1,4 Diesel ciagnie wode pękniety blok?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

1,4 Diesel ciagnie wode pękniety blok?

Post autor: Bruczyk »

Jakie sa szanse ze przez pęknięty blok woda z ukladu chlodzenia gdzieś wyparowuje.

uszczelka pod glowica byla cala. glowica tez wyglada na całą a wody ubywalo jakies 1l na 100km
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Pompa wody?? Jaki stan?
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

zewnętrznych wycieków brak jesli o to chodzi
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Jeśli woda znika a nie ma jej w oleju to wżer musi być wysoko na tulei ja stawiał bym raczej głowica , uszczelka pod głowica.
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

a masz kolego osłone pod silnikiem?
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

nie mam. jak sciagalem rozrzad to nie bylo zadnych sladow wymycia.


dodam jeszcze ze olej czysty, weze wodne jak silnik chodzil nie były twarde a w koncu przestał zapalać
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Miałem pękniętą uszczelkę pod głowicą i objawy takie same "znikał" mi płyn z układu chłodzenia, ale tylko na zimnym silniku dostawał się do cylindra, miałem przez to poranne problemy z zapaleniem, na ciepłym chyba się to "uszczelniało". Było to dziwne uszkodzenie uszczelki pęknięcie było spore, a wycieków do oleju nie było, płynu nie wyrzucało, objawy ogólnie były dziwne, postanowiłem wymienić uszczelkę pod głowicą, jak ją zdjąłem wszystko było jasne, pęknięty pierścień metalowy na uszczelce blisko kanału z płynem, ale dziwnych objawów nie potrafię wytłumaczyć, nie były oczywiste dla uszkodzonej uszczelki. Zobacz dokładnie zimny silnik, rozłóż na noc pod nim gazetę, jak są wycieki nawet minimalne zobaczysz na niej krople płynu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Panowie w pierwszym poście napisałem że uszczelka była cała. Czyli już się do niej dobrałem. Głowica leży na stole i czeka na decyzję czy składać to na nowej uszczelce czy rozkładać blok. i tu właśnie decyzji podjąć nie potrafię i po to ten temat
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Podepnę się pod temat mam nadzieję że kolega bruczyk nie będzie miał pretensji, otóż ubywa mi płynu nie dużo ale ubywa nie chce na darmo roboty sobie narobić z uszczelką pod głowicą nie mając pewności, otóż węże są dość miękkie świece w jednolitym kolorze kompresja też równa 12 na każdym garze problemów z odpaleniem niet a pod silnikiem, nagrzewnicą, chłodnicą sucho i nie wiem co z tym płynem się dzieje co jeszcze sprawdzić? wszystkie sugestie rozpatrzę.
Polo 1.0 AAU 91r.
PozdraVWiam Rafał
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote="bruczyk"]Panowie w pierwszym poście napisałem że uszczelka była cała. Czyli już się do niej dobrałem. Głowica leży na stole i czeka na decyzję czy składać to na nowej uszczelce czy rozkładać blok. i tu właśnie decyzji podjąć nie potrafię i po to ten temat[/quote]
Może wystarczy tylko głowicę splanować.
Dziury w blokach od tak się nie robią..
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
t
tomasz0912
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 272
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:42
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Post autor: tomasz0912 »

Kolego piszesz że uszczelka głowicy cała, wiec jedyna przyczyna jaka może byc to głowica. Daj ją do sprawdzenia, jeśli się okaże że trzeba planować to Ci to zrobią.
Ja u siebie miałem podobny przypadek.....problem tkwił w głowicy która była krzywa i zgniatała mi z jednym miejscu uszczelke....Wymianiałem 2 razy uszczelke bo za pierwszym myslalem ze to tylko uszczelka i nie sprawdzałem głowicy...
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Głowica sprawdzona,

szczelność prawidłowa.
tomasz0912

Znam postępowanie co do głowic ale jeszcze nie spotkałem przypadku ze wycieków brak uszczelka i głowica całe a woda znika.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

węże z układu chłodze ci twardły ?
wywalało płyn przez zbiornik ?
kopcił na biało ?
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

[quote="BALON"]węże z układu chłodze ci twardły ?
wywalało płyn przez zbiornik ?
kopcił na biało ?
[/quote]


nic z tych rzeczy.

jedyne co to uciekala woda i miał problem z zapalaniem
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="bruczyk"]jedyne co to uciekala woda i miał problem z zapalaniem[/quote]
1lwody na 100km to dużo
niebyło widać żadnych wymyć na tłoku ?

niewiadomo czy łączyć ubywanie wody z problemem palenia ???

osobiście sie niespotkałem żeby blok pęknął chyba że woda zamarzła
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”