Co do szarpnięcia i gaśnięcia a potem znów odpala od kopa to typowy objaw niedomagania czujnika Halla w aparacie zapłonowym to taka moja teoria co do twoich obserwacji.
A tak poza tym cały zapłon musisz mieć przy LPG jak malina i ten filterek raz w roku powinno się wymienić bo się na nim opiłki żelaza zbierają i blokują swobodny przepływ lpg.
Jak się nie boisz to taki filterek kosztuje 5-10 zł i można samemu sobie go wymienić tylko przed zabawą zakręcamy butlę z gazem i nie palimy oczywiście

nie są to jakieś wielkie rzeczy aby to wymienić samemu
tu masz tutka z forum sam naprawiam:
http://forum.samnaprawiam.com/lpg-wymia ... -vt190.htm
Wg mnie powinieneś też jechać na analizator spalin i zrobić ewentualną korektę mieszanki bo to też ma konkretny wpływ na spalanie i ogólnie na osiągi samochodu.
Z tego co pamiętam to prawidłowo wyregulowany gaz np w 2 generacji to przy odpaleniu na zimnym i przełączeniu na LPG to silnik powinien zgasnąć, mieszanka jest uśredniona na silnik rozgrzany czyli odpowiednio zubożona dla pracy gorącego silnika.
A tak przy okazji to jakiej generacji masz instalkę? II czy sekwencja?