Włącznik wentylatora chłodnicy a temperatura :)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""rolf""]i nienagrzewa sie dopiero po otwarciu termostatu jest cieply scisnij go powinien byc pusty przy zamknietym termostacie jezeli tak niejest to termostat szwankuje[/quote]

Chyba zjadło początek posta, napisz jeszcze raz bo nie bardzo wiem o co Ci chodzi.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Tlumaczenie ;) ...
Otoz ten waz sie nie nagrzewa jak silnik jest zimny. Nagrzewa sie dopiero po otwarciu termostatu.

A teraz odpowiedz

[quote=""siwkins""]Jeżeli termostat jest sprawny a silnik nie osiągnął optymalnej temperatury pracy ~90*C to górny wąż powinien być gorący?[/quote]

Wiec jesli silnik jeszcze nie osiagnol wlasciwej temperatury, ale jest ona bliska 90 stopni. To termostat jest w niewielkim stopniu otwarty. Bo regulacja polega na zjawisku rozszerzalnosci cieplnej materialow (bodajrze parafiny, ale nie jestem pewien) Nigdy nie bedzie to dzialalo na zasadzie wlacz-wylacz. Tylko w miare zmian temperatury termostat reguluje ilosc plynu chlodniczego plynacego przez chlodnice. Dla przykladu, tylko przykladu. Np przy 30 stopniach termostat jest calkowicie zamkniety i plyn plynie tylko przez maly obieg. Przy 80 stopniach przez chlodnice przeplynie 10 litrow na minute a przy 90 stopniach 50 litrow plynu chlodniczego (ilosci wziolem z powietrza, jest to przyklad i nie sugerujcie sie tymi wartosciami, chcialem to tylko w miare zoobrazowac) Po prostu od pewnego progu temperaturowego termostat zaczyna sie otwierac, a przy 90 stopniach jest juz calkowicie otwarty.
Jeszcze jakies pytania?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

No chyba lepiej się nie dało tego zobrazować :spoko:
Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

No to zagadka :P

Termostat nowy, czujnik temp. na licznik nowy, włącznik wentylatora nowy...
Czyli wymienione wszystko a Polo i tak się grzeje do tych 110*... Przy tej temp. włącza się wentylator...
Czy to możliwe, żeby temp. silnika i temp. cieczy przy włączniku aż tak się różniła??

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że licznik źle pokazuje temp. Czujnik jest nowy czyli powinien być sprawny...
Czyżby licznik oszukiwał i dodawał temp?? :)

Taka zagadka na Święta :P
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jesli czujnik nie jest oryginalny a zamiennik to nie masz pewnosci. zreszta temperatura czujnika od wentylatora jest na chlodnicy inna niz przy czujniku na deske
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

jedyna rada :hmm:
wciś w chłodnice jakiś elekroniczny termometr
lub podłączyć pod kompa i porównać temperture z kompa z tą z licznika
w mojej poli jakiś doborowy majster wymieniał tarcze z licznika
wskazówka wogle ani ie drgneła
jak sie okazało
popsuty był czujnik temperatury
później termostat
a jeszcze później była korekta licznika na kompie 90*C a na liczniku 70*C
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

[quote=""BALON""]a jeszcze później była korekta licznika na kompie 90*C a na liczniku 70*C
[/quote]
To też trzeba będzie sprawdzić... Mam stary licznik i chyba go wsadzę na chwilę ;) Jak będzie to samo to podjadę gdzieś na kompa...
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sprawdz omomierzem jakie wartosci maja czujnik niebieski i czarny, porownaj z tablea czy sa ok i czy wskazuja ok na zegarach
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

[quote=""mahoń""]porownaj z tablea[/quote]
A skąd taką tabelę?? :>
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
l
last_warrior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 mar 2009, 9:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: last_warrior »

Z tego co wyczytałem w książce serwisowej sa 2 typy włączników wentylatorów w polo pierwszy jednostopniowy uruchamia się przy 93-98C i wyłącza przy 88-93C taki mam u siebie i prawie książkowo przy 98 się włącza wentylator typ drugi 2 stopniowy stopień pierwszy wolne obroty wentylatora włącza się przy 92-97C wyłącza się 84-91C stopień drugi maksymalne obroty wentylatora włącza się 99-105C a wyłącza się przy 91-98C.
Problemem może być to iż stopień pierwszy czasami jest albo strasznie cichy albo któryś z kontrolerów z reguły niskich temperatur wysiada z powodu częstszego wykorzystania.
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

Witam.
Mam taki problem, mam wode w chłodnicy a muszę już wlać jakiś zimowy płyn... Myslałem że uda mi sie ściągnąć węża dolnego z chłodnicy żeby tą wode wylać ale obejma jest tak założona że nie dam rady tego zrobić... Na dodatek jest tam tyle miejsca że ciężko wsadzić rękę. Może ktoś ma jakiś pomysł.
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

weź odepnij węża na drugim końcu - króciec termostatu ("pająk") odkręcisz nakrętkę zbiorniczka i poleci co ma polecieć.
Jak wlejesz płyn odpowietrzyć na nagrzewnicy nawiewu żeby cieplutko wiało :)
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

kup taka mala zabke albo zakrzywione szczypce i sciagnij obejme z dolnego weza chlodnicy. Nie jest to latwe ale da sie zrobic.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

z dolnego węża chłodnicy
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

[quote=""Crazy""]Jak wlejesz płyn odpowietrzyć na nagrzewnicy nawiewu żeby cieplutko wiało :)[/quote]
jak sie odpowietrza? :P
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”