wymiana paska rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

Przy wymianie należy zwrócić uwagę na naciągnięcie paska rozrządu. Według opisu pasek prawidłowo naciągnięty powinien dać się obrócić o 90 stopni. Niestety to jest pojęcie względne. Niedawno robił mi wymianę rozrządu znajomy. Ustawił tak i... silnik "świerszczył " że nie dało się z tym jechać. Dźwięk był podobny do pracy tokarki, tak jakby tarły o siebie części na sucho . Na szczęście mam kilku znajomych :) . Podjechałem do następnego a ten stwierdził że pas jest za bardzo naszpanowany . Popuścił na pompie i jest dużo dużo lepiej jednak nadal na wolnych występuje ten odgłos . Jest dużo mniejszy ale jednak . Muszę jeszcze spróbować zmniejszyć naciągnięcie paska alternatora. Części założyłem podobno dobre pompa Dolz pasek Gates . Jak widać potrzebne jest jednak pewne doświadczenie bo można narobić bigosu. Ciekawe czy też mieliście podobne objawy
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Do 1.4D nie ma napinacza :agree: .
Kupujesz sam pasek (continental kosztuje 30zł) i napinasz pompą wody.
Lepiej wymien bo silnik jest kolizyjny :commando:
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
B
BareK126
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:48

Post autor: BareK126 »

instrukcja zaleca wymiane paska co 60k km lub 4 lata! do wymiany masz dwa paski jeden z przodu drugi z tyłu od pompy
Obrazek
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

witam
hmm z waszych opisów wnioskuje że przydała by mi sie wymiana paska kolo 70 tyś i stąd pytanie lepiej oddać to do speca czy można w to się samemu pobawić ?? Silnik 1,4D.
chodzi mi o jakieś niespodzianki typu dziwny klucz czy jakieś fajne śruby które lubią sie zapiekać lub trzeba znać knify żeby coś odkręcić ?? np pompę?
B
BareK126
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:48

Post autor: BareK126 »

Jezeli nigdy nie robiłeś rozrządu w dieslu na pompie to lepiej sie za to nie bierz. Trzeba dokładnie ustawić pompe a nawet po dokładnym ustawieniu na znaki jak pompa jest juz troche zużyta trzeba zapłon ustawić statycznie na zegar
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

Witam.

tak przeglądam temat o rozrządzie i jego wymianie bo w sumie by sie przydało mi również to zrobić w najbliższym czasie...
jednak mam pewne niejasności i niepewności co do tego całego 'przedsięwzięcia'... mianowicie:

wszedłem na strone: http://www.jacekp.bpl.vectranet.pl/polo ... zrzad.html
poczytałem i ok, jednak pojawia się pierwsza niejasność:
Co do samych podzespołów rozrządu to ja kupowałem:

- pasek rozrządu GATES (128 ząbków) = 51 PLN
- pompa wody IDM (niemiecka) = 98 PLN
- pasek alternatora GATES = 12 PLN
wchodzę na allegro żeby sie rozejrzeć co i jak... i troche zdziwienie...
pasek: http://allegro.pl/gates-pasek-rozrzadu- ... 65712.html
wszystko ładnie, pięknie, 1.0AAU 1043cm3 CAT jest... ale ilości zębów się nie zgadzają - 108, a 128 to chyba różnica...

pompa wody: http://allegro.pl/vw-polo-golf-fox-vent ... 34761.html
'nowa oryginalna pompa wody' czyli nazwa sugeruje że to nie zamiennik ale fabryczna sztuka, tylko cena niższa nawet z przesyłką?

paska do alternatora na allegro... nie znalazłem. :)
k
kamil3232
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lut 2011, 12:26

Post autor: kamil3232 »

kupilibyscie taki zestaw:
http://allegro.pl/pompa-wody-vw-golf-2- ... 88240.html
?

ma ktos pompe taka pompe?
VW Polo \'94 1.3 AAV KAT
f
fifel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 06 kwie 2011, 8:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel »

Witam, mam problemy z silnikiem 1,4 d i podejrzewam ze moze byc przestawiony rozrzad... chcialbym zeby mi ktos krok po kroku wytlumaczyl, najlepiej z fotami jak to sprawdzic, a jeszcze lepiej jakby ktos z krakowa mi pomogl to sprawdzic...
Wiem ze jest szukajka i korzystalem z niej ale jestem totalnym laikiem, polo mam od pary dni i nie umiem sie za to zabrac...

Samochod ma problemy z odpalaniem, slabo ciagnie... jezdzilem nim kilka lat temu zaraz po sprowadzeniu i mam wrazenie ze duzo lepiej przyspieszal, odpalal od kopa, wiem ze poprzedni wlasciciel lubil go na pych odpalac jak aku sie wyladowal, stad podejrzewam rozrzad.

Wszystko inne bylo sprawdzane i jesli nie rozrzad to bede musial zmierzyc kompresje bo juz innego pomyslu nie mam....
Obrazek
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

tak z ciekawości
jakie są objawy kończącego się rozrządu? czy występują jakieś piski w trakcie jazdy?
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Słyszałem ze ziomek w 1.4d wymienił pasek dopiero po 200tyś. Czy to możliwe?
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
pajtak
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2010, 15:57
Lokalizacja: Chełm

Post autor: pajtak »

witam mam do was pytanie mój silnik to aau i chciałbym wiedzieć od czego zależy różnica zębów na pasku bo są dwa paski do tego silnika jeden 108 a drugi 128 zależy to od pompy wody czy od czego??
86c2f style - golf mk3 gti
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Pewnie od typu kół zębatych rozrządu bo od bodajże od 1990 była zmiana, ale żeby aż o 20 ?
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Do numeru silnika 015867 był pasek mający 108 zębów, od numeru 015868 pasek ma 128 zębów.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Ma ktos dane dotyczace ilości zębów na kołach WR i WK, oraz ich srednice, szerokości, całe wymiarowanie. Chodzi o silnik 3f,

[quote=""picksar""]Do numeru silnika 015867 był pasek mający 108 zębów, od numeru 015868 pasek ma 128 zębów.[/quote]

Jak określic w którym przedziale mieści sie mój silnik ?? (3f)
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Lodzio525 masz numer na silniku, ale tyczyło się to silnika AUU, a w 3F nie wiem jak to wygląda.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”