Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

Post autor: rafisoltys »

Witam,

W swoim Classicu mam silniczek 1,6 8V 75 PS o oznaczeniu 1F monotronic. Zastanawiam się czy możliwe jest przerobienie wtrysku paliwa na wielopunktowy ? Podejrzewam, że będę potrzebować kompletny rozrząd, listwę z wtryskiwaczami i komputer.

Jest sens aby się w takie coś bawić Opłaca się to ?
A nawet jeśli się nie opłaca to co bym jeszcze potrzebował ?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Szczerze to nie oplaca sie to w zadnym wypadku.
Chyba ze mialbys dawce z wszystkimi elementami. Potrzebujesz komputer, kompletna wiazke komputera, listwe wtryskowa, zestaw czujnikow (np inny czujnik temperatury, przeplywomierz itp), mozliwe ze potrzeba bedzie ingerencja w program komputera. A po co chcesz to przerabiac? Lepiej jak wpakujesz gaz do silnika lepiej na tym wyjdziesz.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

marcin86 załóżmy, że nie mówimy o opłacalności. Mi też mówili po co Ci szczęki z tył - wymień bębny i będziesz jeździł :)
Czy sam silnik to wytrzyma ? Czy do wymiany również korbowody i wałek?
Jakiś miesiąc temu też mnie to zainteresowało.
Uważam jednostkę 1F za bezawaryjną i nigdy bym do niej gazu nie podłączył.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafisoltys »

[quote="Artpolo"]marcin86 załóżmy, że nie mówimy o opłacalności.
Czy sam silnik to wytrzyma ? Czy do wymiany również korbowody i wałek?
Jakiś miesiąc temu też mnie to zainteresowało.
Uważam jednostkę 1F za bezawaryjną i nigdy bym do niej gazu nie podłączył.[/quote]


Ja u siebie gaz właśnie mam wstawion BRC Just. Zrobiłem już na nim 10 000 km w niecałe 3 miesiące i nie ma z nim ani z silnikiem żadnych problemów. Spalanie gazu w trasie poniżej 8 litrów w mieście ok 12.

Ale nie o tym miała być mowa w tym temacie, a pytam się dlatego, że na wielpunktowym wtrysku zawsze parę koni by się dognało pod maskę.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Jesli popatrzysz na wykaz silnikow to zobaczysz ze te dwa silniki maja ta sama pojemnosc, skok tloka i jego srednice. Wiec w najlepszym wypadku wal bedzie ten sam. Z czystych wzgledow obnizenia kosztow produkcji wal korbowy, korbowody i tloki beda te same. Zauwazylem ze w przypadku innej pojemnosci, VW czy Audi takze stosuja tylko zmiane skoku tloka, tzn wkladaja inny wal. Moim zdaniem silnik spokojnie by wytrzymal zmiane sposobu zasilania z jednopunktowego wtrysku na wielopunktowy. Ale dalej nie widze sensu, takiej zmiany. Samochod nie robi Ci psikusow? Jezdzi a im silnik ma mniej elementow tym jest mniej zawodny.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

a wiec bedziesz musiał zmienic wiele rzeczy
pompe paliwa,instalacje silnika,kolektor ssacy,wtryski ecu
ja co prawda takie cos zrobiłem u siebie w polo ale u mnie była troche inna historia,bo miałem w aucie wielopunkt a kupiłem silnik za monowtrysku i przełozylem caly osprzet tylko
u ciebie bedzie wiecej zabawy
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

a wiec bedziesz musiał zmienic wiele rzeczy
pompe paliwa,instalacje silnika,kolektor ssacy,wtryski ecu
ja co prawda takie cos zrobiłem u siebie w polo ale u mnie była troche inna historia,bo miałem w aucie wielopunkt a kupiłem silnik za monowtrysku i przełozylem caly osprzet tylko
u ciebie bedzie wiecej zabawy
Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafisoltys »

Teraz właśnie nasunęła mi się myśl, że jak dobrze pamiętam to mój silnik ma pojemnośc 1595 ccm.

A z tego co wiem to te na multi mają 1598 ccm.

Czyli lepiej swap zrobić, bo nigdy nie wiadomo co to wyjdzie.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

[quote="rafisoltys"]Teraz właśnie nasunęła mi się myśl, że jak dobrze pamiętam to mój silnik ma pojemnośc 1595 ccm.

A z tego co wiem to te na multi mają 1598 ccm.[/quote]
Ale kolego zalezy z jakiego silnika chcesz brac osprzet, pojemnosc jest w zasadzie o tyle wazne zeby wiedziec aby czasem nie brac osprzetu z 1.4, albo z 1.8 badz 2.0. bo wtryski moga miec za mala albo za duza wydajnosc, i zalewac silnik.
Tu masz caly wykaz... http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/dane-silnikow. Znajdz Swoj jest na samym koncu prawie. Znajdz ten z ktorego osprzet chcesz wlozyc.
Tak nawiasem mowiac golf mk3 GTi mial 4 silniki 8 zaworowe rozniace sie sposobem zasilania, a konkretnie samym wtryskiem, oraz dwa 16 zaworowe. A wszystkie one mialy ta sama pojemnosc. A malo tego wsadzajac do silnika ADY (8V) osprzet i glowice z ABF'a (16V) robiles skok z 115km na 150, bo tylko tym sie roznily. Miedzy wszystkimi silnikami wystepuja drobne roznice, ale bloki silnika zazwyczaj sa te same. Znam przypadek gdzie znajomy do golfa mk1 GTI zamiast mechanicznego wtrysku zalozyl Digifant'a z golfa mk3 i mu to dzialalo elegancko.
Jesli wezmiesz AEE chyba jest na wielopunkcie, to jedyne co zyskasz to moze niewiele mniejsze spalanie bo moc ten silnik ma ta sama co Twoj. Ale przelicz to teraz ile wydasz na ta podmiane, i po jakim czasie Ci sie to w paliwie zwroci. Moim zdaniem jest to bez sensu.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafisoltys »

A mnie chodzi aby trochę kucy dopędzić.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

rafisoltys trzeba poszukać informacji na temat silnika 1.8 ABS, ADZ
Silnik 1F został fabrycznie zredukowany z tych silników.
Wywiedziałem się, że można montować osprzęt z 1.8.
1F z racji konstrukcji pod 1.8 jest bardzo wytrzymałym silniczkiem choć i na 1.8 ludzie nie narzekają.

Zbieram wszystkie możliwe materiały na ten temat.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
r
rampage
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2011, 9:03

Post autor: rampage »

A ja na twoim miejscu zamiast bawić się w przekładki osprzętu, kupił bym silnik 1.8 T od audi a3 i założył bym do polo.
poniżej filmiki z youtube fajnie śmigają takie autka ;) pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=UHP60SPZ ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=7-JB42DIbYI
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Widac ze nowy jestes...
Do tego dochodzi grubsza przerubka, taki silnik moglbys predzej wpakowac do ibizy niz do polo. Polo ma za mala komore silnika, trzeba ciac podloznice. A na dodatek chamulce zmienic na wieksze, z tylu napewno zalozyc tarcze. Jak widzisz koszta juz rosna. A taki silnik nie kupisz za grosze. Pare tysiecy trzeba dac za caly ze skrzynia, kompletna wiazka elektryczna. No i co najwazniejsze w dobrym stanie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”