Hamulce bębnowe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Hamulce bębnowe

Post autor: twister »

Jakiś czas temu zmieniałem całe hamulce na tylnej osi (bębny, okładziny, cylinderki i sprężyny) na TRW i wszystko pięknie chodziło jakiś czas. Teraz hamulce działają również prawidłowo, ale na początku jazdy przez jakiś czas przy hamowaniu słyszę wyraźne szuranie z tylnego prawego koła. Jak kilka razy użyję hamulca (i być może się rozgrzeją) to dalej w trasie jest już cisza. Czego można się spodziewać po takim objawie? Pewnie najlepiej zdjąć bęben i zobaczyć co się tam może trzeć, ale może ktoś ma jakieś sugestie lub podobne spostrzeżenia...
Obrazek
m
marekT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: marekT »

Możliwe kolego, że masz linki od ręcznego trochu pozacierane, spróbuj zaobserwować, czy obcieranie ma miejsce po postoju z zaciągniętym ręcznym jeżeli tak to obstawiałbym ręczny, jeżeli nie to może coś z tłoczkami ale skoro piszesz, że wymieniałeś.
Taka mała uwaga lepiej zmienić linki i mieć spokój, niż mieć taką niespodziankę jak miałem, jak mi zagotowało płyn i brakło hamulców na skrzyżowaniu.
Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

Post autor: adaxdk »

a nawiązując do wymiany linki. Jak w Waszej opinie wygląda wymiana. Jedna czy dwie od razu ?
a co do tematu to zdejmij bęben i zobacz czy samoregulator jest na swoim miejscu.
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Jesteś pewien, że to tylko z jednego koła? Hamulce przez pewien czas nieużywane hałasują dopóki nie zetrze się z nich syf i potem akustycznie działają już normalnie.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Jestem pewien że tylko z jednego - wyraźnie to słychać na początku jazdy. Syf już dawno powinien się zetrzeć bo to kilka miesięcy temu było wymieniane i wtedy żadnego szurania nie było słychać. Może faktycznie coś z tą linką, bo problemy zaczęły się wtedy gdy chłodniej się zrobiło na dworze (ale jeszcze nie mróz). Zresztą podobnie jest jak wyjeżdżam z garażu, a tam nie ma ujemnej temperatury. Zaobserwuję czy bez zaciągniętego ręcznego też problem będzie się pojawiał po postoju.
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Mi szurało w 2 przypadkach-kiedy jedna ze szczek tylko dotykała bębna przy hamowaniu bo jedna strona cylinderka była zapieczona oraz raz szczeka zsunęła się z tego wgłębienia w cylinderku i również dotykała tylko bębna (do tego bokiem). Powinieneś zdjąć bęben i obejrzeć bo to upierdliwe ustrojstwo i potrafi się coś przestawić.
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie okładzin hamulcowych,bez zdjęcia piasty sie obedziei ile czasu potrzeba na wymianę z obu stron?
czy wystarczy odpowietrzyć tylko tył czy lepiej od razu cały układ?
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

[quote="przemek 26"]na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie okładzin hamulcowych[/quote]

Moim zdaniem nie wkladamy tanich zamiennikow bo oszczednosc przy hamulcach to kiepskie rozwiazanie... stawiamy na jakosc!
Przy wymiania okladzin warto za jednym zamachem wymienic cylinderki.

[quote="przemek 26"]bez zdjęcia piasty sie obedziei ile czasu potrzeba na wymianę z obu stron?[/quote]

A po co zdejmowac piaste?? Czas? Dla jednego godzina dla innego cale zycie ;) :piwo:

[quote="przemek 26"]czy wystarczy odpowietrzyć tylko tył czy lepiej od razu cały układ?[/quote]

Co masz dokladnie na mysli caly uklad?? Plyn warto wymienic co dwa lata... oczywiscie wszystko to zalezy od wielu czynnikow takich jak chocby roczny przebieg czy tez czy wczesniej nie wystepowala jakas nieszczelnosc ktora mogla by doprowadzic do dostania sie wody do ukladu. Woda nawet w bardzo niewielkim stopniu w ukladzie drastycznie obniza jego skutecznosc.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

zamówiłem cały zestaw naprawczy wraz z cylinderkami trw/lukas,dobry zestaw?
będę wymieniał właśnie też cylinderki z tyłu i czy wystarczy odpowietrzyć sam tył czy od razu zalać nowy płyn(chociaż wymieniałem w poprzednie lato)i przepłukać cały układ hamulcowy?
wymienić tez linki hamulcowe?w zime blokowalo mi koła jak troche pojezdziłem na recznym i stąd to pytanie
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

odpowietrz cały układ odrazu sobie !!
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

ile zapłaciłeś za ten zestaw??
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

cena to 190zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”