temeratura rośnie a moc spada

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

A może tak zacznijmy od ... odpięcia czujnika temperatury cieczy chłodzacej ?
Gwarantuję, że bez niego silnik też zapali - a element ten jest dość awaryjny.
Czujnik oprócz sygnału dla wskaźnika temperatury na desce daje także sygnał sterujący dla ECU - i może dawać sygnał o wartości fałszywej - co może skutkować błędnym dawkowaniem paliwa a więc i "muleniem".
Przy tym - na zimnym silniku wartość sygnału może być prawidłowa.
Najczęściej wada czujnika objawia się odwrotnie ( problemy z rozrucem zimnego silnika i równa praca po nagrzaniu ) - ale kto wie ?
Spróbować nie zawadzi - w koncu to jedna wtyczka i to łatwo dostępna
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

reasumując podepne go jeszcze raz pod komputer u mechanika z wiekszym doświadczeniem z kompami.bo ten pierwszy miał sprzed dopiero od paru dni i bede dalej myślał i dam znać.

tak na marginesie jak wracałem z zamościa ( w dzień)to jechalem 140 km/h i w miare uplywu kilometrów predkość spadała tak jak by cos blokowało.
natomiast koleżka jadąc w nocy pocinał 160km/h i mówił że dal by radejeszcze tylko opony sa do 160 i nie chcial sie rozwalić...
ale to głupie założe sie że to jest jakas prosta rzecz zawsze te najprostsze sa natrudniejsze do usunięcia. :shock:
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

a czy ktos moze wie jak sprawdzić czujnik Halla?? ma on jakąś charakterystyke??
i drugie pytanie czy komputer bierze pod uwage ten czujnik gdy silnik jest zimny czy dopiero jak sie rozgrzeje??
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Sprawdzanie czujnika Halla
Sprawdzanie zasilania napięciem
,,• Odłączyć złącze czujnika Halla (rozdzielacz
zapłonu).
• Podłączyć woltomierz do styków zewnętrznych
(rys. V28-0672).
Obrazek

• Włączyć zapłon. Minimalna wartość napięcia
powinna wynosić 9 V.
• Wyłączyć zapłon i odłączyć woltomierz.
W razie potrzeby usunąć przerwę w przewodzie
według schematu instalacji elektrycznej.
Uwaga. Rezystancja przewodu nie powinna
przekraczać 1,5 Q.
• Dodatkowo sprawdzić wszystkie przewody,
czy nie ma zwarć między nimi. Rezystancja
powinna wynosić oo Q.
• Jeśli nie zostanie wykryta żadna usterka, to
chociaż było napięcie między stykami 1 i 3,
może być uszkodzony czujnik Halla.
• Jeśli nie zostanie wykryta żadna usterka i nie
było napięcia między stykami 1 i 3, może być
uszkodzone urządzenie sterujące Mono-Motronic"
i drugie pytanie czy komputer bierze pod uwage ten czujnik gdy silnik jest zimny czy dopiero jak sie rozgrzeje??
cały czas bierze
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

a jak go odłacze to śilnik będzie pracowął czy nie??
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

nie bedzie pracował. Hall decyduje kiedy ma iskrzyc na swiecy zaplonowej. Brak sygnalu z halla = brak zaplonu.
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

a to dziwne bo u mnie działa :/....(rozpatrujemy silnik zimny)
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="kubpi"]a to dziwne bo u mnie działa :/....(rozpatrujemy silnik zimny)[/quote]

Ale w aparacie masz cewke i jeżeli ona ma zwarcie między zwojowe to masz takie objawy na zimnym silniku.Czyli na prube przekręć kluczyk w poz.zapłon i poczekaj aż sie zagrzeje cewka a powinna sie bardziej grzać niż sprawna i sprubuj zapalić zimny silnik,lub sprawdzić moc iskry świecy na zimnym i gorącym silniku.
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

mam pytanie apropo części gdzyz zauważyłem drobny wiciek miedzy silnikiem a czujnikiem halla
..wyciek jest bardzo mały ale jest..

czy sa tam jakies uszczliki ??

http://img4.imageshack.us/img4/7075/41027078.jpg

czy to jest obiekt numer 14 ?a jesli tak to czy wyeliminuje wyciek??
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Jest tam uszczelka ale jak już aparat ma luzy to tak będzie wtedy wymiana aparatu zapłonowego.
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

czy ma luzy wygląda na nówke jak by go szmatka przetrzec do mniej wiecej tak
http://www.allegro.pl/item559269939_559269939.html ( co o tym sadzicie tak na marginesieaparat za 61 zł)

dodam ze mam samochód od roku) ale licho go wie co tam w nim jest tak naprawde
ja mam wyciek naprawde mały przez 2 dni jezdżenai z 3 kropki poszły

mi sie wydaje ze temperatura obecna ( dodatnia )+ powietrze z rury dolotowej
( temp.dodatnia ) które płyneło cały czas do momentu kiedy nie zoriwntowałem sie że tak jest
plus temp. silnika rozgrzanego spowodowało zniszczenie uszczelek..ale jakich to jest pytanie
ale czy to to tez jest pytanie.. :/

czekam na wypłate 10 :/

zreszta mój apra
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

a czy może to być silnik krokowy??
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

odp na mój problem to zawory..trzeba je wyregulować....

dzięki wszystkim za pomoc :good:
L
LukSc
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 09 sty 2010, 12:56

Post autor: LukSc »

panowie ja mam silnik 1.0 aev, powiedzcie mi prosze ten czujnik temperatury to ma byc jeden? ( bo u mnie jakos dziwnie to wyglada jeden jest , a obok jest wpięcie na drugi tak sobie wnioskuje którego nie ma ) jak to jest?
Silny charakter i silne ręce Słowiańska dusza .. wielkie serce .!
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

W 2F czujniki temperatury są dwa - jeden czarny dający sygnał na wskaźniki i drugi niebieski do komputera. Przeglądając foty silników w internecie zauważyłem że większość termostatów ma zaślepiony jeden otwór na czujnik i jest tylko czarny. Może dlatego że sygnał i tak idzie przez kompa. Jeszcze dzisiaj sprawdzę jak jest w moim 1.4 AEX.

Właśnie sprawdziłem i okazuje się że są dwa, jeden niebieski i jeden czarny. jeżeli nie masz tego niebieskiego to auto cały czas chodzi na ssaniu. Jedyna rada to zakupić niebieski czujnik i zamontować. Jest to element dość awaryjny więc nie dziwne że lubi znikać z samochodów czy też ze sprzedawanych silników.

edit...

Chyba że masz jeden czteropinowy?
Ostatnio zmieniony 25 cze 2010, 16:51 przez sebatec, łącznie zmieniany 1 raz.
Das Auto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”