Silnik 1,4 60 koni AEX-jak założyć i gdzie kompresor

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Silnik 1,4 60 koni AEX-jak założyć i gdzie kompresor

Post autor: v-wej »

Witam.Jak tytule,chciałem do mojej polóweczki założyć kompresor,w sumie mało jest o tym w necie dlatego napewno na tym forum znajde fachowców którzy mi podpowiedzą co i jak.Pomysł niestety nie zrodził się w mojej głowie tylko w innej, w sumie widziałem na zlocie polo z tym samym silnikiem i miał włożony kompresor z tego co sie dowiedziałem z mercedesa c200,niestety duzo nie zobaczyłem ponieważ kompresor był zamontowany z dołu tzn była zamieniony chyba ze wspomaganiem,potrzebuje wskazówke co jest mi do tego potrzebne?Napewno intercooler no i bloowoff,jakieś rury do wody,z tego co zauważyłem koleś miał dołozony jeszcze jeden wtryskiwacz no i najprawdopodobniej miał mocniejszą pompe paliwa.Co jeszcze?W sumie w silniku jeszcze nic nie zmieniałem,jego przebieg orginalny tez nie jest az tak duzy zeby go zakatować,kompresor będę chciał mieć na elektromagnes czyli kiedy trzeba to go włączam.Także w sumie potzrebuje rad od podstaw.Gdzie go się wpina?co i jak??dzięki wszystkim za odpowiedzi.pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Sam kiedyś marzyłem o takim czymś ale...
kolego aby uturbić czy wrzucić kompersor do takiego silniczka to koszty będą przerastać wartość tego silnika kilka razy...
A tak na starcie to standardowy silnik prawdopodobnie się rozleci po kilkuset metrach przy takim doładowaniu.
Tutaj nie ma szans że podepniesz i będzie to działać potrzebna jest tu też ingerencja w silnik, oprogramowanie ECU, tłoki i inne mechaniczne sprawy..
Koszty koszty i jeszcze raz koszty...
Wiadomo w polówkach II generacji były silniki z kompresorem w wersjach G40 113 koni ale taki silnik był odpowiednio do tego przystosowany.
W 6N i Classic nie było takiej mowy, jedynie masz silniki diesla z turbiną 1,9 TDi
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote="v-wej"]Gdzie go się wpina?[/quote]
Przy tym silniku, kompresor wpiął bym jedynie w wentyl w kole :crazy:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wpiął bym jedynie w wentyl w kole
komicznie ale kolega ma świętą rację
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a ja kolegę zachęcam:) jeżeli ma środki, czas itp itd, to dlaczego nie ? sztuka dla sztuki ale zawsze to jakiś cel, tak samo jak dla innych zmiany stylistyczne.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tylko że tu mówimy o naprawdę dużym budżecie, to nie jest takie proste, oczywiście jeśli ktoś ma pieniądze i czas to jak najbardziej zachęcamy :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="v-wej"]Napewno intercooler no i bloowoff,jakieś rury do wody,z tego co zauważyłem koleś miał dołozony jeszcze jeden wtryskiwacz no i najprawdopodobniej miał mocniejszą pompe paliwa.Co jeszcze?[/quote]

1. po pierwsze napęd: kompresor jest napędzany od silnika zwykle chyba paskiem osprzętu - musisz znaleźć miejsce gdzie go zamocować i "dać mu napęd" czyli kwestia znalezienia/dorobienia mocowań, pasków,śrub itp. obstawiam że koło 700 zł Cię to wszystko szarpnie.
2. po drugie: dostarczenie mieszanki, czyli dodatkowy wtryskiwacz, kwestia kompa na którym to potem wystroisz żeby dostał odpowiednią dawkę, raczej na seryjnym się nie uda więc trzeba by kupić stand alone koszt ok. 2 klocki, ktoś ci musi napisać do tego odpowiedni soft czyli następny 1 tys. zł.
3. po trzecie chłodzenie: podejrzewam że trzeba będzie zmodyfikować układ chłodzenia - większa chłodnica, rury itp. pewnie z 500 zł następne
4. po czwarte robocizna: sądzę że ktoś kto się tego podejmie weźmie kasę podobną jak za swap czyli pewnie koło 2 klocków.
5. po piąte: żeby się tym autem nie zabić na pierwszym zakręcie trzeba by zmienić zawias i heble na mocniejsze
6. po szóste a właściwie powinno być po pierwsze: jaki przyrost mocy z tego się uda osiągnąć o 100 kucy? ile wytrzymają seryjne bebechy? czy nie trzeba będzie zmieniać tłoków/korby/zaworów/ sterowania wałkiem itp.?

Już z powyższych masz szacunkowo i optymistycznie 6200 a gdzie cena kompresora i drobnych pierdół które zawsze wychodzą przy takich operacjach?

Teraz mniej wiadome (niech mnie skorygują bardziej doświadczeni):

1. jak wygląda smarowanie w kompresorze? trzeba pewnie jakoś doprowadzić je czyli modyfikacja układu smarowania, czy seryjna ilość oleju wystarczy czy trzeba będzie dać np. większą miskę?
2. czy nie trzeba będzie zmienić stopnia sprężania tak jak przy montażu turbosprężarki? Jeżeli tak to trzeba doliczyć specjalną uszczelkę.
3. kwestia przeniesienia napędu - nie wiem ile masz przelotu ale obstawiam że seryjne sprzęgło po takim podniesieniu mocy szybko powie pa pa :blush2: A seryjne skrzynki w polo wszyscy wiedzą jakie są :censored:

Reasumując taka zabawa pewnie koło 10 klocków by wyszła, i teraz sobie odpowiedz czy efekt wart jest ceny :grin:
Jak dla mnie i powtórzę to do znudzenia, lepszym rozwiązaniem pod względem ceny/efektów/łatwości jest SWAP :)

Jeżeli podejmiesz się kompresorowania to pełen szacun i wsparcie masz, ale niestety obawiam się tak jak to już było i widziałem/czytałem trylion razy, że skończy się na słodkim pierdzeniu i bajaniu w tym wątku a potem przeczytamy o sprzedaży auta :blush2: Chociaż może mnie wreszcie ktoś (czyli Ty) zaskoczy, czego Ci życzę :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Post autor: v-wej »

Napisałem posta ale nie przeszedłm więc napisze jeszcze raz:)Ogladałem tę polówkę z 60 zrobiło sie 120 kucy,zainwestowane pieniądze to niecałe 3 tys a wam się wzieło 2 razy tyle nie wiadomo skąd??Miał standardowa chłodnicę,kompresor był zamieniony ze wspomaganiem dospawany tylko stojan i dłuższy pasek i to niby ma mnie kosztować 700zł,Koles jeżdzi na tym już 3 sezon i silnik ''żyje'' sprzęgło będzie mocniejsze,tego nie da się przeskoczyć?? Wtryski można dać np z1,8 wiem że dawali także żadnego dodatkowego tylko wydajniejsze,Niewiem czy koledzy wiecie ale silnik standardowy można obciążyć 0,5bara bez zakucia i nic nie powinno się stać,koleś tak ma własnie i jest wszystko ok,tak samo jak inny koles miał turbo założone które mu doładowywało również 0,5bara bez zakucia zrobił normalnie 20000 po czym wszystko zdemontował bo sprzedawał auto,nic mu się przez ten okres nie ''sypło'' ani nie zepsuło.W sumie u mnie będzie kompresor na elektromagnes czyli kiedy będzie potzrebny to się go załączy :cool2: Zobaczymy co z tego będzie,aha oczywiście zawieszenie zmienione na gwinta bilstaina,także problemów w zakrętach powinno raczej nie być :cool2: relację napewno zdam jak idą pracę i z jakim skótkiem :amen: .Pozdrawiam
m
mario23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:50

Post autor: mario23 »

kolega wyżej dobrze napisał, wszystko zależy od ciśnienia sprężania kompresora. Np. Silniki 1.9 TDI te o mocy 90km to w zasadzie uturbiony silnik SDI dopiero te silniki ASV i mocniejsze są zakłute. Silniki TDI te powyżej 90km różnią się w zasadzie ilością podawanego paliwa i stopniem sprężania.
Koszt zakłucia silnika jest tak duży że lepiej kopić silnik z turbo i zrobić swap'a.
Co do samego zakłucia:
-kute tłoki
- korbowody
-wyważenie lub nowy wał.
-nowe zawory
a potem jeszcze dobór kompresora/ turbiny, następnie czym trzeba to stadko kucy napoić więc bez ingerencji w układ paliwowy się nie obejdzie
w zasadzie można by przyjąć ze potrzeba prawie cały lub cały nowy układ dolotowy i wydechowy
a na konie zawias i heble
+ koszt robocizny lub własnych poświęconych godzin + koszt browarów :amen:
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

czekam z co z tego będzie.. czekam na relację :)
kompresor na elektromagnes...czyli bardziej znany jako kompresor klimatyzacji.. gdzie on pobiera powietrze ?? bo albo nie rozumiem działania albo jestem nie doświadczony
podaj co za kompresor chcesz założyć
kompresor mechaniczny typu ślimakowego potocznie G lub Eton jest napedzany wałem.. działa bez przerwy
turbo jest napędzany spalinami
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Kolega po prostu chcialby wlaczal kompresor tak jak NOS. Co jest nierealne. Musialbys przestrajac kompa na wieksza dawke paliwa chcac wlaczyc kompresor, bo inaczej po prostu bys go zalal paliwem, Za duzy stosunek paliwa do powietrza. Taki efekt by powstal bo chcesz zalozyc wieksze wtryski, a zauwaz ze fabryczny komp ma okreslone czasy otwarcia wtryskiwaczy, jakis pstryczek musialby to zmieniac np dzielic dlugosc impulsu przez 2. Moze dalo by sie taki myk wykonac jakbys dolozyl przeplywomierz powietrza, ale w tym wypadku juz tylko zmiana kompa, na taki ktory to by obsluzyl no i odpowiedni program ktory Ci ktos musi napisac. Takie cos z zalaczanym kompresorem jest moim zdaniem niewykonalne. Jakby sie tak dalo to juz dawno by ktos na to wpadl i bylo by zakladane fabrycznie, do usportowionych wersji samochodow. Nie siedze w temacie uturbiania silnikow itp, podchodze do tego czysto teoretycznie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Post autor: v-wej »

Witam.Kurcze szkoda ze nie nagrałem filmiku ze spota tego własnie polo 1,4-AEX który ma założona tą sprężarke.Sprężarka pochodzi z mercedesa kompresora,włacza i wyłacza ja za pomocą elektromagnesu,ma orginalną listwe paliwową tylko ma dodany jeden wtrysk,tak po krótce z tego co się od niego dowiedziałem:)koszt przeróbki wyszedł go około 3tyś,jeżdzi już na tym 3 rok i wszystko jest ok,niewiem jak tam skrzynia wytrzymuje itp ale z tego co mówił wszystkie podzespoły ma orginalne.Co do zakładania kompresora jest z tym niestety za duzo zabawy,nie siedze w tym aż tak w temacie zeby się za to brać :grin: zwap to co innego i pewnie pójdę w tą strone :-D
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

v-wej nagraj, nagraj i podziel się :) Co tam w końcu jest, sprężarka czy kompresor bo to dwie różne rzeczy są?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Post autor: v-wej »

Witam.Oto link gdzie koles wrzucił kompresor do cordoby do silnika 2,0 jednak pisałem z nim i powiedział ze bez problemu do mnie tez podejdzie,przy bardzo małych przeróbkach ponieważ jak powiedział u mnie jest wiecej miejsca pod machą także widać że koszt który których z kolegów podał(10000)zł jest troche przesadzony,koles chce za komplet noo powiedzmy 2700 ze wszystkim oto link http://moto.allegro.pl/zestaw-kompresor ... 16267.html
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Ostatnio pisalem z kolesiem co ma seata ibize i zamontowane turbo i ma 130KM(po modach).
Z tego co sie dowiedzialem to silnik 1.4 apq zamontowane turbo od seata(znaczy dostal go juz z salonu z tym).
Cisnienie doladowania to 0.6.Bede teraz na spocie to wypytam cos wiecej.Wczesniej kumpel tez mial ibi 1.4 turbo(100KM) przytargal z niemiec,a pozniej sprzedal.Tak wiec cos w tym musi byc.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”