Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

_edi
Reasumując ? dokręcam do oporu równomiernie ? :) U mnie sprawa wygląda tak ze 3 miesiace temu miałem robioną głowice, rozbierane wszystko itd. Uszczelki nowe. Mineło 3 miesiace i żyga olejem przy rozrządzie i czas wymienić.
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

No ja razy robiłem tą samą metodą w Bitch Cruiserze, a parę dni temu w Punciaku i jest bezproblemowo, przy czym w tym drugim do uszczelki dołożyliśmy silikon, bo jest troszkę inny jej rodzaj (płaska z dołu), ale w razie pocenia się też potraktowałbym krawędź silikonem.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

tak zrobie, w pon bd miał uszczelkę :) , dzieki za podpowiedź :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""bleah1986""]tee cwaniak , tyle to mi przez tel powiedziałeś ponawiam pytanie, nie mam klucza dynamometrycznego [/quote]
Hehe, ale info z książki też się przyda :oki:
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

a ja tak troche z innej beczki? jakiej firmy polecacie uszczelke??
s
skubbi
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:51

Post autor: skubbi »

Witam.
Zabrałem się za wymianę uszczelki, i niestety pierwsza śruba, którą zacząłem odkręcać imbusem urwała się.
Trochę boję się zabierać za kolejne 2... dlatego chciałem zapytać fachowców, czy będzie duży problem z wyciągnięciem zerwanego fragmentu oraz czy mogę zrobić jeszcze kilkanaście km w takim stanie ? Czuje, że to będzie grubsza robota na weekend, a jutro do roboty muszę czymś dojechać.

Te 2 pozostałe śrubki spróbować odkręcić normalnie jak każdą inną śrubę ?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""Larson""]jakiej firmy polecacie uszczelke??[/quote]najlepszy wybór to victor reinz. ewentualnie elring, ajusa bądź hans pries.

@ skubbi - trzeba jakoś wyciągnąć ten zerwany fragment gwintu. na Twoim miejscu nie odpalałbym silnika. fura na hol i do warsztatu.
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

juz zakupiona i wymieniona dawno - padlo na erling
s
skubbi
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:51

Post autor: skubbi »

Udało mi się zamówić śruby. Na wszelki wypadek wziąłem 3 sztuki wraz z uszczelkami. Jutro zabiorę się za wymianę.
Pożyczyłem też klucz dynanometryczny. Na jaką siłę ustawić, żeby odkręcić śruby ?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

@ skubbi - [quote=""czaja""]z siłą 5N*m i potem o 1/4 obrotu (90 stopni) :grin:[/quote]
s
skubbi
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:51

Post autor: skubbi »

dzięki, zrobione :)
s
skubbi
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:51

Post autor: skubbi »

Ehh... nowa uszczelka i poci się dalej... kurde, co robić ?
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

sylikon(masa uszczelniająca) Victora Reinz'a
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""vwkas18""]sylikon(masa uszczelniająca) Victora Reinz'a[/quote]ewentualnie lepsza uszczelka
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja tez miałem z tym przeboje, uszczelka Elring czyli niezła, wszystko dokładnie wyczysciłem a mimo to lało sie fest. Odkręciłem wszystko znowu, posmarowałem z obu stron sylikonem do uszczelek i jest spokój
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”