , itp.) i do tego skrzynia w AER ori jest krótsza , nie wiem jak z wydechem czy nie ma większej średnicy
Obrazek
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

A jaki jest powód twojej zmiany ? 1.0 Ci nie wystarcza czy jest juz szrot ? nie wiem czy jest sens robic swapa dla 15 hp...
g
gosik
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:48
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gosik »

moj silnik aer zdechł
czyba ze ktos swapa robil i mu taki zostal to wezme
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”