[6n2] Pomoc z błędami VAG

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
oleju
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

[6n2] Pomoc z błędami VAG

Post autor: oleju »

Witam,
po awarii termostatu i wywaleniu wrzącego płynu chłodzacego przez zbiorniczek postanowiłem podpiąć dziada pod VAG-a czy wszystko ok, dodatkowo pojawił się na zegarach znak od ESP czyli cos sie powaliło z esp albo abs. Oto co wygenerował vag: Silnik

Kod: Zaznacz cały

Address 01: Engine
   Controller: 036 906 033 D
   Component: 1.6l/4V SIMOS3  00HS3512
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 00788
   tu był vin
6 Faults Found:
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
            P0172 - 35-10 - - - Intermittent
17952 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Large
            P1544 - 35-10 - - - Intermittent
17580 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too Low
            P1172 - 35-10 - - - Intermittent
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
            P1156 - 35-10 - - - Intermittent
16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
            P0342 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0001
oraz:moduł abs

Kod: Zaznacz cały

Control Module Part Number: 1C0 907 379 
  Component and/or Version: ESP     20    CAN  V005 
           Software Coding: 10757
            Work Shop Code: WSC 00788
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
        79-00 - Please Check Fault Codes
Dodatkowo wyszło coś z centralnym zamkiem:

Kod: Zaznacz cały

Address 46: Central Conv.
   Controller: 6N0 959 799 B
   Component: 7D Zentral-SG Komf. 0001
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 00788
2 Faults Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
            25-00 - Unknown Switch Condition
00955 - Key 1
            09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
Znalazłem opisy na ross-wiki ale może ktoś miał do czynienia empirycznie z tymi błędami i wie gdzie konkretnie szukać. Błędy dały się pokasować oprócz błedu modułu abs - czy dobrze rozumiem że jest podłączony pod komputer centralny po CAN i trzeba mieć kabel z CAN ??

Z góry dzięki za jakieś sugestie.
Łukasz.
2000 6n2 GTI 1.6 16v AVY RED 5D
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="oleju"]01314 - Engine Control Module
79-00 - Please Check Fault Codes[/quote]
Ciekawe. Błąd ten tyczy się sterownika silnika. Dziwne że wyskoczył w module ABS. Jeżeli reszta się skasowała, to sprawdź jutro czy i tego nie da się usunąć. Wyłączenie i włączenie zapłonujest jakby "małym resetem" kompa.
Ewentualnie spróbuj przetestować moduł ABS poprzez VAG-COM i sprawdzisz czy działa.
Awatar użytkownika
oleju
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: oleju »

Witam ponownie, niestety błędy cały czas się utrzymują. Wymieniłem czujnik temperatury w silniku, termostat na taki jak być powinien i dalej ta sama historia:
po pewnym czasie jazdy zapala się kontrolka ESP , a po którymś odpaleniu z kolei CheckEngine. Cały czas pojawia się błąd:

Kod: Zaznacz cały

Address 03: ABS Brakes
   Controller: 1C0 907 379 
   Component: ESP     20    CAN  V005 
   Coding: 10757
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            79-00 - Please Check Fault Codes
co sugeruje sprawdzenie błędów w sterowniku silnika , a tam :

Kod: Zaznacz cały

Address 01: Engine
   Controller: 036 906 033 D
   Component: 1.6l/4V SIMOS3  00HS3512
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 00788
   vin vin
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0101
czyli problemy z czujnikiem temperatury silnika - który został wymieniony na nowy. Przejrzałem 'na oko' wiązkę i gniazdka/wtyczki i wszystko wygląda ok. Byłem też u Diagtronik'ów i jedyne co zrobili to wymienili czujnik temperatury. Oczywiście zapraszali na dokładniejszą diagnozę ale wolałbym tego uniknąć - koszty. Macie jakieś pomysły, sugestie czego szukać?? Może ktoś posiada schemat wiązki elektrycznej idącej do czujnika temperatury ??
Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.
Łukasz.

EDIT:
Znalazłem podobny temat : viewtopic.php?f=22&t=5782 i pytanie czy ktoś może ma info jak testować g62 w silniku gti 1.6 16v - czujnik podwójny 4 pinowy.
Pzdr.
2000 6n2 GTI 1.6 16v AVY RED 5D
L
LasQs
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 07 sty 2011, 1:52

Post autor: LasQs »

A sprawdziłeś bezpieczniki?

Vag to jest wredna małpa...

co prawda mam doświadczenie z passatami (z vagiem) Ale najczesciej jakiś pierdół powoduje nietypową listę błędów...

No chyba że dokonywałeś jakichś zmian.

Wykonywałeś output test?

A jaka temperaturę pokazuje na vagu? czy wogole pokazuje
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

1314- sterownik silnika
magistrala CAN brak sygnału

mam ten błąd w ABS od jakiegoś czasu i nie daje się on skasować, gdybym nie robił testu vag-comem to nawet nie wiedział bym ze go mam, nic mi się nie wyświetla na desce odnośnie abs czy esp, abs chodzi jak trzeba ESP również, sprawdzane na śniegu wielokrotnie, nie mam zielonego pojęcia co to może być ,w sieci tez nie ma na ten temat za dużo powiedziane, może faktycznie nie łączy coś :niewiem:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”