[quote="v-wej"]Napewno intercooler no i bloowoff,jakieś rury do wody,z tego co zauważyłem koleś miał dołozony jeszcze jeden wtryskiwacz no i najprawdopodobniej miał mocniejszą pompe paliwa.Co jeszcze?[/quote]
1. po pierwsze napęd: kompresor jest napędzany od silnika zwykle chyba paskiem osprzętu - musisz znaleźć miejsce gdzie go zamocować i "dać mu napęd" czyli kwestia znalezienia/dorobienia mocowań, pasków,śrub itp. obstawiam że koło 700 zł Cię to wszystko szarpnie.
2. po drugie: dostarczenie mieszanki, czyli dodatkowy wtryskiwacz, kwestia kompa na którym to potem wystroisz żeby dostał odpowiednią dawkę, raczej na seryjnym się nie uda więc trzeba by kupić stand alone koszt ok. 2 klocki, ktoś ci musi napisać do tego odpowiedni soft czyli następny 1 tys. zł.
3. po trzecie chłodzenie: podejrzewam że trzeba będzie zmodyfikować układ chłodzenia - większa chłodnica, rury itp. pewnie z 500 zł następne
4. po czwarte robocizna: sądzę że ktoś kto się tego podejmie weźmie kasę podobną jak za swap czyli pewnie koło 2 klocków.
5. po piąte: żeby się tym autem nie zabić na pierwszym zakręcie trzeba by zmienić zawias i heble na mocniejsze
6. po szóste a właściwie powinno być po pierwsze: jaki przyrost mocy z tego się uda osiągnąć o 100 kucy? ile wytrzymają seryjne bebechy? czy nie trzeba będzie zmieniać tłoków/korby/zaworów/ sterowania wałkiem itp.?
Już z powyższych masz szacunkowo i optymistycznie 6200 a gdzie cena kompresora i drobnych pierdół które zawsze wychodzą przy takich operacjach?
Teraz mniej wiadome (niech mnie skorygują bardziej doświadczeni):
1. jak wygląda smarowanie w kompresorze? trzeba pewnie jakoś doprowadzić je czyli modyfikacja układu smarowania, czy seryjna ilość oleju wystarczy czy trzeba będzie dać np. większą miskę?
2. czy nie trzeba będzie zmienić stopnia sprężania tak jak przy montażu turbosprężarki? Jeżeli tak to trzeba doliczyć specjalną uszczelkę.
3. kwestia przeniesienia napędu - nie wiem ile masz przelotu ale obstawiam że seryjne sprzęgło po takim podniesieniu mocy szybko powie pa pa :blush2: A seryjne skrzynki w polo wszyscy wiedzą jakie są :censored:
Reasumując taka zabawa pewnie koło 10 klocków by wyszła, i teraz sobie odpowiedz czy efekt wart jest ceny

Jak dla mnie i powtórzę to do znudzenia, lepszym rozwiązaniem pod względem ceny/efektów/łatwości jest SWAP
Jeżeli podejmiesz się kompresorowania to pełen szacun i wsparcie masz, ale niestety obawiam się tak jak to już było i widziałem/czytałem trylion razy, że skończy się na słodkim pierdzeniu i bajaniu w tym wątku a potem przeczytamy o sprzedaży auta :blush2: Chociaż może mnie wreszcie ktoś (czyli Ty) zaskoczy, czego Ci życzę
