[6n2] Olej do silnika AUC

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

[6n2] Olej do silnika AUC

Post autor: Gulunio »

Pytanie wydaje się banalne ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, jaki olej wlać do takiego silnika? W tym momencie leje Mobil s2000 (wcześniej, Super S) 10w40 ale gdy jeżdżę w trasie a wiadomo jak w tym samochodzie jest, jazda na pograniczu 4-5k rpm to mi go trochę zjada. Czytałem o tym mobilu, że ludzie wymieniali na inny o tej samej lepkości i już nie było z tym problemu. Jak myślicie, jaki olej zalać?

Z góry dzięki za pomoc :piwo:
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
sycha
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:30
Lokalizacja: CG

Post autor: sycha »

to zalezy tak naprawde od przebiegu.
mam taki silnik jak Ty i tez lubie czesto pod czerwone pole ; )
jak wymienialem to mialem chyba 84tys. i zalalem castrol edge sport 5w40 teraz mam 89tys i jak patrzylem 3dni temu to mam pol bagnetu (wczesniej mialem na maxa zalane).

jesli chodzi o polsyntetyki to.... kazdy co innego Ci powie, od Motula przez Mobila do Castrola. najwazniejsza specyfikacja a marka oleju... ; )

poczytaj na forum, bylo juz sporo tematow zwiazanych z olejami, dolewkami.

btw. ile Ci pali paliwa na 100km ? ; >
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote="Gulunio"]W tym momencie leje Mobil s2000 (wcześniej, Super S) 10w40 [/quote]
Ten który podałeś to jest jeden i ten sam olej tylko pod inną nazwą. Jeżeli w trasie trzymasz go często na tak wysokich obrotach pomiędzy 4-5k a silnik jest zużyty to nie dziwne że może go brać. Mobil to bardzo dobry olej, jeździłem na nim długi
czas i auto nie brało mi ani grama od wymiany do wymiany, kupiłem Liqui Moly "MoS2 - Leichtlauf 10W40 i nie widzę żadnej różnicy i na tym i na Mobilu silnik dobrze pracuje, i ten ostatni jest sporo tańszy.
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

Ja jeżdżę odkąd kupiłem auto na syntetycznym Castrolu 5W-40. Teraz mam przebieg ok 150k km i bierze minimalne ilości więc moge spokojnie polecić. A co do spalania. W mieście ok. 7-8l w trasie 5-8 zależy jak się jedzie. W sumie przez 6 lat nigdy nie spalił powyżej 9 nawet jak sie piłuje do czerwonego pola :)
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

[quote="sycha"]to zalezy tak naprawde od przebiegu.[/quote]
[quote="Grzela300"]a silnik jest zużyty to nie dziwne że może go brać.[/quote]
Przebieg aktualny 101kkm, nie kręcony, to nie ma opcji już się zużył.
[quote="Lipson"]W mieście ok. 7-8l w trasie 5-8 zależy jak się jedzie. W sumie przez 6 lat nigdy nie spalił powyżej 9 nawet jak sie piłuje do czerwonego pola :)[/quote] Powiedz mi jak to robisz :P ja Mnie przy piłowaniu to nawet 11 potrafi wziąć..
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

może przebieg nie jest realny, niestety dużo ludzi wmawia sobie, i obstaje nad swoim przebiegiem licznikowym jednak prawda czasami jest okrutna,
ja też obstaję przy swoim przebiegu 172 tyś km jeżdżę na 5W30 i nic oleju nie bierze, tzn może i coś weźmie od wymiany do wymiany ale na bagnecie tego nie widać,
do tych silników wg etecha lejemy syntetyk 5W30/5W40 i to na nasz dosyć chłodny klimat.
Warto zrobić pomiar kompresji to nam powie więcej o stanie silnika niż wskazania licznikowe.
Nawet w 5 letnim aucie przebieg w stylu 400 tyś km to nie problem widziałem takie samochodziki,
a na liczniku 180 tyś :)

Co do tego spalania to ja też tak mam, w trasie czasem przypiłuję go tak że aż boli pod czerwone pole, spalanie jest na poziomie 6,3 L/100 km w trasie można spokojnie zejść poniżej 6 L,
Niestety w zimie po mieście często na ssaniu i krótkie trasy to silnik zeżre i nawet 8,8 L a w ekstremalnych przypadkach 9 L
wszystko zależy od stanu technicznego filtrów i innych bajerów eksploatacyjnych które robią tu robotę,
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

[quote="rat4"]może przebieg nie jest realny, niestety dużo ludzi wmawia sobie, i obstaje nad swoim przebiegiem licznikowym jednak prawda czasami jest okrutna,[/quote]
Ja sobie nie wmawiam :P Jestem 2gim właścicielem, auto z w polskiego salonu i w aso mówią to samo, kupione z pewnego źródła.
[quote="rat4"]do tych silników wg etecha lejemy syntetyk 5W30/5W40 i to na nasz dosyć chłodny klimat.[/quote]
Dziwne, słyszałem, że podobno wychodziły w salonie z zalanymi pół syntetykami?
[quote="rat4"]Warto zrobić pomiar kompresji to nam powie więcej o stanie silnika niż wskazania licznikowe.[/quote]
jeśli zmiana oleju na inny nie pomoże, to tak zrobie :)
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Poszukałem na allegro i znalazłem takie 3 opcje:
http://allegro.pl/motul-6100-synergie-1 ... 35408.html
http://allegro.pl/shell-helix-plus-10w- ... 51274.html
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 02175.html

Ktoś może lał albo coś wie i może się podzielić wiedzą na temat? Byłbym bardzo wdzięczny :piwo:
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeździłem na tym valvo maxlife i super olej polecam, co do motula to dużo ciepłych słów zawsze słyszę co do tej oliwy.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Cholera, już się pogubiłem w tych olejach.. Wyczytałem, że ten valvo jest bardziej mineralny niż półsyntetyczny.. Już nie wiem co mam kupować.. Proszę o jakieś naprowadzenie bo zaraz zwariuje..
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

ja teraz na dniach zmienielem na valvoline maxlife, zdecydowanie chodzi ciszej na zimnym
wiecej moge napisac za jakis czas , tylko ja mam prawie 200tys nastukane
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

dużej różnicy nie zauważysz to na bank także cokolwiek wlejesz to aby miało klasę API:SL a najlepiej SM to już będzie malina,
Z nowych oliwek na rynku Petronas Syntium 10W40 ma klasę API:SM,
Ważne z olejem jest aby go na czas wymieniać i tyle a większość specyfików możesz po kolei wypróbować nic się silnikowi nie stanie jak będziesz zmieniał markę oleju co wymianę na inną (specyfikacja pozostaje taka sama np 10W40)
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”