[9n] Problemy z odpalaniem 1.4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Jędrek
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2010, 13:32

[9n] Problemy z odpalaniem 1.4 TDI

Post autor: Jędrek »

Witam wszystkich,

mam problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, trzeba kręcić bardzo długo żeby załapał, natomiast jak jest zimny zapala od razu, ale nie pracuje na wszystkich cylindrach. Podczas jazdy czasami gaśnie jak schodzi z obrotów. Najgorsze jest to, że nie wyświetlają się żadne błędy. Byłem u kilku mechaników ale nikt nie wie co się stało. Może ktoś z Was miał podobny problem??

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Bardzo prawdopodobne, ze nawalił Ci czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czytałem o prawie identycznym przypadku tutaj na forum. Użyj szukajki, a znajdziesz odpowiedni wątek. Nie zauważyłeś wcześniej "wariującego" wskaźnika płynu? Np. Rośnie, rośnie do 90, a potem spada, albo, że np. nie chce się rozgrzać, bo zatrzymuje się w okolicach 70? Z tego co pamiętam, takie objawy wystąpiły u forumowego kolegi.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Na zimnym to pewnie świeczki "zaniemogły" niekoniecznie wszystkie. Do sprawdzenia są napewno oraz to czy dostają zasilanie.Czasami również przekaźnik umiera. Na ciepłym to tak jak kolega napisał czujnik - bez vaga bo nie sprawdzisz-bloki mierzone i sprawdzasz aktualne parametry temperatury. Bardzo często się zdaża że rozrusznik na tulejkach jest padnięty i wtedy na ciepłym są dokładnie takie objawy jak piszesz.Kolejna sprawa jeśli żadna z tych żeczy nie pomoże to jest prawdopodobieństwo iż tandem pompa gubi ciśnienie ale można programowo podnieść dawke startową i jest ok. Najbardziej zdziwiło mnie to dlaczego czasami gąsnie?!?!?!Filtr paliwa wymieniony???????
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

moim zdaniem zapowietrza Ci sie układ, sprawdz też swieczki czy się jakas nie przepaliła;)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
c
czarekk19
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 13 lut 2011, 11:51
Lokalizacja: Dąbrówka W-ska/Radom

Post autor: czarekk19 »

Witam.
Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jakby to były świeczki to po odpaleniu szybko doszedł by do normy i chodził normalnie a tu jeszcze gaśnie. Do tego świeczki w tych silnikach mają mało do gadania. Zwłaszcza ciepłego. Nie sądzę aby był to też czujnik temp. Możesz zrobić eksperyment i odłączyć go przed odpaleniem. Sygnał o nieskończonej oporności będzie oznaczał baaardzo zimno:)

Dziwne jest to, że nie masz info o błedach. Dla pewności sprawdziłbym to u porządnego mechanika a nie po prostu posiadacza interfejsu.

Może to być czujnik położenia wałka nierządu ale powinien babola wyrzucić. Wówczas są problemy z rozruchem bo pompowtryski szukają punktu zapłonu. Ktoś wspomniał o zapowietrzaniu się pd.
Raczej szukaj warsztatu porządnego bo sam nie ogarniesz.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Masz taki objawy jak by mu brakowało paliwa przy odpalaniu i odpiero za któryms razem za łapie?? Bo tak czytam i przychodzi mi jedna mysl ''uszczelniacze pompowtrysków '' miałem taki problem w swojej borówce PD. I bojawy były podobne ciezko palił a jak zapalił to chodził przez chwile nie równo potrafił po chwili zgasnąc . A wymieniałem wszystko co zwiazane z grzaniem swiec w tdi (siwiece , przekaznik. bespieczniki,czujnik tem,akumulator), nic nie pomagał az któregos razu własnie napisałem do autora filmu na you tube który miał problem z 6n2 1.4 tdi i on mi polecił zmiane uszczelniaczy i zaworka zwrotnego w filtrze paliwa. Po wymianie jak ręką odioł przy -11 połowa obrotu wału i silnik chodził. Nawet przy -25 jarał bez problemu.
RUMAK
d
desingforyou
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2011, 8:27

Post autor: desingforyou »

ja bym sprawdził akumulator mialem tak kiedys w golfe 5 generacji na zimnym bardzo dobrze krecil ale juz na cieplym mial problem z zapaleniem
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”